Tudor Jurgiu: „«Ce vrei să faci, film sau bani?» E o întrebare idioată pe care s-o pui cuiva!“
https://www.ziarulmetropolis.ro/tudor-jurgiu-ce-vrei-sa-faci-film-sau-bani-e-o-intrebare-idioata-pe-care-s-o-pui-cuiva/

Regizorul Tudor Jurgiu a declarat, într-un interviu acordat emisiunii „Ca-n filme“, care va fi difuzată duminică, 2 iunie, de la ora 16.20, pe Digi24, că a lucrat la filmul său premiat la Cannes cu oameni care nu i-au cerut bani.

Un articol de Corina Vladov|31 mai 2013

Regizorul Tudor Jurgiu a declarat, într-un interviu acordat emisiunii „Ca-n filme“, care va fi difuzată duminică, 2 iunie, de la ora 16.20, pe Digi24, că a lucrat la filmul său premiat la Cannes cu oameni care nu i-au cerut bani.

Cinematografia românească este, din nou, la putere. O demonstrează si tânărul regizor Tudor Jurgiu prin recentul succes cu scurtmetrajul său „În acvariu“, producţie ce a luat premiul al treilea la secţiunea Cinefondation a Festivalului de Film de la Cannes, recent încheiat.

Regizorul a acordat un interviu emisiunii „Ca-n filme“ de la Digi24 în care a povestit cât de uimit a fost de faptul că filmul său a fost selectat la Cannes, în condiţiile în care fusese refuzat în alte festivaluri de profil: „Iniţial ne-am bucurat foarte mult pentru selecţie, a fost neaşteptat. Am mai trimis filmul pe la alte festivaluri şi nu a fost acceptat (…)

Anul trecut am ratat deadline-ul pentru Cinefondation, aşa că ne-am bucurat în primul rând pentru selecţie. Că a fost selectat, aia a fost surpriza… pentru că sunt foarte multe filme, au 1500 de filme trimise în fiecare an. Noi, feedback-urile pe care le-am primit de la alte festivaluri nu erau OK… Nouă ne plăcea filmul, eram OK, dar nu ne aşteptam la selecţie!“

Muncă în grabă

Povestea scurtmetrajului premiat a început anul trecut, dar filmul a fost finalizat pe repede-înainte, special pentru această selecţie: „L-am terminat acum, înainte de festival, dar l-am filmat anul trecut în februarie- martie. Adică a trecut o vară peste el. Între timp am filmat un lungmetraj şi din acest motiv scurtmetrajul a rămas cumva on hold. M-am ocupat de lungmetraj toată vara şi toamna, cu filmarea, cu montajul, cu toate astea…Şi când am auzit de selecţie am sărit brusc: „Băi, trebuie să terminăm sunetul, trebuie să terminăm… ca de obicei, din păcate, a fost totul aşa pe grabă…“.

Soarta filmului va fi probabil alta, acum după ce are pe el ştampila Cannes, crede regizorul: „Probabil că o să mai meargă şi în alte festivaluri… Acum probabil că o să meargă şi în festivalurile în care a fost refuzat iniţial… având ştampila Cannes este mai uşor să intre!“.

Ce a ţinut însă în mod special să facă Tudor Jurgiu a fost să le mulţumească oamenilor care au lucrat la acest film şi au făcut-o, aşa cum probabil doar în România se mai întâmplă… fără bani: „Mi se pare foarte important să le mulţumesc celor din echipă care au lucrat toţi fără bani şi de obicei nu încurajez chestia asta (…) ştiu că se face mult în România şi nu e OK. Adică producătorii o să profite de chestia asta…

«Ce vrei să faci, film sau bani?» E o întrebare idioată pe care s-o pui cuiva. Şi da, mi se pare foarte tare într-un fel că sunt oameni care fac asta, deşi repet, nu vreau să încurajez genul ăsta, dar fără oamenii ăştia care sunt dispuşi să lucreze fără o recompensă imediată o gramadă de filme româneşti n-ar fi fost făcute şi da, voiam să spun asta…“

16
/11
/20

Turismul montan din România pe cât este de frumos și apreciat, pe atât este de periculos pentru cei care se încumetă să-l cunoască din inconștiență sau pentru a-și testa limitele. Dragostea de munte face din ei victime inclusiv astăzi când salvamontiști extrem de bine pregățiți și echipați își pun în pericol propria viața pentru a o salva pe a lor.

13
/11
/20

Abordări artistice neconvenționale, care deschid noi și surprinzătoare perspective asupra condiţiei umane, scurtmetrajele incluse anul acesta în Competiția Internațională a BIEFF propun noi maniere de raportare asupra feminității și a corporalității, invitând totodată spectatorii să privească dincolo de aparențe, la limita dintre real și ireal.

12
/11
/20

La Muzeul Național al Țăranului Român,  sâmbătă, 14 noiembrie 2020, publicul este așteptat la evenimentul intitulat Noaptea Europeană a Muzeelor. Cu această ocazie se pot vizita trei expoziții temporare. Organizatorii au pregătit, de asemenea, o proiecție în aer liber. Anul acesta, expoziția permanentă va fi închisă, deoarece clădirea monument istoric din Șoseaua Kiseleff nu a […]

12
/11
/20

Programele Documentary Mondays și Fiction Tuesdays de la Centrul Ceh continuă săptămâna următoare în format online, pe platforma DAFilms.com.

05
/11
/20

Cea de-a 7-a ediție a festivalului online de film documentar luna.doc se prelungește până pe 15 noiembrie pentru a da cât mai multor liceeni și profesori interesați șansa de a participa la proiecții de film și discuții pe marginea fenomenului știrilor false.

04
/11
/20

UrbanEye Film Festival 2020 începe astăzi și propune cinci zile de filme documentare, discuții și dezbateri despre orașe, comunități și locuitorii acestora.

04
/11
/20

Avea aproape 5 ani, iar Aurel Vlaicu a luat-o să o „daine” cu planorul construit în şura casei părinteşti. În cea de-a opta ediţie a emisiunii „Adevăruri despre trecut”, difuzată de TVR 1 miercuri, 4 noiembrie, ora 22.00, are în centrul său Aviaţia Militară Română.

02
/11
/20

Cea de-a 11-a ediție a Les Films de Cannes à Bucarest s-a încheiat aseară. Timp de 10 zile spectatorii s-au putut bucura de proiecțiile outdoor și drive-in dar și de programul online din Orange TV Go unde, pe lângă selecția ‘Best-of’ de filme premiate în anii trecuți la Cannes, spectatorii au avut ocazia să vizioneze filmele românești din Avanpremierele Toamnei.