Trei nominalizări pentru Teatrul Metropolis, la Premiile UNITER 2017
https://www.ziarulmetropolis.ro/trei-nominalizari-pentru-teatrul-metropolis-la-premiile-uniter-2017/

UNITER a anunţat astăzi nominalizările pentru cea de-a XXV-a ediţie a Galei Premiilor UNITER, care se va desfăşura pe 8 mai, la Teatrul „Mihai Eminescu” din Timişoara. Teatrul Metropolis obţine în acest an trei nominalizări.

Un articol de Liliana Matei|21 februarie 2017

Printre nominalizații la Premiile UNITER, îl regăsim la categoria Cel mai bun actor în rol principal pe tânărul Andrei Huțuleac, pentru rolul Wolfgang Amadeus Mozart, compozitor din spectacolul Amadeus, la Teatrul Metropolis. La numai 26 de ani, actorul i-a cucerit pe membrii juriului de nominalizări, alcătuit din criticii de teatru Monica Andronescu, Alice Georgescu şi Mircea Morariu, cu rolul protagonistului din spectacolul montat de Victor Ioan Frunză. La rândul său, regizorul este nominalizat la categoria Cea mai bună regie, iar Amadeus a fost, de asemenea, nominalizat pentru Cel mai bun spectacol.

Amadeus e o reconstituire de epocă și modalitatea de reprezentare este inspirată din estetica teatrului liric. Am imaginat o scenă cu scenotehnică antică, veche, și atunci toate solicitările textului, faptul că oamenii îmbătrânesc sau întineresc, capătă valoare tocmai datorită acestei convenții a teatrului liric, unde machiajul este ceva mai violent, unde există schimbări cu picturi trompe l’œil, ceea ce dă o dinamică bună și ne ajută să spunem povestea. Acest baroc al epocii constituie un element de atracție, avem acele peruci enorme specifice rococo-ului, crinolinele foarte mari, totul, până și încălțămintea a fost reprodusă”, spunea în toamna anului trecut Victor Ioan Frunză, într-un interviu pentru Ziarul Metropolis, despre spectacolul care primește, iată, trei nominalizări la Premiile UNITER.

Despre rolul din Amadeus, actorul Andrei Huțuleac afirma: „A însemnat într-adevăr ceva mai mult decât alte roluri, dar vreau să subliniez ceva ce mi-am subliniat și mie în timpul lucrului: că în spectacolul „Amadeus” noi reprezentăm o ficțiune. Situația din viața reală nu a fost așa. Prin acest spectacol s-a așezat foarte tare în mine ideea că e foarte importantă ficțiunea. De-asta am o problemă cu cei care propovăduiesc căutarea adevărului prin teatru sau prin artă. Viața e altceva. Viața e cu totul diferită de ce se întâmplă în povestea aia. Am avut tentația să încerc să fiu foarte specific în reprezentare și mi-am dat seama că nu are sens, pentru că eu reprezint o ficțiune, eu nu-l reprezint pe Mozart și nici nu mă preocupă să fie Mozart”. (interviu Ziarul Metropolis, octombrie 2016).

Și tot în toamna anului trecut, Monica Andronescu scria în cronica sa la Amadeus, publicată pe Yorick.ro: „Așadar, stagiunea 2016-2017 a Teatrului Metropolis s-a deschis cu Amadeus, la Sala Amfiteatru – spectacolul face parte dintr-un binom gândit de Victor Ioan Frunză, alături de O scrisoare pierdută, care a avut premiera tot în acest început de septembrie. La trei luni de la dispariția dramaturgului Peter Shaffer – pe 6 iunie –, montarea de la Metropolis împlinește un proiect sau un vis mai vechi de-al lui Victor Ioan Frunză, început în urmă cu mulți ani la Timișoara. Iar propunerea lui este, la aproape patruzeci de ani de la momentul când piesa a fost scrisă și jucată pentru prima dată la Royal National Theatre, extrem de… contemporană”.

Printre nominalizații din acest an, le regăsim, la categoria Cea mai bună actriță în rol secundar, pe Antoaneta Zaharia (pentru rolul Ecaterina din Soldatul de ciocolată la Teatrul Odeon Bucureşti), Ana Bianca Popescu (pentru rolul Luka din Soldatul de ciocolată la Teatrul Odeon Bucureşti) și Ana Ciontea (pentru rolul Koróbocika, Nastasía Petróvna din Suflete moarte la Teatrul de Comedie Bucureşti). Pentru Cel mai bun actor în rol secundar vor concura Gheorghe Visu (pentru rolul Nozdrióv din Suflete moarte la Teatrul de Comedie Bucureşti), Miklós Bács (pentru rolul Satin din În adâncuri la Teatrul Maghiar de Stat Cluj) și Conrad Mericoffer (pentru rolul Sergius din Soldatul de ciocolată la Teatrul Odeon Bucureşti).

La categoria Cea mi bună actriță în rol principal, se află pe lista de nominalizări tânăra Alina Petrică (pentru rolul titular din Aglaja la Centrul „Nicolae Bălcescu” Bucureşti), Ana Ularu (pentru rolul A din O intervenţie la Teatrul ACT Bucureşti) și Mihaela Trofimov (pentru rolul titular din Molly Sweeney la Teatrul UNTEATRU Bucureşti).

