UNFINISHED revine în format offline și explorează conceptul de descentralizare
https://www.ziarulmetropolis.ro/unfinished-revine-in-format-offline-si-exploreaza-conceptul-de-descentralizare/

Cea de-a şaptea ediţie a festivalului multidisciplinar UNFINISHED va avea loc în perioada 29 septembrie – 2 octombrie şi se va desfăşura concomitent online, pe platforma proprie Sessions, şi offline în spaţiile Casei Universitarilor, dar şi în mai multe puncte centrale din Bucureşti.

Un articol de Ziarul Metropolis|29 iulie 2022

Cu o comunitate din peste 71 de țări, UNFINISHED înseamnă 4 zile de workshop-uri, performance-uri, conversații, instalații de artă și experiențe, reunite sub tema off-center, cu rolul de a explora forme ale unui viitor descentralizat.

Cristian Movilă, fondatorul UNFINISHED, consideră că „acum este cel mai bun moment să chestionăm infrastructura din care facem parte. În ultima vreme, se discută mult despre descentralizarea internetului/ web3 și a economiei, însă vrem să adresăm conceptul de off-center într-un sens mult mai larg. Cum ar arăta descentralizarea geografică, culturală, economică? Dar descentralizarea în media, în știință, în sănătate? De fapt în toate aspectele vieții. Avem multe idei, multe sisteme de experimentat, dar și multe întrebări și incertitudini și vrem ca în cele patru zile de festival să ne răspundem la o parte dintre ele și să expunem cât mai multe perspective. Vom fi mii de oameni în aceeași sală, cu opinii diferite, cu background diferit, cu valori diferite, dar vom face schimb de knowledge de la egal la egal. Va fi o experiență transformatoare. “

De joi până duminică, „meniul” zilnic UNFINISHED începe cu sesiuni de yoga sau alergare de dimineață, continuă cu conversații, prezentări și mese rotunde și se încheie cu performance-uri și keynotes. La acestea se adaugă celebrele mese family-style cu comunitatea, instalații de artă, momente muzicale, workshop-uri de dans, sesiuni de speed-dating și multe altele.

Spre deosebire de anii anteriori, ediția actuală este una hibridă și descentralizată, desfășurându-se concomitent online și offline, în mai multe puncte centrale ale Bucureștiului, care se vor alătura epicentrului festivalului – Casa Universitarilor și spațiile ei satelitare din grădină.

Capucine Gros, Artistic Director UNFINISHED

Capucine Gros, directorul artistic al festivalului, spune că „în cei doi ani cu restricții am învățat enorm de multe lucruri despre online, iar anul acesta este pentru prima dată când putem combina cu adevărat cele două experiențe. Cred că va fi primul eveniment hibrid în adevăratul sens al cuvântului. Adică, lumea noastră online, găzduită de platforma proprie, Sessions, este o oglindă reală a universului nostru offline. Platforma are exact același design cu spațiile în care se întâmplă evenimentul în București astfel încât comunitatea noastră, indiferent de modul în care participă, să poată experimenta un UNFINISHED cât mai real.”

Ca în fiecare an, participarea costă timp și implicare. Unica modalitate de a intra în UNFINISHED este completarea unei aplicații, în care cei interesați trebuie să povestească despre ei, despre valorile și motivația lor și despre ce aduc în festival cu prezența lor. Sesiunea de înscrieri se va deschide la finalul lunii iulie, pe site-ul www.unfinished.ro și vor fi acceptați 3141 participanți fizic și 13.000 online.

Desfășurat sub înaltul patronaj al Parlamentului European, UNFINISHED este primul festival multidisciplinar din România și a fost creat de Fundația Eidos ca o experiență în continuă evoluție. Din 2016 și până acum, Unfinished a avut peste 250 de invitați printre care co-fondatorul Pixar, Alvy Ray Smith, directorul artistic pentru linia masculină Louis Vuitton, Virgil Abloh, artista multipremiată, Marina Abramovic, strategul digital din timpul administraţiei Obama, muzicianul Nicolas Jaar și psihoterapeuta belgiană Esther Perel.

