Scenaristul Răzvan Rădulescu, jefuit în drum spre Veneţia
https://www.ziarulmetropolis.ro/scenaristul-razvan-radulescu-jefuit-in-drum-spre-venetia/

Răzvan Rădulescu, scenaristul unor filme precum „Marfa şi banii“ şi „Moartea domnului Lăzărescu“, a fost lăsat fără bunurile personale în timpul călătoriei sale din Franţa spre Italia, într-un tren de mare viteză. Rădulescu se îndrepta spre Veneţia, unde urma să jurizeze în secţiunea Opera Prima a Festivalului Internaţional de Film.

Un articol de Corina Vladov|29 august 2013

Răzvan Rădulescu, scenaristul unor filme precum „Marfa şi banii“ şi „Moartea domnului Lăzărescu“, a fost lăsat fără bunurile personale în timpul călătoriei sale din Franţa spre Italia, într-un tren de mare viteză. Rădulescu se îndrepta spre Veneţia, unde urma să jurizeze în secţiunea Opera Prima a Festivalului Internaţional de Film.

Informaţia a fost confirmată de directorul festivalului, Alberto Barbera. Potrivit acestuia, Răzvan Rădulescu nu va mai putea participa la jurizarea evenimentului.

Juriul secţiunii Opera Prima este condus de regizoarea din Arabia Saudită Haifaa Al Mansour. Prin urmare, juriul va fi alcătuit din şase membri şi nu din şapte membri.

Răzvan Rădulescu a fost consultant de scenariu pentru „4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile“, al lui Cristian Mungiu, şi „Autobiografia lui Nicolae Ceuşescu“, de Andrei Ujică.

În 2009, a regizat primul său lungmetraj, „Felicia înainte de toate“. Din 2005, predă la Hochschule fur Gestaltung în Germania şi la ESAV Marrakech.

Împreună cu Alexandru Baciu, a scris scenariile pentru „Hârtia va fi albastră”, „Boogie” şi „Marţi, după Crăciun”, filme regizate de Radu Muntean, precum şi scenariul filmului regizat de Constantin Popescu Jr. „Principii de viaţă”, notează Mediafax.

Rădulescu este coscenaristul filmului „Poziţia copilului”, alături de Călin Netzer. „Poziţia copilului” a câştigat anul acesta trofeul Ursul de Aur la Festivalul Internaţional de Film de la Berlin.

Foto: Răzvan Rădulescu şi Melissa de Raaf pe platourile de filmare de la „Felicia, înainte de toate“ (2009)

30
/06
/20

OPINIE Desfăşurată în aer liber, după o amânare de trei luni din cauza pandemiei, gala Premiilor Gopo a avut câştigători previzibili. Deşi inevitabil mai puţin spectaculos ca de obicei, evenimentul a fost important prin simplul fapt că s-a desfăşurat şi că le-a permis câtorva sute de cineaşti să se reîntâlnească, într-un context dificil pentru filmul românesc.

30
/06
/20

Drama suedeză „Beartown/Scandalul” va avea premiera în toate teritoriile HBO Europe, în această toamnă. Serialul, bazat pe romanul bestseller al lui Fredrik Backman, este regizat de Peter Grönlund și îi are în rolurile principale pe Ulf Stenberg, Aliette Opheim, Tobias Zilliacus, Miriam Benthe și Oliver Dufaker.

29
/06
/20

Cele mai noi filme distribuite pe ecranele din România de către Independența Film se văd la TIFF (31 iulie - 9 august, Cluj), în timp ce contul de Vimeo al casei de distribuție primește titluri de referință, producții prezentate și premiate la Cannes.

25
/06
/20

”Grilele, genurile, toate categoriile fixate sunt inamicii criticului” şi ”Libertatea criticului este de a nu se supune ierarhiilor gata făcute”. Sunt doar două dintre numeroasele idei stimulante despre critica de film dintr-un dosar din revista franceză „Cahiers du cinéma” pe aprilie, în ultimul număr înainte de schimbarea echipei editoriale.

21
/06
/20

CRONICĂ DE FILM Realizat în Franţa şi cu o distribuţie formată din Catherine Deneuve, Juliete Binoche şi Ethan Hawke, „La vérité”/”The Truth” (2019) nu este printre cele mai reuşite titluri ale regizorului japonez Hirokazu Koreeda. Un film lejer, dar tonic.

19
/06
/20

Până pe 21 iunie, inclusiv, pot fi văzute gratuit scurtmetraje realizate de regizori români în timpul autoizolării impuse de pandemie, alături de o selecție de filme scurte din 21 de țăre europene, curatoriată de Andrei Tănăsescu, directorul artistic al acestei ediţii.

17
/06
/20

Fascinanta Italie, aflată în vizorul lumii, într-un an cu totul neobișnuit, este în centrul atenției și la Festivalul Internațional de Film Transilvania, de data aceasta, pentru cinema-ul ei seducător.

16
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Nu știu să existe vreo carte în limba română despre Alain Delon, nici măcar în traducere. Dar pentru că accesul la volume în limbi străine e mai ușor decât oricând, recomand două splendide albume în franceză – „L'encyclopédie Alain Delon” (2016) și „Alain Delon. Film par film” (2019).

12
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Cea mai nou apariţie în colecţia de cărţi de film a Editurii Noi Media Print, volumul „Noul cinema, două decenii şi ceva”, de Marian Sorin Rădulescu, adună o serie de texte ale criticului timişorean – de la eseuri mai elaborate, la simple note – despre câteva din filmele regizorilor reprezentativi ai cinematografiei române post-2000.