Răzvan Boar expune „Inanimate Objects Obey my Thought!“ la Galeria Nicodim
https://www.ziarulmetropolis.ro/razvan-boar-expune-inanimate-objects-obey-my-thought-la-galeria-nicodim/

Vernisajul „Inanimate Objects Obey my Thought!“ semnat Răzvan Boar va avea loc marţi, 25 iunie, începând cu ora 19.00 la Galeria Nicodim din Bucureşti.

Un articol de Andrada Văsii|24 iunie 2013

Vernisajul „Inanimate Objects Obey my Thought!“ semnat Răzvan Boar va avea loc marți, 25 iunie, începând cu ora 19.00 la Galeria Nicodim din București.

În noua serie de lucrări ale artistului român Răzvan Boar desenul, ca și practică artistică este transpus, manipulat și parodiat. Deși stilul lui Răzvan Boar este incontestabil pictural, felul în care abordează gestul artistic dă la iveală un dialog critic cu noua manieră de reprezentare artistică.

Compozițiile sale evidențiază un anumit automatism, o abordare aproape expresionist abstractă a desenului, care-i plasează subiectele figurative și tematice într-un joc dinamic al noțiunilor configurării și sublimării.

Imagini din anii ‘50

Utilizând imagini ale iconografiei publicitare din anii ‘50, creația sa se confruntă cu rolul de „studiu“ ca mijloc pentru atingerea unui scop final, și mai mult decât atât, ca o condiție necesară a picturalului. Astfel linia de demarcație între desen și pictură este estompată; nivelând ierarhia tehnicilor și a materialelor, el folosește culorile cu o lejeritate a tușei de obicei asociată carbunelui sau tușului.

Chiar această tensiune materială este cea care face ca lucrările să se subscrie zonei vestigiilor sau a relicvei contemporane; liniile sale devin primitive, culorile sunt simbolice, tiparele prind contur și totul captă un ritm vizual distinct.

Artistul se folosește de culoare pentru a delimita și a-și contura ideile și subiectele unificându-și astfel planurile în mod formal.

Info: 

Expoziția poate fi vizitată în perioada 25 iunie-25 iulie.

Foto credit: Modernism.ro

Text preluat în parteneriat cu Modernism.ro

20
/10
/20

Editura Muzeului Național de Artă Contemporană și-a adăugat în colecție o nouă publicație „reper” pentru istoria vizualității contemporane din România, marcând astfel borna istorică a 30 de ani de la evenimentele lui decembrie 1989.

13
/10
/20

Expoziția-fenomen „Woman Unchained“ by Irina Greciuhina, care-a fost deschisă timp de o lună în spațiul expozițional Arbor.art.room, perioadă în care s-a bucurat de un imens succes, s-a închis în „real“, dar iubitorii de frumos mai au o șansă să contemple „Cina cea de taină“ cu femei și alte lucrări care i-au încântat pe bucureșteni în această perioadă.

12
/10
/20

Maria Orosan-Telea condensează în spațiul Kunsthalle Bega Box sub numele Later Edit 13 evenimente cuprinse în programul „Draft” - un program curatorial despre proiecte artistice în stadiu de idee, parțial realizate sau replicabile la scară mai mare, desfășurat din 2018 în Biblioteca Pavilion din Timișoara.

05
/10
/20

O expoziție de fotografie, proiecții de filme, teatru, recital de saxofon – programul Institutului Cervantes din București pentru luna octombrie include o serie de evenimente artistice care evidențiază creativitatea și caracterul inovator al mediului artistic de limbă spaniolă, o formă de a marca Ziua Națională a Spaniei, celebrată pe 12 octombrie. Totodată, octombrie înseamnă și reluarea activităților cu prezență la sediul instituției, din Bulevardul Regina Elisabeta 38.

01
/10
/20

În ciuda restricțiilor contextului pandemic, 32.405 de persoane au participat la ediția a 7-a Art Safari, finalizată duminică noapte, probabil cel mai mare eveniment dedicat artei în România, unic ca amploare, concept și structură. Muzeul temporar, deschis pentru două săptămâni, de data aceasta în Victoria Tower, a ocupat cu artă o suprafață de 6.000 de metri pătrați și a găzduit 800 de opere în valoare totală de peste 12 milioane de euro.

28
/09
/20

Când arta devine o formă de a pătrunde dincolo de vizibil, în adâncurile nevăzute ale ființei, artistul accede la o conectare profundă cu el însuși prin accesarea părților nevăzută ale Sinelui. Creația capătă un substrat mult mai profund, iar artistul devine mai mult decât un simplu imitator al conținutului realității. Cel care lasă emoția să se manifeste pe pânză, invită privitorul spre expresivități și trăiri care compun un întreg ansamblu de stări ale creatorului.