02
/11
/21

Joi, 4 noiembrie, are loc la MNȚRplusC, în cadrul Muzeului Național al Țăranului Român (Str. Monetăriei nr. 3), deschiderea expoziției „Nu vorbim despre sclavie modernă”, cea de-a doua din seria „Politici ale non-acțiunii”, semnată de artista Nona Șerbănescu în colaborare cu curatorul Eugen Rădescu.

26
/10
/21

Școala de Valori a dat startul înscrierilor pentru cea de-a șaptea ediție a Burselor stART și pune la bătaie 30 de burse, cu o valoare individuală de 6.000 de lei. Acestea pot fi accesate de elevii care sunt la liceu, talentați la pictură, desen, muzică și artele viitorului (v-logging, blogging, scriere creativă, fotografie), care se pot înscrie pe baza unui portofoliu.

26
/10
/21

De astăzi, platforma www.muzeulabandonului.ro este activă. Se deschide, astfel, aleea către Muzeul Abandonului. Muzeu-forum digital și participativ. În această etapă a proiectului veți putea explora exteriorul clădirii muzeului și câteva dintre facilitățile proiectului. Interiorul și expozițiile muzeului vor fi disponibile în curând, alături de zeci de povești despre abandon, speranță, contorsionări și reveniri spectaculoase ale sufletului.

16
/10
/21

Răzbunare, dragoste și disperare, toate topite într-o singură flacără mistuitoare. Arii celebre, coruri tulburătoare, conflicte dramatice de neuitat, toate vă așteaptă în premiera spectacolului Norma de Bellini ce le va aduce pe scena Operei Naţionale Bucureşti între 21 şi 24 octombrie pe celebrele Elena Moşuc – Norma şi Ruxandra Donose – Adalgisa, alături de care va evolua tenorul Daniel Magdal – Pollione.

13
/10
/21

În luna octombrie, galeria neconvențională Celula de artă propune două exerciții de introspecție, la fel de necesare dar fiecare propunându-și scopuri și rezultate diferite. Artistul plastic contemporan Beaver expune lucrarea “exe cute”, o juxtapunere a grotescului cu gingășia până pe 14 octombrie iar între 15 – 30 octombrie în galerie se va putea vedea instalația imersivă “Cenușa memorie” a Ancăi Coller, ce încapsulează emoțiile artistei în urma unui incendiu care i-a distrus atelierul..

11
/10
/21

Despre școlile din mediul rural, mai ales cele din mici sate care par uitate de lume și autorități, se știe că se confruntă cu mari probleme, începând de la cele legate de infrastructură, până la absența tehnologiei necesare procesului de educație. Însă aceasta nu mai este și situația Școlii Gimnaziale nr. 2 din satul Progresu, comuna Sohatu, județul Călărași. După ce ani de zile profesorii și elevii „s-au descurcat”, după cum ei înșiși spun, cu condițiile grele în care au învățat – toalete în curte, frig în clase, acoperișul deteriorat prin care se strecura ploaia – școala este acum complet renovată și, mai mult, folosește o platformă de management educațional de ultimă oră. Totul a fost posibil prin implicarea directorului școlii, Daniela Niculescu, care „și-a strigat” nevoile pe platforma HartaEdu lansată de Narada.

08
/10
/21

În epoca rețelelor de socializare, a selfie-urilor și filtrelor de tot felul, când o imagine se face și se desface în câteva secunde și toți visăm la gloria efemeră, conform butadei enunțate de Andy Warhol, dilemele și sensurile autoreprezentării încă sunt discutate. Căci a te reprezenta, indiferent de epocă, nu este un gest lipsit de semnificații estetice și sociale. Un articol de Monica Neațu.