Săptămâna Mariana Mihuț la Teatrul „Bulandra”!
https://www.ziarulmetropolis.ro/saptamana-mariana-mihut-la-teatrul-bulandra/

Pe marii actori îi asociezi mereu unui teatru, unui loc în care şi-au desfăşurat mare parte din activitatea artistică, unde s-au afirmat. Se zice, de asemenea, că omul sfinţeşte locul… Marina Mihuţ este unul dintre aceştia, în plus, şi-a dorit mereu să lucreze cu regizori care „o pun la treabă”  şi a ţinut să se dedice cu tot sufletul unui singur spaţiu, teatrului în care a găsit echipa de actori şi regizorii alături de care se putea autodepăşi – Teatrul „Bulandra”.

Un articol de Petre Ivan|18 mai 2020

Pentru că își iubește și își respectă actorii care i-au adus gloria ani de-a rândul, Teatrul Municipal „Lucia Sturdza Bulandra”  dedică săptămâna 18-24 mai 2020 actriței Mariana Mihuț. Astfel, în perioada menționată se vor posta pe pagina oficială de facebook fotografii și cronici ale spectacolelor în care a jucat Mariana Mihuț, actriță a Teatrului „Bulandra” începând cu anul 1972.

De asemenea, așa cum i-a obișnuit pe spectatorii săi de pretutindeni, Teatrul Municipal „Lucia Sturdza Bulandra” va continua difuzarea spectacolelor online, pe pagina oficială de facebook și pe site-urile www.bulandra.ro, www.smartradio.ro și va transmite, în zilele de 20 și 22 mai 2020, la ora 19.00, spectacolul Sorry de Aleksandr Galin, regia: Yuri Kordonsky (2004) respectiv, O scrisoare pierdută de I.L. Caragiale, regia Liviu Ciulei (1979), două dintre producțiile de succes în care a jucat Mariana Mihuț.

De-a lungul prestigioasei sale cariere, Mariana Mihuț a jucat la Teatrul „Bulandra” în peste 30 de producții. A început cu Mincinosul de Carlo Goldoni, alături de regizoarea Sanda Manu, și a continuat cu artiști precum Alexandru Bocăneț, Lucian Pintilie, Moni Ghelerter, Liviu Ciulei, Cătălina Buzoianu, Valeriu Moisescu, Silviu Purcărete, Yuriy Kordonskiy și mulți alții. A făcut parte din trupa de elită a „Bulandrei” și, mai mult decât orice, a învățat și trăit lecția de teatru numită Liviu Ciulei și Lucian Pintilie.

Conform spuselor actriței, întâlnirea cu Lucian Pintilie a fost unul dintre cadourile pe care le-a primit de la viaţă. Este regizorul care i-a marcat cariera artistică şi cel căruia îi este profund recunoscătoare pentru că, datorită lui, a luat-o pe drumul pe care îl simţea cel mai potrivit.

Marina Mihuț este cunoscută astăzi în primul rând pentru rolurile sale de forță, cu o puternică notă tragi-comică, dar nu ar trebui uitate personajele sale de o candore și un umor negru deosebit de intens asemeni Mirandei din Furtuna de W. Shakespeare sau Esther din Victor sau copiii la putere de Rogerr Vitrac.

Printre altele, Mariana Mihuț a interpretat la „Bulandra” roluri precum: Fiica primarului din Revizorul de Gogol, regia Lucian Pintilie (1972); Maria din A douăsprezecea noapte de William Shakespeare, regia Liviu Ciulei (1973); Eliza Doolite din Pygmalion de G.B. Shaw, regia Moni Ghelerter (1974); Primărița din Interviu de Ecaterina Oproiu, regia Cătălina Buzoianu (1976). De asemenea, tot la Bulandra, actriţa a dat viață rolurilor Mașa din Pescărușul de A.P. Cehov, regia Liviu Ciulei (1977); Miranda din Furtuna de W. Shakespeare, regia Liviu Ciulei (1978); Zoe din O scrisoare pierdută de I.L.Caragiale, regia Liviu Ciulei (1979); Josie Hogan din Luna dezmoșteniților de Eugene O’Neil, regia Sanda Manu (1983); Regina Ginevra din Merlin de Tancred Dorst, regia Cătălina Buzoianu (1991); Kathleen din Home de David Storey, regia Ion Caramitru (1992); Claire Zachanassian din Vizita bătrânei doamne de Friederich Durrenmatt, regia Felix Alexa (1993), Halie din Copilul îngropat de Sam Shepard, regia Cătălina Buzoianu (1996); Nikita Zotov din Petru de Vlad Zografi, regia Cătălina Buzoianu (1998) sau Anna Fierling din Mutter Courage de Bertolt Brecht, regia Cătălina Buzoianu (1999).

După anul 2000, a întruchipat personaje ca Dădaca din Unchiul Vanea de A.P. Cehov, regia Yuriy Kordonskiy (2001); Fiokla Ivanovna din Căsătoria de Gogol, regia Yuriy Kordonskiy (2003); Inna Rasadina din Sorry de Aleksandr Galin, regia Yuriy Kordonskiy (2004); Bunica din Îngropați-mă pe dupa plintă de Pavel Sanaev, regia Yuriy Kordonskiy (2012).

Mi-am dorit foarte mult să ajung la Bulandra pentru că aici erau Lucian Pintilie, Liviu Ciulei. Mulţi şi-ar fi dorit să lucreze cu ei.”  Spunea actrița despre venirea sa la „Bulandra”.  De atunci a fost dedicată teatrului care i-a oferit cele mai frumoase roluri și cele mai mari bucurii.

Să ne bucurăm, așadar, spectatori de pretutindeni, de această săptămână dedicată teatrului și actoriei de calitate marca „Bulandra”!

Vă așteptăm la Teatrul Bulandra online!

07
/02
/24

Band-ul internațional TIME IN OUR HANDS TRIO va prezenta sâmbătă, în premieră în România, noul său program cu compozițiile celor trei membri, într-un concert marcat de improvizație conceptuală, de la jazz la baroc european și, interesant, muzică tradițională românească.

07
/02
/24

Eyedrops și Pinholes, trupe de rock alternativ, pleacă într-un turneu ce cuprinde nouă orașe prin țară dar și în Republica Moldova, începând cu data de 8 februarie, din Timișoara, urmând să transforme într-o petrecere, pe rând, alte opt puncte geografice importante.

07
/02
/24

Editura Humanitas vă invită marți, 13 februarie, de la ora 19.00, la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (bd. Regina Elisabeta nr. 38), la o întâlnire cu istoricul Marc David Baer, profesor la London School of Economics and Political Science, istoricul Marian Coman și scriitoarea Sabina Fati despre volumul Otomanii: Hani, cezari și califi, o fascinantă nouă abordare a istoriei Imperiului Otoman.

05
/02
/24

La Centrul Național al Dansului București (CNDB), anul începe cu o rezidență și cu o serie de spectacole prezentate în cadrul stagiunii. 2024 este an aniversar la CNDB. Instituția împlinește 20 de ani și își propune să celebreze prin evenimente speciale cele două decenii de promovare a creației coregrafice.

05
/02
/24

„Din autobiografie îmi extrag eu forța, prin autobiografie simt că pot să-i fac pe oameni să se confrunte cu acele lucruri pe care nu vor să le vadă. Când vine vorba de scrierea autobiografică, oamenii nu mai pot spune: E doar un personaj, asta nu poate fi adevărat”.