Viaṭa e… scurtã- O cãlãtorie muzicalã prin Germania, Franṭa, Italia şi Anglia
https://www.ziarulmetropolis.ro/via%e1%b9%ada-e-scurta-o-calatorie-muzicala-prin-germania-fran%e1%b9%ada-italia-si-anglia/

Duminică, 11 noiembrie 2012, ora 16:00 Godot Cafe-Teatru Moderator: Dieter Topp, Germania Pornind de la istoricul afirmării teatrului muzical în lume, conferinţa moderată de Dieter Topp prezintă tendinţele actuale ale musicalului din Europa vestică. Astfel, dacă anii ’40 – ’60 au reprezentat „epoca de aur” a teatrului muzical de origine americană (de la Rodgers şi […]

Un articol de Andrada Văsii|2 noiembrie 2012

Duminică, 11 noiembrie 2012, ora 16:00

Godot Cafe-Teatru
Moderator: Dieter Topp, Germania

Pornind de la istoricul afirmării teatrului muzical în lume, conferinţa moderată de Dieter Topp prezintă tendinţele actuale ale musicalului din Europa vestică. Astfel, dacă anii ’40 – ’60 au reprezentat „epoca de aur” a teatrului muzical de origine americană (de la Rodgers şi Hammerstein la Leonard Bernstein, Stephen Sondheim, Jerry Herman şi Frederick Loewe), ulterior a avut loc un proces de „internaţionalizare” a acestui gen de spectacol muzical prin răspândirea sa în ţări precum Germania, Austria, Cehia, Franţa, Spania, Olanda sau Italia, unde a înregistrat mari succese de public. Cu toate acestea, odată cu începutul secolului al XXI-lea, Europa vestică a oferit doar câteva producţii importante, provenite din Viena, Londra sau Berlin. De asemenea, a devenit importantă tendinţa producţiilor cu buget redus, însoţită de revenirea în prim-plan a vechilor musicaluri în diferite oraşe şi în diverse montări, mai mult sau mai puţin inovatoare, rezultatele fiind demne de luat în seamă.

Dieter Topp
Dieter Topp este jurnalist german şi preşedintele KulturForum Europa, o organizaţie dedicată promovării valorilor şi culturii europene. Dieter Topp a studiat muzica (pian, canto, pedagogie) şi a fost deopotrivă jurnalist şi profesor de muzică. A participat, de-a lungul timpului, la producţia mai multor proiecte de teatru, ca „Jesus Christ Superstar”, „West Side Story”, „Butterfly meets Miss Saigon”, a spectacolului de balet „Peter and the Wolf” şi a mai multor reviste de teatru muzical. Începând din 1986 până în 1992, a organizat numeroase întâlniri culturale pe teme de muzică şi artă în cadrul Ministerului Afacerilor Externe German, la cererea ministrului Hans-Dietrich Genscher, iar din 2000 până în 2002 a fost consultant pe probleme de cultură la Ministerul Educaţiei din Northrhine-Westfalia. Din 2005, este membru în numeroase competiţii de interpretare internaţionale şi din 1992 este Preşedintele Kultur Forum Europa şi director adjunct la agenţia de presă germană „PPS – Promotion  Presse  Service”, acoperind subiecte legate de cultură şi politică şi în mod special de situaţia socio-culturală a minorităţilor.

 

Sursa: Teatrul National de Opereta

25
/01
/24

Marți, 30 ianuarie, începând cu ora 11:00, la Sala „Ileana Berlogea”, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale va sărbători Ziua Universității și a patronului său spiritual, Ion Luca Caragiale.

25
/01
/24

Duminică, 28 ianuarie (de la 17.00), primul concert al anului 2024 din stagiunea Orchestrei de Muzică Populară Radio îi este dedicat memoriei actriței NATAȘA RAAB, prezentatoare a nenumeroase concerte pe scena Sălii Radio.

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.

25
/01
/24

Festivalul DIPLOMA Show, un proiect The Institute, lansează seria de podcasturi Friends of the Arts, produsă de Black Rhino Radio și moderată de Artemisa Pascu. Friends of the Arts - A DIPLOMA Show Podcast continuă misiunea proiectului de a promova și susține tinerii artiști, designeri și arhitecți.

25
/01
/24

Gaep anunță reprezentarea lui Théo Massoulier. Artistul stabilit la Lyon este cunoscut pentru asamblaje în care coexistă elemente minerale, plante și artefacte și care fac trimitere la culturile biologice din laborator sau la mici matrice prebiotice. Recent, el a început să dezvolte o serie de picturi cu basoreliefuri inedite, acționate magnetic. Prima lui expoziție personală la Gaep – și prima din București – se va deschide la finalul lunii februarie.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.

23
/01
/24

ISTORIA ne ajută să călătorim în trecutul persoanelor, familiilor, comunităților, popoarelor, Lumii întregi. Ea ne învăţă să întelegem o hartă, o haină, o clădire, o ruină, o fotografie, o gravură, un document vechi, o piesă de muzeu sau chiar un tablou. Cine ştie Istorie, va înțelege mai bine comunitatea şi lumea în care trăieşte azi!

23
/01
/24

Miercuri, 24 ianuarie, ziua în care Unirea Principatelor Române este celebrată la nivel național prin numeroase festivități și manifestări culturale, ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului București oferă publicului oportunitatea de a descoperi tainele limbajului universal al artei prin intermediul expoziției momentului, „Universul lui Salvador Dalí”, deschisă la Hanul Gabroveni din centrul Capitalei.

22
/01
/24

Teatrul Național „I.L. Caragiale” București își începe anul în Sala Mare, cu „Opera de trei parale” de Bertolt Brecht, această ars poetica și demonstrație practică a teatrului epic, acest punct de cotitură teatral, tablă de șah cu toți pionii murdari, busolă morală fără ac, și matrioșkă a răului.