„Three Billboards Outside Ebbing, Missouri”, marele câştigător la gala BAFTA 2018
https://www.ziarulmetropolis.ro/three-billboards-outside-ebbing-missouri-marele-castigator-la-gala-bafta-2018/

Filmul „Three Billboards Outside Ebbing, Missouri”, de Martin McDonagh, a fost marele câştigător la gala premiilor industriei de film britanice (BAFTA), unde a fost recompensat cu cinci trofee, inclusiv pentru cel mai bun lungmetraj şi cel mai bun lungmetraj britanic.

Un articol de Petre Ivan|19 februarie 2018

„Three Billboards Outside Ebbing, Missouri” este o dramă acidă despre o mamă care închiriază trei panouri publicitare pentru a atrage atenţia publicului asupra lentorii cu care se desfăşoară ancheta privind asasinarea fiicei sale.

Pelicula, care fusese nominalizată la nouă premii BAFTA, a mai primit trofee pentru cel mai bun scenariu original, cel mai bun rol principal feminin – Frances McDormand – şi cel mai bun rol secundar masculin – Sam Rockwell.

„Three Billboards Outside Ebbing, Missouri” a primit anul acesta şi Globul de Aur pentru cel mai bun film-dramă şi este considerat favorit la premiile Oscar, care vor fi decernate pe 4 martie. De asemenea, filmul a fost marele câştigător la gala premiilor decernate de Sindicatul actorilor americani (Screen Actors Guild/ SAG), unde a obţinut trofeul pentru cea mai bună distribuţie.

Marele favorit al galei, cu 12 nominalizări, filmul „The Shape of Water”, de Guillermo del Toro, a primit premiile BAFTA pentru cea mai bună regie, cea mai bună regie artistică şi cea mai bună muzică originală.

Lista completă a câştigătorilor BAFTA 2018:

Cel mai bun film: „Three Billboards Outside Ebbing, Missouri“

Cel mai bun film britanic: „Three Billboards Outside Ebbing, Missouri“

Cel mai bun regizor: Guillermo Del Toro („The Shape of Water“)

Cel mai bun actor în rol principal: Garry Oldman („Darkest Hour“)

Cea mai bună actriţă în rol principal: Frances McDormand („Three Billboards Outside Ebbing, Missouri“)

Cel mai bun actor în rol secundar: Sam Rockwell („Three Billboard Outside Ebbing, Missouri“)

Cea mai bună actriţă în rol secundar: Allison Janney („I, Tonya“)

Cel mai bun scenariu original: „Three Billboards Outside Ebbing, Missouri“ (Martin McDonagh)

Cel mai bun scenariu adaptat: „Call Me By Your Name“

Cel mai bun film străin: „The Handmaiden“

Cel mai bun documentar: „I Am Not Your Negro“

 Cel mai bun lungmetraj animat : „Coco“

Cel mai bun debut al unui regizor, scenarist sau producător britanic: „I Am Not A Witch“ (Rungano Nyoni şi Emily Morgan)

Cea mai bună coloană sonoră: „The Shape of Water“

Cea mai bună imagine: „Blade Runner 2049“ (Roger Deakins)

Cel mai bun montaj: „Baby Driver“ (Jonathan Amos, Paul Machliss)

Cea mai bună scenografie: „The Shape of Water“ (Paul Austerberry, Jeff Melvin, Shane Vieau)

Cel mai bun sunet: „Dunkirk” (Richard King, Gregg Landaker, Gary A. Rizzo, Mark Weingarten)

Cele mai bune efecte vizuale: „Blade Runner 2049“ (Gerd Nefzer, John Nelson)

Cel mai bun scurtmetraj britanic de animaţie: „Poles Apart“

Cel mai bun scurtmetraj britanic: „Cowboy Dave“   Rising Star Award (trofeu votat de public): Daniel Kaluuya.

Foto: „Three Billboards Outside Ebbing, Missouri”,  BAFTA 2018 – facebook

08
/02
/23

CRONICĂ DE FILM Alegoria nu e un gen cinematografic uşor. Mai ales când e vorba de una deopotrivă existenţială şi politică, aşa cum se vrea "Spiritele din Inisherin".

05
/02
/23

Cele trei cărţi de cronici de film publicate de Romulus Rusan în anii `70-`80 au fost reeditate recent, într-un singur volum şi într-o ediţie de lux, în seria de autor pe care i-o dedică Editura Spandugino. O apariţie demnă de a fi salutată şi un bun pretext de recitire.

02
/02
/23

CRONICĂ DE FILM Probabil că e şi simbolic, însă cu siguranţă e ceva comic în constatarea că cel mai prolific regizor de filme comerciale din cinematografia română post-2000 e un spaniol. În timp ce noi eram ocupaţi cu filmele de festival, Jesús del Cerro îşi urma neabătut şi vesel propriul drum, aproape singur pe culoar.

30
/01
/23

În perioada 20 – 28 ianuarie a avut loc în Franța cea de-a 5-a ediție a Festivalului de film documentar (FIPADOC) de la Biarritz, primul eveniment major al anului din circuitul celor dedicate acestui gen, care reunește anual 50 de țări participante și peste 30.000 de spectatori. Cu această ocazie, „Pâinea noastră cea de toate zilele”, cel mai nou documentar regizat de Șerban Georgescu („Varză, cartofi și alți demoni”; „Jurnalul familiei -escu”) a avut premiera internațională, fiind nominalizat în cadrul secțiunii IMPACT, dedicată producțiilor cu teme sociale, de mediu sau justiție.

26
/01
/23

Pe 27 ianuarie, unul dintre cei mai importanți actori din România împlinește 87 de ani. Pe Florin Piersic îl puteți vedea pe 30 ianuarie în spectacolul „Străini în noapte” de Eric Assous, regizat de regretatul Radu Beligan și găzduit de Naționalul bucureștean.

26
/01
/23

Festivalul Internațional de Film Transilvania (9 – 18 iunie 2023, Cluj Napoca) anunță Focus Nordic, un program complex, cel mai mare de acest fel din istoria TIFF, dedicat unei cinematografii europene bogate, diverse și inovatoare, cea din țările nordice: Suedia, Danemarca, Finlanda, Norvegia și Islanda.

25
/01
/23

CRONICĂ DE FILM Reacţiile la “Close” (2022) par să se fi împărţit în două: “heartbreaking” (cu versiunea românească “vai, cât am plâns”) şi, mult mai rar, “tearjerker”. O zic din capul locului: sunt din a doua categorie. Deşi am plecat setat să mă las emoţionat (nu am nici cea mai mică problemă să dau garda jos în sala de cinema), am ieşit iritat.

22
/01
/23

Apariţia în română, pe final de 2022, la Editura Tracus Arte, a două cărţi de Pier Paolo Pasolini - una de poezii şi alta cu texte despre literatură şi artă - a tulburat puţin apatia cu care a fost marcat la noi centenarul acestui mare cineast şi scriitor.