Un sitcom, o poveste de la Hollywood și un meci de tenis între prieteni
https://www.ziarulmetropolis.ro/un-sitcom-o-poveste-de-la-hollywood-si-un-meci-de-tenis-intre-prieteni/

În camera 203 a unui hotel din Beverly Hills, California, viaţa unor oameni, cu toate dezamăgirile şi greşelile lor, devine subiectul unei comedii pe care Neil Simon a denumit-o „California suite”. Spectacolul, regizat de Andrei Huţuleac aduce camera de hotel cu poveştile-i din California, pe scena Teatrului unteatru din Bucureşti. Aceeaşi cameră a călătorit şi la Buzău, oferind aceleaşi poveşti şi publicului buzoian.

Un articol de Diana Parpalea|13 iunie 2022

Săptămâna aceasta la Buzău se aude în tot orașul că „Buzău Iubește Teatru”. Iar festivalul cu același nume, dedicat buzoienilor continuă să fie un bun prileji de a aduna oamenii într-un loc, fie că sunt din Buzău sau nu. Tema festivalului este iubirea, iar spectacolele selectate conțin și ele povești diverse despre aceasta, în toate formele sale.

Vacanțele și călătoriile într-un alt oraș ar trebui să fie despre amintiri și experiențe de care să-ți aduci aminte. Iar de cele mai multe ori, acestea ar trebui să fie cât mai plăcute și memorabile. Poveștile cuplurilor din camera 203 vor fi cu siguranță memorabile, dar nu și plăcute. Și totuși ce are o cameră de hotel de-i poate face pe oameni să fie mai real decât acasă? Se poate ca un loc străin să-i separe mai rău decât să-i apropie sau invers?

Prima poveste este despre un cuplu din Philadelphia, care călătorește până în California pentru Mitzvahul fratelui lui Marvin (Dan Rădulescu). Cei doi călătoresc separat, iar primul care ajunge la hotel este Marvin, care cu o seară în urmă, primește de la fratele său un cadou neașteptat, dar bine primit. După câteva mai multe sticle de alcool băute, a doua zi se trezește cu o prostituată în pat (Nicoleta Hâncu). Venirea soției sale, Millie (Corina Moise), a doua zi de dimineață, dă startul unei curse de-a șoarecele și pisica, în care pisica încearcă să ascundă șoarecele sub cearșaf. Ca un început de sitcom american, asistăm la două episoade despre o familie aparent bine închegată, apoi la decăderea ei și apoi la… puterea ei?

 

 

Al doilea cuplu cazat în camera 203, tot în California, a venit cu speranțe și așteptări la Gala de decernare a Premiilor Oscar. O actriță resemnată (Nicoleta Hâncu) și un fost actor, actual anticar (Sorin Miron) dispută într-o cameră de hotel despre dezamăgirile profesionale și personale. Relația dintre cei doi este o continuă piesă de teatru ori un scenariu de la Hollywood care nu va vedea niciodată scena ori ecranul. O poveste în doi, despre doi necunoscuți, neasumați și triști, confortabili împreună. O relație refugiu, într-o cameră de hotel ca oriunde altundeva. O comedie neagră, în care actorul râde, iar spectatorul plânge.

Un apoteotic final care aduce ropote de râs este dat de cele două cupluri care se întorc de la un meci de tenis cu un picior luxat ori rupt, și multe frustrări adunate în trei săptămâni. Cei patru actori menționați mai sus se întorc pe scenă sub următoarea formă: Dan Rădulescu & Corina Moise – cuplul care experimentează exoticul și orientalul din America; Sorin Miron & Nicoleta Hăncu – cuplul pretențios și orgolios care folosește parfum „after-tennis”. Toate neajunsurile și nemulțumirile acestei vacanțe mută meciul de tenis de pe teren, în camera de hotel. Peste fileul zboară palete, mingi de tenis, cioburi, capetele sparte, dinți avariați și multe atelele. O vacanță la fel de reușită ca orice vacanță din camera 203, din Hotelul Beverly Hills, din Los Angeles, California.

Sejurul turiștilor din „California suite” nu a fost prea reușit, dar spectacolul nu este în aceeași categorie. Nici nu avea cum să fie altfel cu o asemenea distribuție, cu actori care lucrează împreună de ani de zile, iar ghidați de Andrei Huțuleac, au creat încă un spectacol de văzut, bifat, și poate de reîntors cândva cu alți prieteni. Pentru cine a văzut spectacolul la Buzău, în cadrul Festivalului „BUZĂU / IUBEȘTE / TEATRU” ne bucurăm, iar pentru cei care l-au ratat, nu le rămâne decât să ia trenul până la București și să-l vadă.

 

California suite

Teatrul UNTEATRU, București

 

Autor: Neil Simon

Traducere: Tudor Lucanu

Regizor: Andrei Huțuleac

Costume: Ariana Presan

Light design: Alexandru Medveghi / Dragoș Mărgineanu

 

Distribuție:

Dan Rădulescu, Corina Moise, Nicoleta Hâncu, Sorin Miron

Fotografii: Dragoș Borcănea

 

08
/02
/24

Seria SWORDS - Spoken Word Sessions continuă cu un nou episod ce îi are ca invitați pe Cosmina Moroșan & Anticorp Solar, Cristina Bordeanu, Cătălina Matei și Lucian Brad, într-un eveniment moderat de Cosmin Perța – duminică, 11 februarie, de la ora 19:30, la Control Club. Performance-urile vor fi completate de un set audio-vizual de Iulian Morar.  

07
/02
/24

Band-ul internațional TIME IN OUR HANDS TRIO va prezenta sâmbătă, în premieră în România, noul său program cu compozițiile celor trei membri, într-un concert marcat de improvizație conceptuală, de la jazz la baroc european și, interesant, muzică tradițională românească.

07
/02
/24

Eyedrops și Pinholes, trupe de rock alternativ, pleacă într-un turneu ce cuprinde nouă orașe prin țară dar și în Republica Moldova, începând cu data de 8 februarie, din Timișoara, urmând să transforme într-o petrecere, pe rând, alte opt puncte geografice importante.

07
/02
/24

Editura Humanitas vă invită marți, 13 februarie, de la ora 19.00, la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (bd. Regina Elisabeta nr. 38), la o întâlnire cu istoricul Marc David Baer, profesor la London School of Economics and Political Science, istoricul Marian Coman și scriitoarea Sabina Fati despre volumul Otomanii: Hani, cezari și califi, o fascinantă nouă abordare a istoriei Imperiului Otoman.

05
/02
/24

La Centrul Național al Dansului București (CNDB), anul începe cu o rezidență și cu o serie de spectacole prezentate în cadrul stagiunii. 2024 este an aniversar la CNDB. Instituția împlinește 20 de ani și își propune să celebreze prin evenimente speciale cele două decenii de promovare a creației coregrafice.

05
/02
/24

„Din autobiografie îmi extrag eu forța, prin autobiografie simt că pot să-i fac pe oameni să se confrunte cu acele lucruri pe care nu vor să le vadă. Când vine vorba de scrierea autobiografică, oamenii nu mai pot spune: E doar un personaj, asta nu poate fi adevărat”.