Trofeul Dracula, câștigat de lungmetrajului românesc “The Wanderers”
https://www.ziarulmetropolis.ro/trofeul-dracula-castigat-de-lungmetrajului-romanesc-the-wanderers/

S-a încheiat, aseară, cea de-a cincea ediţie a Dracula Film Festival, eveniment dedicat filmelor horror, fantasy şi SF. Trofeul Dracula a revenit filmului The Wanderers, regizat de Dragoş Buliga, un indie horror autohton cu vampiri.

Un articol de Petre Ivan|23 octombrie 2017

Timp de cinci zile, cinefilii prezenți în Brașov au putut viziona peste 55 de filme de lungmetraj și scurtmetraj din 16 țări, au participat la conferințe despre provocările producției filmelor de gen sau au mărșăluit pe străzi în cadrul primului zombie walk organizat în orașul de sub Tâmpa.

Armand Assante, invitatul special al festivalului, prezent la Brașov pentru proiecția filmului The Wanderers, regizat Dragoș Buliga, în care interpretează rolul principal, a primit trofeul onorific Count Dracula. Atras de filosofia nihilistă a lui Emil Cioran, Assante a destăinuit publicului brașovean că pentru a înțelege cum funcționează un personaj precum Dracula, a citit opera marelui autor român.

The Wandererseste și filmul câștigător al trofeului Dracula 2017 și al premiului în valoare de 1.000 E:“Un amestec unic de genuri, o foarte bună comuniune de horror, splatter, umor, dramă și fantezie. Un melanj inteligent de diferite limbi ce își pune excelent în valoare cast-ul internațional. Peisajele românești au adăugat o savoare specială poveștii gotice și au contribuit la cimentarea producției autohtone în tiparele genului.”, și-a motivat alegerea juriul compus din regizorul sârb Milan Todorovic, Romain Roll, Market Manager al Festivalului Internațional de Film Fantastic de la Bruxelles și Paul McEvoy, fondator al Horror Channel FrightFest.

Zombie Walk

Co-producția germano-canadiană Replace, un thriller horror despre obsesia tinereții și modul în care industria medicală și cosmetică profită de ea, regizat de Norbert Keil, a fost distins cu o mențiune specialăpentru stilul vizual puternic și foarte interesant al unui talent in devenire”.

Producția danezăSunkent Convent, o adaptare după nuvela lui Hans Christian Andersen, în regia lui Michael Panduro, “un film curajos și fascinant, care poate tocmai pentru că nu oferă răspunsuri clare, rămâne în mintea spectatorului mult timp după vizonare”, a câștigat trofeul Little Dracula pentru cel mai bun scurtmetraj internațional.

Trofeul Vladutz pentru cel mai bun scurtmetraj românesc a fost acordat filmului OffStage, în regia lui Andrei Huțuleac, “pentru umorul deosebit de negru și spiritul suprarealist, admirabil manevrate în fiecare cadru și secvență.”

O mențiune specială a primit și animația elvețiană Ooze, în regia lui Kilian Vilim, “pentru simplitatea abordării vizuale și pentru inspirația curajoasă de a aborda filmul de animație din montaj, ca pe o bandă desenată, folosind reguli și elemente grafice pentru a construi și puncta o poveste”.

Juriul secțiunii de scurtmetraj a fost format din regizorul Radu Potcoavă, arhitecta Oana Truscă și compozitorul de muzică electronică Ioan Titu aka Silent Strike.

Eliberare, un scurtmetraj realizat cu telefonul mobil în timpul festivalului, plecând de la cuvintele cheie “captiv”, “noroi” și “franzelă”, este filmul câștigător al trofeului Dracula Digital și al premiului în valoare de 500 E. Dracula Digital este o competiție adresată amatorilor care realizează filme cu telefonul mobil.

Juriul secțiunii Dracula Digital a fost format din Răzvan Pătrașcu (CEO Firestarter), Răzvan Pascu (Creative Director Amural și Pupil la Aural Eye), Horia Petrașcu (fotograf, curator, artist) și Horea Rareș Paștina (artist 3D, editor și animator de personaje de animație și jocuri).

Eliberare poate fi vizionat aici:

Dracula Film Festival a avut loc în Brașov, în perioada 18 – 22 octombrie, la Teatrul “Sică Alexandrescu”, Cinemateca Patria, Cinema One și Centrul Cultural Reduta.

Foto: Trofeul Dracula – facebook

08
/02
/23

CRONICĂ DE FILM Alegoria nu e un gen cinematografic uşor. Mai ales când e vorba de una deopotrivă existenţială şi politică, aşa cum se vrea "Spiritele din Inisherin".

05
/02
/23

Cele trei cărţi de cronici de film publicate de Romulus Rusan în anii `70-`80 au fost reeditate recent, într-un singur volum şi într-o ediţie de lux, în seria de autor pe care i-o dedică Editura Spandugino. O apariţie demnă de a fi salutată şi un bun pretext de recitire.

02
/02
/23

CRONICĂ DE FILM Probabil că e şi simbolic, însă cu siguranţă e ceva comic în constatarea că cel mai prolific regizor de filme comerciale din cinematografia română post-2000 e un spaniol. În timp ce noi eram ocupaţi cu filmele de festival, Jesús del Cerro îşi urma neabătut şi vesel propriul drum, aproape singur pe culoar.

30
/01
/23

În perioada 20 – 28 ianuarie a avut loc în Franța cea de-a 5-a ediție a Festivalului de film documentar (FIPADOC) de la Biarritz, primul eveniment major al anului din circuitul celor dedicate acestui gen, care reunește anual 50 de țări participante și peste 30.000 de spectatori. Cu această ocazie, „Pâinea noastră cea de toate zilele”, cel mai nou documentar regizat de Șerban Georgescu („Varză, cartofi și alți demoni”; „Jurnalul familiei -escu”) a avut premiera internațională, fiind nominalizat în cadrul secțiunii IMPACT, dedicată producțiilor cu teme sociale, de mediu sau justiție.

26
/01
/23

Pe 27 ianuarie, unul dintre cei mai importanți actori din România împlinește 87 de ani. Pe Florin Piersic îl puteți vedea pe 30 ianuarie în spectacolul „Străini în noapte” de Eric Assous, regizat de regretatul Radu Beligan și găzduit de Naționalul bucureștean.

26
/01
/23

Festivalul Internațional de Film Transilvania (9 – 18 iunie 2023, Cluj Napoca) anunță Focus Nordic, un program complex, cel mai mare de acest fel din istoria TIFF, dedicat unei cinematografii europene bogate, diverse și inovatoare, cea din țările nordice: Suedia, Danemarca, Finlanda, Norvegia și Islanda.

25
/01
/23

CRONICĂ DE FILM Reacţiile la “Close” (2022) par să se fi împărţit în două: “heartbreaking” (cu versiunea românească “vai, cât am plâns”) şi, mult mai rar, “tearjerker”. O zic din capul locului: sunt din a doua categorie. Deşi am plecat setat să mă las emoţionat (nu am nici cea mai mică problemă să dau garda jos în sala de cinema), am ieşit iritat.

22
/01
/23

Apariţia în română, pe final de 2022, la Editura Tracus Arte, a două cărţi de Pier Paolo Pasolini - una de poezii şi alta cu texte despre literatură şi artă - a tulburat puţin apatia cu care a fost marcat la noi centenarul acestui mare cineast şi scriitor.