Viorel Vasile Buda, ales vicepreşedinte al CNA
https://www.ziarulmetropolis.ro/viorel-vasile-buda-ales-vicepresedinte-al-cna/

Consiliul Naţional al Audiovizualului l-a ales marţi, într-o şedinţă cu uşile închise, pe Viorel Vasile Buda ca vicepreşedinte al instituţiei. Votul a fost secret. Potrivit unor surse, Viorel Vasile Buda a obţinut 6 voturi ”pentru”, iar contracandidaţii săi Alexandru Jucan – 3 voturi, Lorand Turos şi Cristina Trepcea câte un vot. Născut în Carei, judeţul […]

Un articol de Andrada Văsii|9 ianuarie 2013

Consiliul Naţional al Audiovizualului l-a ales marţi, într-o şedinţă cu uşile închise, pe Viorel Vasile Buda ca vicepreşedinte al instituţiei. Votul a fost secret.

Potrivit unor surse, Viorel Vasile Buda a obţinut 6 voturi ”pentru”, iar contracandidaţii săi Alexandru Jucan – 3 voturi, Lorand Turos şi Cristina Trepcea câte un vot.

Născut în Carei, judeţul Satu Mare, în 29 iunie 1952, Viorel Vasile Buda a fost profesor de fizică, inspector şcolar general şi deputat PNL în legislatura 2008-2012.

Pe 28 decembrie, Laura Corina Georgescu a fost aleasă, prin vot secret, de membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului, preşedinte al acestui for, cu nouă voturi „pentru” şi unul „împotrivă”, această propunere urmând să fie supusă validării de către Parlament.

De asemenea, CNA l-a ales pe 28 decembrie ca vicepreşedinte interimar pe Răsvan Popescu cu mandat până pe 15 ianuarie, pentru că niciunul dintre candidaţii pentru această calitate – Răsvan Popescu şi Lorand Turos – nu a întrunit, în urma celor trei tururi de vot, numărul necesar de voturi pentru a fi ales.

Potrivit Legii audiovizualului şi Regulamentului de organizare şi funcţionare a CNA, Consiliul este condus pentru un mandat de şase ani de un preşedinte, asimilat funcţiei de ministru, numit prin votul Parlamentului, dintre membrii Consiliului, la propunerea acestora.

Alegerea candidatului/ candidaţilor pentru funcţia de preşedinte şi/ sau de vicepreşedinte al CNA se face prin vot secret. În cazul în care candidaţii nu întrunesc numărul de voturi necesar pentru a fi aleşi în funcţia de preşedinte şi/ sau vicepreşedinte, votul se poate relua de cel mult trei ori. Dacă nici în acest caz nu se reuşeşte alegerea candidatului pentru funcţia de preşedinte şi/ sau de vicepreşedinte, se declanşează o nouă procedură de alegere, cu respectarea condiţiilor prevăzute mai sus.

De la înfiinţarea CNA în 1992, Consiliul a avut cinci preşedinţi: Titus Raveica, Sorin Moldovan, Şerban Madgearu, Ralu Filip şi Răsvan Popescu.

Structura CNA s-a modificat din 20 decembrie ca urmare a expirării mandatelor a şase membri şi intrării în vigoare a Hotărârii Parlamentului din 30 noiembrie prin care au fost numiţi alţi şase membri titulari.

Parlamentul i-a votat, pe 30 octombrie, pe Viorel Vasile Buda (PNL), Lorand Turos (UDMR), Maria Monica Gubernat (PSD), Răsvan Popescu (PSD), Florin Gabrea (reprezentant al Preşedinţiei) şi Laura Corina Georgescu (reprezentant al Guvernului) în calitate de membri titulari ai CNA, cu un mandat de şase ani.

Membrii supleanţi votaţi de plenul reunit în 30 octombrie sunt Gheorghe Bălăşoiu (PSD), Orsolya Eva Borsos (UDMR), Mircea Valeriu Deacă (Preşedinţie), Alexandru Ion Giboi (Guvern) şi Nicoleta Ioana Nicolae (PNL).

Mandatele expirate au aparţinut lui Răsvan Popescu (preşedinte CNA), Ioan Onisei (vicepreşedinte), Gelu Trandafir, Valeriu Mircea Deacă, Constantin Duţu şi Lorand Turos – membri titulari.

Din noul Consiliu vor mai face parte Narcisa Iorga, Cristina Trepcea, Christian Mititelu, Mihai Mălaimare şi Valentin – Alexandru Jucan, ale căror mandate validate de Parlament în 2008 şi 2012 vor expira în 2014 şi 2018.

Sursa: Agerpres

02
/02
/24

În perioada 5 – 23 februarie 2024, Elite Art Gallery vă invită la expoziția artistului Leo Dolghier Oleg, „Symbiosis”, curatoriată de istoricul de artă, Felicia Acsinte. În cadrul vernisajului, care va avea loc pe data de 8 februarie, începând cu ora 18:00, expoziția va fi îmbogățită cu un element interactiv și dinamic, prezentat de artistul performer, Alexandru Medinschi, completând astfel călătoria vizuală printr-o experiență captivantă.

02
/02
/24

„Apropo de poveste” este despre poveste, poveștile în care credem cu toții și pe care ne place să le ascultăm. Dar povești reale, din socialul imediat. Proiectul propune un laborator de teatru dedicat tinerilor absolvenți, care combină ateliere pe estetici teatrale neconvenționale (măști, teatru-dans, teatru de animație) cu tematici sociale pentru a produce două producții noi de teatru, inovatoare.

31
/01
/24

RECOMANDĂRI Ziarul Metropolis vă recomandă, în prima lună din an, o întoarcere în fabuloasa lume a cărților. Biblioteci, obsesii, mistere, personaje și o pasiune salvatoare, în 3 cărți despre cărți, care fac deliciul oricărui iubitor de literatură.

31
/01
/24

Povestea din Ivona, Principesa Burgundiei de Witold Gombrowicz, cel mai mare dramaturg polonez, este adusă în contemporaneitate de Andrei și Andreea Grosu, la Teatrul Nottara, într-o montare inedită, tulburătoare, care îi va oferi spectatorului ocazia să se privească într-o oglindă a adevărului frust, neîndulcit. Premiera oficială are loc pe 9 februarie, la Sala „George Constantin”, de la ora 19:30.

31
/01
/24

În februarie, pe HBO Max ai conținut nou de urmărit în fiecare zi a lunii! Cu 29 de titluri noi, este la alegerea ta dacă vrei să urmărești cele mai noi filme, seriale, documentare, animații de pe HBO Max sau, de ce nu, să te pui la curent cu altele dintre sutele de titluri care sunt deja pe platformă.

30
/01
/24

În luna februarie, „Noaptea Albă a Filmului Românesc” este dedicată unui apreciat cineast, reprezentant al Noului Val în cinematografie: Cătălin Mitulescu regizor, scenarist şi producător. TVR Cultural, TVR Internațional și TVR Moldova invită telespectatorii în noaptea de sâmbătă, 3 spre 4 februarie, la un maraton cinematografic alături cele mai reprezentative şi premiate creaţii semnate de Cătălin Mitulescu.

30
/01
/24

Într-un spectacol-colaj mod portret, „Caracatița“, care marchează și prima întâlnire artistică a Catincăi Drăgănescu cu Teatrul Masca, regizoarea stratifică familia disfuncțională contemporană, în care părintele se cunoaște prin „Copilul meu, niciodată!”, iar copilul pare mai degrabă nevoit să se crească singur și, deloc întâmplător, să-și găsească refugiul în abuzul de substanțe.