Varșovia: Ghid turistic, cu Maia Morgenstern – premieră la Teatrul Evreiesc de Stat
https://www.ziarulmetropolis.ro/varsovia-ghid-turistic-cu-maia-morgenstern-premiera-la-teatrul-evreiesc-de-stat/

Teatrul Evreiesc de Stat deschide stagiunea miercuri, la sediul central din strada Iuliu Barasch, nr 15, sector 3, Bucureşti (zona Sf. Vineri – Udrişte), cu spectacolul ”Varşovia – Ghid Turistic” de Hillel Mitelpunkt. Premiera spectacolului va avea loc miercuri, 2 noiembrie, de la ora 19.00 şi joi, 3 noiembrie, de la ora 18.00, la Teatrul Evreiesc de Stat.

Un articol de Petre Ivan|1 noiembrie 2016

Născut în 1949 la Tel Aviv, Hillel Mitelpunkt este cel mai proeminent dramaturg israelian al anilor 1980.

Profesor de teatru al Universității din Tel Aviv, scriitor în rezidență la Teatrul Beersheba, membru al Teatrului Municipal Haifa, scenarist, actor și regizor, celebru pentru montările propriilor sale piese la teatrele din Haifa, Be’er Sheva, Beit Lessin, Cameri și Habima (Tel Aviv).

Dintre cele mai cunoscute piese ale sale amintim Driver, painter (șoferul, pictorița), Varșovia: Ghid Turistic, The House Mother (Casa mamă), Gorodish, The Actor (Actorul), Friends of Friends (Prietenii prietenilor) și Grocery (Băcănia).

Hillel Mitelpunkt este și triplu laureat al Premiului pentru ‘Cea Mai Bună Piesă Israeliană’, pentru Driver, Painter, The House Mother și Gorodish. Dramaturgia lui Mitelpunkt se concentrează asupra vieții israeliane, pline de tensiune, conflict și patos.Varșovia: Ghid turistic

Varșovia: ghid turistic este o comedie dulce-amară ce amintește de filmele pasionale ale lui Almodovar, despre relația de ură și iubire dintre noi și trecutul nostru, dintre noi și părinții noștri. O călătorie de afaceri într-un oraș rămas parcă în alte vremuri se transformă într-un uragan emoțional, care scoate la suprafață toate reproșurile și adevărurile pe care o mamă și un fiu au să și le spună și pe care le-au adunat în cincizeci de ani — un cocktail de nostalgie și pasiune dezlănțuită, din care nu putem ieși decât transformați și poate puțin purificați. (Eugen Gyemant, regizor)

Povestea Margăi Weisberg, supraviețuitoare a Holocaustului și refugiată din Polonia natală în Israel, oferă o perspectivă asupra sentimentelor multor evrei din anii de după război. Și totuși conflictul armat de la mijlocul secolului XX, care a provocat moartea a șaptezeci de milioane de oameni, nu este singurul război în cauză, conflictul dintre mamă și fiu reprezentând adevăratul teritoriu minat al piesei.

O mamă și fiul ei călătoresc spre Varșovia, pentru a încerca să obțină o clădire ce a aparținut familiei lor înainte de cel de-al doilea război mondial. Călătoria lor dezvăluie conflictul între generații, relațiile lor cu tatăl care a murit cu ani în urmă și ‘lecția’ Holocaustului, atât pentru generația care l-a trăit, dar și pentru generația mai tânără, care a simțit această experiență îngrozitoare în copilărie. Varșovia din piesă este doar o fabulă. Ar fi putut fi, la fel de bine, București sau Budapesta. Varșovia este trecutul pe care părinții noștri îl poartă cu ei. Un trecut dificil pe care ei nu vor fi în stare să îl uite și un loc de care, surprinzător, le este totuși dor. (Hillel Mitelpunkt, dramaturg)

Foto: Varșovia: Ghid turistic – facebook

29
/01
/24

Duminică, 11 februarie 2024, de la ora 19:00, violoncelistul Marin Cazacu și Ansamblul Violoncellissimo vor susține un concert extraordinar pe scena Filarmonicii din Sofia, cu un program foarte divers: muzică de toate genurile, adaptată pentru violoncel, de la coloana sonorǎ a unor  filme celebre, la valsuri, marșuri și lucrări de Mozart în variantă... rock.

29
/01
/24

Primul concert al lunii februarie la Sala Radio vă invită la o frumoasă călătorie muzicală prin Viena imperială. Vineri, 2 februarie 2024 (19.00), veți asculta creații semnate de doi mari compozitori austrieci, care și-au desfășurat o mare parte din activitatea lor artistică în spațiul vienez – MOZART și BRUCKNER – lucrări interpretate de ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO, sub bagheta dirijorului vienez SASCHA GOETZEL.

29
/01
/24

Vika este un DJ carismatic în vârstă de 84 de ani și o adevărată vedetă a a scenei clubbingului din Varșovia. Confruntându-se cu trecerea timpului, Vika este de părere că vârsta este doar un număr și îi inspiră pe cei din jurul ei să își trăiască viața la maxim. Documentarul „Vika!” Este disponibil pe HBO Max.

29
/01
/24

Într-o lume și o industrie care se schimbă extrem de rapid, un renumit cineast italian, autor de modă veche, caută sens în filmele pe care le face, în dragoste, precum și în politică. Din 2 februarie, Un viitor luminos/ Il sol dell’avvenire, noul film al lui Nanni Moretti, o comedie care critică modul de a face filme al platformelor de streaming și apără viitorul cinematografului, are premiera în cinema, distribuit de Independența Film.

29
/01
/24

Pe 13 februarie, de la orele 18:30, SCENA  GÂNDIRII - Conferințele Operei Naționale București îl va avea ca invitat pe istoricul Adrian Cioroianu, care va susține prelegerea „MAREA TEMERE. Cât de probabil este un nou război global?”, prilej pentru o incursiune în miezul posibilităților și incertitudinilor actuale.

26
/01
/24

Stagiunea curentă a Teatrului Naţional de Operetă şi Musical Ion Dacian include o montare în premieră mondială a musicalului JACK, ÎNTRE DRAGOSTE ŞI NEBUNIE este inspirat de povestea întunecată şi fascinantă a celebrului criminal în serie şi expune o versiune multi-faţetată a acestei istorii ce a cutremurat Anglia victoriană  şi este încă înconjurată de aburii misterului.

26
/01
/24

Mădălina Pavăl vorbește despre „Gazda“, spectacolul ei sonor de la Teatrelli, care are premiera pe 31 ianuarie și 1 februarie, de la ora 19.00, dar nu ne lasă nelămuriți nici în ceea ce privește cele mai frumoase lucruri care îi traversează viața. Totul, într-un interviu sub formă de alfabet.

26
/01
/24

Teatrul Municipal „Bacovia” lansează apelul de înscrieri pentru ediția a - XXX - a (2024) a evenimentului BACĂU FEST MONODRAME, ce se va desfășura în perioada 9 - 13 mai 2024.

26
/01
/24

Survolând șansa și neșansa unei relații nemenite, de la aceeași distanță calculată care marchează și ruptura finală dintre cei doi protagoniști, debutul în lungmetraj a lui Celine Song, „Past Lives” dezbate în compoziții corecte, dar niciodată riscante, un „ce-ar fi fost dacă?” venit la 24 de ani de la ultima întâlnire.