Spectacole de teatru la TIFF UNLIMITED
https://www.ziarulmetropolis.ro/spectacole-de-teatru-la-tiff-unlimited/

Pentru serile în care ai chef de teatru, TIFF Unlimited adună o colecţie de spectacole care te scot din ritm. De săptămâna asta, pot fi văzute „Calul Alb”, un one woman show creat de Ioana Păun, care reface traseul unui personaj controversat, Ioan Ficior, iar de mâine, 7 mai, de la 20.00, „În viitorul apropiat” al lui Cristian Ban vine cu o mulţime de întrebări despre ce ne aşteaptă.

Un articol de Liliana Matei|7 mai 2020

De asemenea, pot fi cumpărate în continuare bilete, de oriunde din lume, pentru „Birdville”, „Colibri”, „153 de secunde”, „Calul alb”.

Iar programul continuă:

O profesoară trece prin cea mai dificilă experiență din viața ei în „Limite” (premiera: 12 mai), în schimb pentru gay-ii din Transilvania, viața e „Bucurie și fericire” (premiera: 14 mai), cât timp tac și nu se arată.

Rămâi conectat la scena independentă din România, de oriunde din lume, și sprijină-i pe artiștii independenți explorând, în vremuri de distanțare socială, noi moduri de „a te duce” la teatru. Un bilet costă 30 de lei (afișat în $) și poate fi cumpărat în avans accesând fiecare titlu în parte pe unlimited.tiff.ro.

Program

Joi, 7 mai, 20.00

„În viitorul apropiat”

Regia: Cristian Ban

Cu: Carina Bunea, Zsolt Csepei, Cătălin Filip, Timea Udvari

Ce vei face mâine?

Ce vei face după ce pleci de aici?

Cum ai vrea să își amintească oamenii de tine?

Cum vezi viitorul apropiat?

Imposibilitatea de a prevedea ce urmează se traduce printr-o joacă absurdă, de preferat confruntării serioase.

O producție Reactor de creație și experiment, în parteneriat cu Váróterem Projekt.

 

Marți, 12 mai, 20.00

„Limite”

Regie: Radu Apostol

Text: Mihaela Michailov & Radu Apostol

Versuri: Bobi Dumitraș (Fără Zahăr)

Cu: Mihaela Rădescu

Un one-woman show comic și acid despre școala românească.

O profesoară a trăit cea mai cruntă experiență profesională și umană din viața ei, întâmplare care nu a ajuns știre și care s-a consumat în tăcere, lăsând cicatrici multiple. Spectacolul pornește de la acest caz real și extinde analiza acestuia asupra sistemului educațional din România, cu multiplele lui divergențe, discrepanțe și încercări de reformare.

O producție a Centrului de Teatru Educațional Replika.

 

Joi, 14 mai, 20.00

„Bucurie și fericire”

Regie: Ándi Gherghe

Text: Székely Csaba

Cu:  Fodor Piroska, Benedek Botond, Orbán Levente, Kovács Károly, Nagy István, Badics Petra şi Szász Réka

Un subiect sensibil: situaţia comunităţii gay din Transilvania. Dar, de fapt, nu e deloc un subiect sensibil, deoarece societatea acceptă homosexualii. Trebuie doar să nu se arate şi să tacă. Şi să pretindă că nu sunt ceea ce sunt. Şi atunci toată lumea este fericită. Spectacolul are subtitrare în limba română.

Un proiect Teatru 3G, cofinanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional şi Municipiul Târgu Mureş.

 

07
/02
/24

Eyedrops și Pinholes, trupe de rock alternativ, pleacă într-un turneu ce cuprinde nouă orașe prin țară dar și în Republica Moldova, începând cu data de 8 februarie, din Timișoara, urmând să transforme într-o petrecere, pe rând, alte opt puncte geografice importante.

07
/02
/24

Editura Humanitas vă invită marți, 13 februarie, de la ora 19.00, la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (bd. Regina Elisabeta nr. 38), la o întâlnire cu istoricul Marc David Baer, profesor la London School of Economics and Political Science, istoricul Marian Coman și scriitoarea Sabina Fati despre volumul Otomanii: Hani, cezari și califi, o fascinantă nouă abordare a istoriei Imperiului Otoman.

05
/02
/24

La Centrul Național al Dansului București (CNDB), anul începe cu o rezidență și cu o serie de spectacole prezentate în cadrul stagiunii. 2024 este an aniversar la CNDB. Instituția împlinește 20 de ani și își propune să celebreze prin evenimente speciale cele două decenii de promovare a creației coregrafice.

05
/02
/24

„Din autobiografie îmi extrag eu forța, prin autobiografie simt că pot să-i fac pe oameni să se confrunte cu acele lucruri pe care nu vor să le vadă. Când vine vorba de scrierea autobiografică, oamenii nu mai pot spune: E doar un personaj, asta nu poate fi adevărat”.

05
/02
/24

Vineri, 9 februarie 2024 (19.00), ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO va fi dirijată de RADU PAPONIU, director artistic și muzical al ansamblului Southwest Florida Symphony Orchestra, dirijor asociat al Filarmonicii din Naples (Florida – S.U.A.) și director muzical al Orchestrei de Tineret din același oraș american. Din 2017, Radu Paponiu a dirijat Filarmonica din Naples în peste 100 de evenimente diferite de muzică clasică, pop sau în proiecte educaționale.

05
/02
/24

Considerat, de critici, dar și de iubitorii de artă, poate cel mai cunoscut și mai bine cotat artist român contemporan la nivel internațional, Adrian Ghenie revine într-o licitație din România cu o lucrare amplă și expresivă.

05
/02
/24

Prima premieră a anului 2024 la Teatrul EXCELSIOR (singurul teatru din București dedicat adolescenților și tinerilor) este spectacolul PTERODACTILI de Nicky Silver, o producție în regia lui Radu Iacoban și scenografia lui Tudor Prodan.

05
/02
/24

Editura Humanitas Fiction vă așteaptă marți, 6 februarie, ora 19.00 la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (Bd. Regina Elisabeta nr.38) la lansarea romanului Borges și eu de Jay Parini, recent apărut în colecția „Raftul Denisei“ coordonată de Denisa Comănescu, în traducerea lui Mihnea Gafița, un road novel care emană o nesfârșită admirație pentru unul dintre cei mai îndrăgiți scriitori ai secolului XX, un roman ce are la bază întâmplări petrecute în primăvara anului 1971.

04
/02
/24

NOU Un singur personaj, în care coabitează două ființe diferite, chiar opuse. Un singur monolog, lung, rostit de doi actori, într-un spectacol nou intrat în portofoliul Teatrului Metropolis, în urma concursului pentru debutanți, “StarT”

02
/02
/24

Jurnalismul de investigație din Balcani, Europa Centrală, țările Parteneriatului Estic, precum și Cipru și Malta, a întâmpinat numeroase provocări în ultimii ani. În multe țări din regiune, peisajul media este plin de (auto-)cenzură, iar inițiativele independente și critice sunt insuficiente. Jurnaliștii se confruntă deseori cu amenințări, hărțuire și acțiuni legale, ceea ce le restricționează tot mai mult capacitatea de a documenta și raporta problemele acute din societatea actuală.