Ziua în care nu se cumpără nimic, la TNB
https://www.ziarulmetropolis.ro/ziua-in-care-nu-se-cumpara-nimic-la-tnb/

Duminică, 8 februarie 2015, de la ora 20:00, , la Sala Mică a Naţionalului bucureştean, iubitorii teatrului pot vedea spectacolul ”Ziua în care nu se cumpără nimic” de Kim Atle Hansen, în regia lui Horia Suru.

Un articol de Petre Ivan|3 februarie 2015

Ziua în care nu se cumpără nimic este un spectacol care ia pulsul generaţiei tinere, într-un mod curajos şi asumat. Încărcat de mesaje esenţiale desprinse din scena socială, politică și economică actuală, spectacolul vorbește despre schimbarea care începe de la individ, făcând apel la umor (fără a aluneca în sarcasm), la activism (fără a împinge spre extremism) și la soluții artistice contemporane, efervescente, de sunet, decor și design.

Petra (Ilinca Hărnuț) și Andrei (Rolando Matsangos) vor să atragă atenţia asupra consumerismului şi a exploatării muncitorilor din lumea a treia. Kati (Cristina Găvruș) și Irina (Olivia Alexandra Niță) vor să devină vedete cântând la un eveniment de salvare a planetei. Toma (Andrei Morariu) și Petru (Emil Măndănac) vor să protesteze pentru a îmbunătății condițiile din azilul de bătrâni în care lucrează. Ana (Simona Cuciurianu) vrea să fie mai mult decât o simplă vânzătoare într-un magazin de haine.

Drumurile lor îi duc la mall. Această vizită le va schimba viețile.

Credem că este o mare nevoie de texte noi care să trateze artistic și curajos subiectele fierbinți ale societății în care trăim. Teatrul, ca și oglindă vie a cetății, nu poate fi un bătrân dinozaur orb și surdomut – Horia Suru, regizorul spectacolului.

Despre Kim Atle Hansen

Kim Atle Hansen este dramaturg, actor și activist norvegian, autor al mai multor piese de teatru tratând probleme ale societăţii actuale. Este angajat al Norske Theater, Oslo, „Ziua în care nu se cumpără nimic” fiind piesa lui cea mai cunoscută, montată până acum în Anglia, Brazilia, Italia, America și Rusia.

„ Acest text este gândit mai degrabă pentru o convenție performativă decât pentru un tip de joc motivat emoțional”.

Un spectacol despre tineri, despre implicarea politică şi socială, despre naivitate şi principii. Ce fel de consecinţe ar putea avea o astfel de implicare şi ce riscuri suntem dispuşi să ne asumăm?

Ziua în care nu se cumpără nimic – INFO

Regie: Horia Suru / Asistent regie: Mădălin Hîncu

Distribuție: Simona Cuciurianu, Cristina Găvruș, Ilinca Hărnuț,Ziua

Rolando Matsangos, Emil Măndănac, Andrei Morariu, Olivia Niță

Live DJ: Andreea Veder / Special Effects: Daniel Radu

Video artist: Răzvan Mihalachi / Video artist asociat: Lucian Alexe

Scenografie: Arh. Bogdan Costea / Asistent scenografie: Ana Ivan

Costume: Anca Miron / Make-up artist: Diana Ionescu / Hairstylist: Ioana-Iulia Goicea

Pregătire vocală: Monica Ciută / Fotograf: Alexandra Paşca

Lumini: Cristian Şimon, Claudiu Stan, Richard Stan

Sunet: Mac Gheorghiu, Calin Tzopa, Sorin Brehuescu

Make-up: Tania Presura, Iulia Bajenaru, Cristina Hurduc, Irina Cajvaneanu

Regizor de scenă: Viorel Florea / Producător delegat: Ionuț Corpaci-Teodorescu

Coordonator CCCT „Ion Sava”: Cristiana Gavrilă

Durata: 1h10min (fără pauză) Spectacolul nu este recomandat persoanelor sub 16 ani!

Foto: Ziua în care nu se cumpără nimic – Alexandra Paşca

02
/04
/24

Institutul Cultural Român participă în premieră, prin ICR Bruxelles și Centrul Național al Cărții, cu un stand propriu la „Foire du livre de Bruxelles / Târgul Internațional de Carte de la Bruxelles”, care se va desfășura în perioada 4-7 aprilie 2024, la Centrul de expoziții Tour et Taxis din capitala Belgiei.

02
/04
/24

Mobius & The Institute transformă centrul Bucureștiului într-un hotspot al culturii Hip-hop. Cea mai mare expoziție a artistului Saddo ocupă Piața Amzei.

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".

29
/03
/24

Una din trei femei se confruntă cu pierderea sarcinii de-a lungul vieții. Una din șase femei se confruntă cu infertilitatea. Una din două femei trece prin depresie și/sau anxietate, în urma pierderii unei sarcini, sau în contextul problemelor de infertilitate. În pofida frecvenței lor, aceste experiențe sunt totuși unele dintre cele mai stigmatizante și izolante din societate.

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.