Victor Ioan Frunză și Andrei Șerban încheie Festivalul de la Arad
https://www.ziarulmetropolis.ro/victor-ioan-frunza-si-andrei-serban-incheie-festivalul-de-la-arad/

Festivalul Internaţional de Teatru Clasic Arad se încheie în acest weekend cu spectacole ale Teatrului Metropolis şi Teatrului Bulandra din Bucureşti, două producţii semnate de doi dintre cei mai importanţi regizori ai momentului, Victor Ioan Frunză şi Andrei Șerban.

Un articol de Liliana Matei|19 noiembrie 2016

În această seară, de la ora 19.00, se va juca „A douăsprezecea noapte” în direcția de scenă a lui Victor Ioan Frunză, o producție a Teatrului Metropolis din București. Într-un interviu acordat ziarului Metropolis, Victor Ioan Frunză declara: „Noi nu ștergem praful de pe autori, noi încercam să-i descifrăm”.  „A douăsprezecea noapte” continuă direcția și linia de cercetare începute în urmă cu câțiva ani de către directorul de scenă Victor Ioan Frunză, alături de o echipă artistică deosebită. Împreuna au reușit o nouă asamblare a unui text clasic într-un spectacol profund contemporan, care „are meritul de a fi în același timp o excelentă comedie de public, unde râzi în hohote minute în șir, la scene jucate impecabil, dar și o cercetare inteligentă, în centrul căreia se afla omul, acest animal ciudat”, scrie Monica Andronescu în Yorick. „O analiza cinică a iubirii și a felului cum ea îi poate modifica pe oameni, a felului cum ea acționează în funcție de situații și zone sociale, a felului cum ea devine oglinda vie și deloc deformată a propriei ființe.”

Ultima zi a Festivalului de Teatru Clasic Arad este destinată unui spectacol în regia lui Andrei Șerban, cu semnătura scenografică a Iulianei Vîlsan: „Omul cel bun din Seciuan” de Bertolt Brecht, producție 2014 a Teatrului „Lucia Sturdza Bulandra” București, nominalizat la Gala Premiilor UNITER la mai toate categoriile: cel mai bun spectacol, cea mai bună regie, cea mai bună scenografie, cel mai bun actor în rol principal, cea mai bună actrița în rol principal, cea mai bună actriță în rol secundar.

Pentru rolurile Vang, Shu Fu și Femeia, Vlad Ivanov a fost recompensat cu premiul pentru „cel mai bun actor în rol principal”.

Foto Adriana Grand

11
/01
/24

Institutul Cultural Român anunță lansarea ediției din 2024 a Programului CANTEMIR*, program de finanțare pentru proiecte culturale destinate mediului internațional. ICR va acorda finanțare nerambursabilă pentru inițiative culturale din domeniile arte vizuale (arte plastice, arte decorative, știință/cercetare și arhitectură, design, noile media, fotografie, performance) și artele spectacolului (teatru, muzică, dans).

11
/01
/24

Asociația SIGNIS România anunță prima ediție a Festivalului Internațional FILMIKON, care propune o selecție de filme premiate de-a lungul anilor de juriile ecumenice și interreligioase, în peste 30 de festivaluri de film din lume, dar și un dialog despre valorile creștine și umane pornind de la aceste producții. Începând cu anul 1974, Premiul Juriului Ecumenic este un premiu independent acordat filmelor de lungmetraj din competițiile unor festivaluri internaționale de film din lume, precum Cannes sau Berlin.

11
/01
/24

„Corespondențe” de la Teatrul Metropolis este o producție româno-franceză, cu dublă cetățenie, și o demonstrație mamut a teatrului ca etapă de lucru, ca limbaj universal și ca conglomerat de întâlniri.

10
/01
/24

Dacă vreți să aflați care a fost parola primului e-mail al actriței Andreea Hristu, o veți afla aici. Veți mai afla și care a fost spectacolul care a marcat-o cel mai mult, dar și care este cea mai prețioasă resursă pe care o avem. Toate acestea, într-un interviu sub formă de alfabet.

09
/01
/24

CARTEA DE CINEMA Neaşteptată apariţie acest “Desene mişcătoare. Dialoguri despre critică şi cinema”, pe care criticul de film Andrei Gorzo şi criticul literar Mihai Iovănel - prieteni şi colegi de generaţie şi de idei - l-au scos la finalul lui 2023 la Editura Polirom.