„Trilogia Creangă” în premieră pe teatrulgong.ro
https://www.ziarulmetropolis.ro/trilogia-creanga-in-premiera-pe-teatrulgong-ro/

Teatrul pentru Copii şi Tineret „Gong” Sibiu lansează luni, 14 decembrie, de la ora 10:00, seria de autor „Trilogia Creangă”.

Un articol de Liliana Matei|10 decembrie 2020

Construită ca un spectacol de teatru radiofonic în regia Evei Labadi, seria reunește poveștile „Fata babei și fata moșneagului”, „Punguța cu doi bani” și „Ursul păcălit de vulpe”. Fișierele audio vor putea fi accesate pe teatrulgong.ro, gratuit, timp de un an de zile.

Cele mai îndrăgite povești românești prind viață prin interpretarea actorilor Teatrului „Gong” din Sibiu, pornind de la forța dialogului articulat prin muzică și efecte sonore, fără a avea nicio imagine vizuală. „Poveștile audio au fost create ca o alternativă teatrală în pandemie și își propun să dezvolte imaginația celor mai mici.”, a declarat Adrian Tibu, managerul Teatrului pentru Copii și Tineret din Sibiu.

„Fata babei și fata moșneagului” este un basm scris de Ion Creangă și publicat în 1877.

Povestea are un caracter profund moralizator si face o pledoarie pentru cumințenie, bunătate și modestie. Adaptarea radiofonică de la Sibiu îi are în distribuție pe actorii Daniela Dragomir, Gabriela Mitrea, Lucia Barbu, Adrian Prohaska, Anton Balint și Charlie Fălămaș.

„Punguța cu doi bani” este o poveste scrisă de Ion Creangă și publicată în 1876. Povestea arată în mod simbolic cum se ajunge de la o casă săracă la una îmbelșugată, reinterpretând mitologia populară antică. Spectacolul radiofonic de la Sibiu este interpretat de actorii Daniela Dragomir, Gabriela Mitrea, Lucia Barbu, Adrian Prohaska, Anton Balint și Charlie Fălămaș.

„Ursul păcălit de vulpe” este o povestire de Ion Creangă, ce a fost publicată în 1880. Textul are un caracter moralizator prin scoaterea în evidență a două trăsături negative, lăcomia și viclenia. Adaptarea de la Sibiu se construiește pe vocile actorilor Lucia Barbu, Anton Balint și Charlie Fălămaș.

Înregistrările au fost operate de Dan Caras, la sediul Teatrului „Gong” din Sibiu, iar montajul audio a fost realizat de Mircea Chiu, în Timișoara.

De asemenea, părinții pot accesa toată luna decembrie alte 100 fișiere audio în „Meniul cu povești șoptite” de pe teatrulgong.ro. Prin intermediul acestei secțiuni, actorii rămân conectați cu fanii lor, cărora le citesc povești de noapte bună, contribuind, totodată, la dezvoltarea unui nou public pentru teatrul sibian.

08
/02
/24

Seria SWORDS - Spoken Word Sessions continuă cu un nou episod ce îi are ca invitați pe Cosmina Moroșan & Anticorp Solar, Cristina Bordeanu, Cătălina Matei și Lucian Brad, într-un eveniment moderat de Cosmin Perța – duminică, 11 februarie, de la ora 19:30, la Control Club. Performance-urile vor fi completate de un set audio-vizual de Iulian Morar.  

07
/02
/24

Band-ul internațional TIME IN OUR HANDS TRIO va prezenta sâmbătă, în premieră în România, noul său program cu compozițiile celor trei membri, într-un concert marcat de improvizație conceptuală, de la jazz la baroc european și, interesant, muzică tradițională românească.

07
/02
/24

Eyedrops și Pinholes, trupe de rock alternativ, pleacă într-un turneu ce cuprinde nouă orașe prin țară dar și în Republica Moldova, începând cu data de 8 februarie, din Timișoara, urmând să transforme într-o petrecere, pe rând, alte opt puncte geografice importante.

07
/02
/24

Editura Humanitas vă invită marți, 13 februarie, de la ora 19.00, la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (bd. Regina Elisabeta nr. 38), la o întâlnire cu istoricul Marc David Baer, profesor la London School of Economics and Political Science, istoricul Marian Coman și scriitoarea Sabina Fati despre volumul Otomanii: Hani, cezari și califi, o fascinantă nouă abordare a istoriei Imperiului Otoman.

05
/02
/24

La Centrul Național al Dansului București (CNDB), anul începe cu o rezidență și cu o serie de spectacole prezentate în cadrul stagiunii. 2024 este an aniversar la CNDB. Instituția împlinește 20 de ani și își propune să celebreze prin evenimente speciale cele două decenii de promovare a creației coregrafice.

05
/02
/24

„Din autobiografie îmi extrag eu forța, prin autobiografie simt că pot să-i fac pe oameni să se confrunte cu acele lucruri pe care nu vor să le vadă. Când vine vorba de scrierea autobiografică, oamenii nu mai pot spune: E doar un personaj, asta nu poate fi adevărat”.