La Cel mai bun actor în rol principal, pe lângă Andrei Huţuleac, un alt tânăr actor ar putea lua trofeul. Ciprian Nicula este nominalizat pentru rolul Christopher din O întâmplare ciudată cu un câine la miezul nopţii (la Teatrul Naţional „I.L.Caragiale” din Bucureşti). Cel de-al treilea pe listă este Richard Bovnoczki pentru rolul Ciki din spectacolul No man’s land, de la Teatrului Naţional „I.L.Caragiale” din Bucureşti.

Regizorii care își dispută trofeul pentru Cea mai bună regie sunt: Yuri Kordonsky (pentru regia spectacolului În adâncuri la Teatrul Maghiar de Stat Cluj), Victor Ioan Frunză (pentru regia spectacolului Amadeus la Teatrul Metropolis Bucureşti) și Bobi Pricop (pentru regia spectacolului O întâmplare ciudată cu un câine la miezul nopţii la Teatrul Naţional „I.L.Caragiale” din Bucureşti).

Iar Cel mai bun spectacol din acest an ar putea fi Amadeus (direcţia de scenă Victor Ioan Frunză la Teatrul Metropolis Bucureşti), Artists Talk (un spectacol de Gianina Cărbunariu, la ARCUB) sau PASĂREA RETRO se loveşte de bloc şi cade pe asfaltul fierbinte (scenariul şi regia Radu Afrim, la Teatrul Naţional Târgu-Mureş – Compania „Tompa Miklós”).

Vedeți celelalte nominalizări pe www.uniter.ro.

Printre nominalizații la Premiile UNITER, îl regăsim la categoria Cel mai bun actor în rol principal pe tânărul Andrei Huțuleac, pentru rolul Wolfgang Amadeus Mozart, compozitor din spectacolul Amadeus, la Teatrul Metropolis.

Foto: Adriana Grand (spectacolul „Amadeus”, la Teatrul Metropolis București)

29
/01
/24

Duminică, 11 februarie 2024, de la ora 19:00, violoncelistul Marin Cazacu și Ansamblul Violoncellissimo vor susține un concert extraordinar pe scena Filarmonicii din Sofia, cu un program foarte divers: muzică de toate genurile, adaptată pentru violoncel, de la coloana sonorǎ a unor  filme celebre, la valsuri, marșuri și lucrări de Mozart în variantă... rock.

29
/01
/24

Primul concert al lunii februarie la Sala Radio vă invită la o frumoasă călătorie muzicală prin Viena imperială. Vineri, 2 februarie 2024 (19.00), veți asculta creații semnate de doi mari compozitori austrieci, care și-au desfășurat o mare parte din activitatea lor artistică în spațiul vienez – MOZART și BRUCKNER – lucrări interpretate de ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO, sub bagheta dirijorului vienez SASCHA GOETZEL.

29
/01
/24

Vika este un DJ carismatic în vârstă de 84 de ani și o adevărată vedetă a a scenei clubbingului din Varșovia. Confruntându-se cu trecerea timpului, Vika este de părere că vârsta este doar un număr și îi inspiră pe cei din jurul ei să își trăiască viața la maxim. Documentarul „Vika!” Este disponibil pe HBO Max.

29
/01
/24

Într-o lume și o industrie care se schimbă extrem de rapid, un renumit cineast italian, autor de modă veche, caută sens în filmele pe care le face, în dragoste, precum și în politică. Din 2 februarie, Un viitor luminos/ Il sol dell’avvenire, noul film al lui Nanni Moretti, o comedie care critică modul de a face filme al platformelor de streaming și apără viitorul cinematografului, are premiera în cinema, distribuit de Independența Film.

29
/01
/24

Pe 13 februarie, de la orele 18:30, SCENA  GÂNDIRII - Conferințele Operei Naționale București îl va avea ca invitat pe istoricul Adrian Cioroianu, care va susține prelegerea „MAREA TEMERE. Cât de probabil este un nou război global?”, prilej pentru o incursiune în miezul posibilităților și incertitudinilor actuale.

26
/01
/24

Stagiunea curentă a Teatrului Naţional de Operetă şi Musical Ion Dacian include o montare în premieră mondială a musicalului JACK, ÎNTRE DRAGOSTE ŞI NEBUNIE este inspirat de povestea întunecată şi fascinantă a celebrului criminal în serie şi expune o versiune multi-faţetată a acestei istorii ce a cutremurat Anglia victoriană  şi este încă înconjurată de aburii misterului.

26
/01
/24

Mădălina Pavăl vorbește despre „Gazda“, spectacolul ei sonor de la Teatrelli, care are premiera pe 31 ianuarie și 1 februarie, de la ora 19.00, dar nu ne lasă nelămuriți nici în ceea ce privește cele mai frumoase lucruri care îi traversează viața. Totul, într-un interviu sub formă de alfabet.

26
/01
/24

Teatrul Municipal „Bacovia” lansează apelul de înscrieri pentru ediția a - XXX - a (2024) a evenimentului BACĂU FEST MONODRAME, ce se va desfășura în perioada 9 - 13 mai 2024.

26
/01
/24

Survolând șansa și neșansa unei relații nemenite, de la aceeași distanță calculată care marchează și ruptura finală dintre cei doi protagoniști, debutul în lungmetraj a lui Celine Song, „Past Lives” dezbate în compoziții corecte, dar niciodată riscante, un „ce-ar fi fost dacă?” venit la 24 de ani de la ultima întâlnire.