Spectacolul NSFW, în regia lui Horia Suru. Despre manipularea adevărului
https://www.ziarulmetropolis.ro/spectacolul-nsfw-in-regia-lui-horia-suru-despre-manipularea-adevarului/

Textul pe care îl propune regizorul Horia Suru, „Not Safe For Work”, în noul spaţiu cultural POINT, aparţine tinerei scriitoare britanice Lucy Kirkwood şi invită spectatorii în fascinanta lume a publicaţiilor media. Este o satiră care analizează într-un mod curajos jocurile de putere din această lume, în care sexul vinde orice, oricând pentru câteva minute de faimă.

Un articol de Georgiana Ene|18 decembrie 2015

„NSFW – Not Safe For Work”, este abrevierea folosită pentru paginile sau website-urile care conțin materiale erotice sau pornografice ce nu ar trebui accesate în public sau la locul de muncă.

Pentru recrearea lumii media din textul abordat, regizorul se folosește din plin spațiul de joc din POINT și construiește un spectacol incitant, în două părți. Acestea au un numitor comun: femeia. Dacă în prima parte aceasta este văzută ca o zeiță, fără prea multe îmbunătățiri în photoshop, în cea de-a doua, situația se schimbă.

Spectacolul începe cu o ședință de redacție în care este prezentat ultimul numar al revistei Point, cu o minoră pe copertă – acest amănunt ne este dezvăluit pe parcursul poveștii, când facem cunoștință și cu personajele implicate în poveste. Editorul, Emilian Oprea, este pus în fața unui fapt împlinit – proaspăta copertă cu o minoră topless – și trebuie să iasă curat din conflictul generat de cel mai nou angajat, Rareș Ardici – cu tatăl fetei (Gabriel Răuță).

Această situație este susținută prin jocul admirabil al celor doi protagoniști, dar și de prestațiile actorilor: Ana-Maria Moldovan și Alexandru Potocean (angajați mai vechi și cu mai multe drepturi, care nu sunt gata să-și asume nicio vină în acest scandal și lasă totul în seama editorului).

Punctul culminant al primei părți, conflictul, folosește conceptul de manipulare a adevărului: nu printr-o o minciună, ci doar puțin prin răstălmăcirea acestuia. Momentul este susținut de cei doi actori: Emilian Oprea, cinic, lucid, persuasiv, strălucitor, și Gabriel Răuță – de o simplitate dezarmantă, tatăl care a lipsit din viața fiicei lui dar convingător, reușind să surprindă și să impresioneze foarte plăcut publicul. Conflictul nu se poate rezolva decât printr-o situație de compromis. Cine este dispus să ofere și cine să accepte?
În cel de-al doilea moment, acțiunea are loc într-o altă redacție, Electra, în care primează viața după tipare prestabilite. Pe de-o parte superficialitatea spre vulgaritate, pe de altă parte perfecțiunea numită photoshop, care creează un adevărat iad. Aici jocul puterii se schimbă. Actorii din plan secundar în prima parte devin pricipali.

Ana-Maria Moldovan interpretează șefa de redacție care creează momente unice prin obsesia ei pentru perfecțiunea femeii, Alexandru Potocean care joacă un travesti, de data aceasta redus la tăcere, și a șomerului cu studii superioare, Rareș Andrici – într-un joc îmbibat pe alocuri de sensibilitate și emoție -, care este forțat să accepte orice și care este gata de a-și încălca propriile principii, doar pentru a supraviețui.

“NSFW vorbeşte despre lupta de supravieţuire din aceste redacții de reviste, despre relația dintre consumatori și producători dar şi despre lupta personală a individului cu el însuşi, cu munca, cu etica şi cu propriile limitări”, a declarat Horia Suru.

IMG_9699
Spectacolul găzduit de POINT merită văzut pentru frumusețea artisitcă a momentelor și profunzimea intelectuală. Este vesel, trist, zguduitor, misterios și cuceritor. Nu este recomandat persoanelor sub 18 ani.

NSFW – Not Safe For Work, de Lucy Kirkwood

Regia: Horia Suru

Distribuția: Emilian Oprea, Gabriel Răuță, Ana-Maria Moldovan, Alexandru Potocean, Rareș Andrici

Scenografia: Sonia Constantinescu & Anca Miron

Video design: Cinty Ionescu

Light design: Bogdan Gheorghiu

Ilustrația muzicală: Andreea Veder

Traducerea: Andreea Vasile

Photo Credit: Adi Bulboacă

POINT este locul în care se vor descoperi, dezvolta și lansa spectacole noi de teatru, care vor provoca și inspira atât artiștii cât și spectatorii. Își dorește să aducă în atenția publicului teme actuale și să creeze un mediu în care artiștii să-și poată valorifica la maxim potențialul.

14
/01
/16

Născută la 14 ianuarie 1941, la Bascom, Florida (SUA), Faye Dunaway împlineşte, astăzi, 75 de ani. Pe marele ecran s-a făcut remarcată cu rolurile din ''Bonnie and Clyde'' - în care a jucat alături de Warren Beaty și Gene Hackman, fim pentru care a primit o nominalizare la Oscar (1968) la categoria cea mai bună actriță în rol principal -, ''The Thomas Crown Affair'' și ''Chinatown''.

13
/01
/16

Câştigătorii prestigioaselor Globuri de Aur (2016) au avut parte de o şedinţă foto inedită, fiind imortalizaţi în alb şi negru de olandezii Inez van Lamsweerde și Vinoodh Matadin. (Foto: Globurile de Aur 2016 – Instagram)

13
/01
/16

Institutul Balassi – Institutul Maghiar din Bucureşti în colaborare cu Arhiva Naţională de Filme din Ungaria (MaNDA) iniţiază în 2016 o serie de proiecţii ce are menirea să prezinte, cu scop educativ, istoria filmului maghiar. În 2016 se împlinesc 120 de ani de la prima proiecţie de film din Budapesta şi de la deschiderea primului cinematograf în Budapesta, iar cu ocazia aniversării milenare s-a filmat primul film în Ungaria.

12
/01
/16

CRONICĂ DE FILM „The Hateful Eight”/„Cei opt odioşi”, noua nebunie autoreferenţială a lui Quentin Tarantino, este, în subtext, un puternic film politic, camuflat sub forma unui western în care sângele acaparează treptat şi fără ezitare ecranul.

12
/01
/16

Victor Wooten revine în București, după show-ul sold-out din 2014, pe 10 noiembrie, la Sala Radio. Cea mai sonoră prezență din istoria chitarei bas, americanul Wooten a primit la doar 8 ani porecla „Asul Basului”, a trecut la „Titanul din Tennesee”, pentru ca apoi să fie comparat cu Michael Jordan, pentru performanțele sale fabuloase.

12
/01
/16

„Carousel” este cel mai recent spectacol marca Andrei Şerban, un spectacol „altfel”, un teatru-muzical, montat la Teatrul Bulandra, sala Izvor (premieră - octombrie 2015). O piesă despre viaţă, aşa cum este ea: se învârte ca într-un carusel, cu speranţe şi dezamăgiri, cu frumuseţe şi urât, cu sinceritate şi minciuni, cu sensibilitate şi violenţă; şi, peste toate, cu multă iubire.

12
/01
/16

Matei Vişniec este invitatul primei Conferinţe a anului 2016 la TNB. Duminică, 17 ianuarie 2016, de la ora 11.00, la Sala Atelier, Matei Vişniec va vorbi despre teatru şi jurnalism şi cum se influenţează cele doua meserii prin prisma propriei experienţe.