Teatrul Odeon Bucureşti şi Teatrul Naţional Cluj-Napoca, la FITCA 2016!
https://www.ziarulmetropolis.ro/teatrul-odeon-bucuresti-si-teatrul-national-cluj-napoca-la-fitca-2016/

În următoarele două zile, publicul prezent la Festivalul Internaţional de Teatru Clasic Arad 2016 se va bucura de două spectacole marca Alexandru Dabija şi Tudor Lucanu.

Un articol de Petre Ivan|14 noiembrie 2016

Premieră a începutului de an, spectacolul Svejk după Jaroslav Hašek este un manifest anti-război, atent orchestrat de Alexandru Dabija, regizorul ce regăseşte la Teatrul Odeon tărâmul favorabil al unei trupe complexe, poate una dintre cele mai volubile echipe de actori din Bucureşti. Cu ajutorul scenografei Andrada Chiriac şi al compozitoarei Ada Milea, spectacolul se transformă într-un adevărat show, în care bravul soldat Svejk, adică Pavel Bartoş, trece prin situaţii pline de neprevăzut, uneori penibile, dar continuă să zâmbească larg şi să fie dezarmant de sincer. Cu toate acestea „iubeşte atât de mult viaţa încât nu are niciun chef să se teamă de moarte” (Răzvana Niţă, port.ro).

Marţi, 15 noiembrie | 19.00 | Sala Mare | 2h10min fără pauză | Nerecomandat copiilor sub 10 ani

A doua întâlnire cu lumea lui William Shakespeare în cadrul Festivalului este propusă de regizorul Tudor Lucanu, aflat la a treisprezecea colaborare cu trupa Teatrului Naţional „Lucian Blaga” Cluj-Napoca. Arhicunoscutul cuplu Romeo şi Julieta îşi dezvălue contemporaneitatea, iar regizorul nu ezită să monteze un text prezentat lumii de sute de ori.

Transpusă în lumea concurenţei marilor case de modă – o lume a consumerismului, a abundenţei, o lume în care totul poate fi vândut şi cumpărat – intriga piesei shakespeariene scoate la lumină omul contemporan, individul manevrat de dictatura societăţii de consum, al cărei discurs este articulat în jurul mitului dorinţei, în jurul satisfacţiei imediate.

romeo-si-julieta-credit-foto-nicu-cherciu-1

Miercuri, 16 noiembrie | 19.00 | Sala Mare | 2h10min fără pauză | Nerecomandat persoanelor sub 14 ani  

Seara se va încheia cu mult aşteptatul concert Nicu Alifantis – Madame mon amour. Ora 22.00, Sala Mare. Un amalgam de ritmuri şi stiluri muzicale, de instrumente clasice şi exotice, de sonorităţi neaşteptate.

Informaţii despre spectacolele prezente în Festivalul Internaţional de Teatru Clasic găsiţi pe site-ul http://fitca.ro/informatii/program-2016/

Biletele şi abonamentele se pot achiziţiona online, fie accesând platforma www.biletmaster.ro, fie direct de la agenţia teatrală, după următorul program: luni – vineri, în intervalele orare 10.00 – 14.00 şi 17.00 – 19.00; sâmbătă şi duminică, în intervalele orare 10.00 – 12.00 şi 17.00 – 19.00.

07
/02
/24

Band-ul internațional TIME IN OUR HANDS TRIO va prezenta sâmbătă, în premieră în România, noul său program cu compozițiile celor trei membri, într-un concert marcat de improvizație conceptuală, de la jazz la baroc european și, interesant, muzică tradițională românească.

07
/02
/24

Eyedrops și Pinholes, trupe de rock alternativ, pleacă într-un turneu ce cuprinde nouă orașe prin țară dar și în Republica Moldova, începând cu data de 8 februarie, din Timișoara, urmând să transforme într-o petrecere, pe rând, alte opt puncte geografice importante.

07
/02
/24

Editura Humanitas vă invită marți, 13 februarie, de la ora 19.00, la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (bd. Regina Elisabeta nr. 38), la o întâlnire cu istoricul Marc David Baer, profesor la London School of Economics and Political Science, istoricul Marian Coman și scriitoarea Sabina Fati despre volumul Otomanii: Hani, cezari și califi, o fascinantă nouă abordare a istoriei Imperiului Otoman.

05
/02
/24

La Centrul Național al Dansului București (CNDB), anul începe cu o rezidență și cu o serie de spectacole prezentate în cadrul stagiunii. 2024 este an aniversar la CNDB. Instituția împlinește 20 de ani și își propune să celebreze prin evenimente speciale cele două decenii de promovare a creației coregrafice.

05
/02
/24

„Din autobiografie îmi extrag eu forța, prin autobiografie simt că pot să-i fac pe oameni să se confrunte cu acele lucruri pe care nu vor să le vadă. Când vine vorba de scrierea autobiografică, oamenii nu mai pot spune: E doar un personaj, asta nu poate fi adevărat”.