33 de fotografii cu actori în școlile din București și în Gara de Nord
https://www.ziarulmetropolis.ro/33-de-fotografii-cu-actori-in-scolile-din-bucuresti-si-in-gara-de-nord/

În această seară, la Teatrul Metropolis, a avut loc lansarea campaniei „O 9 atitudine pentru cultură”, la care au participat George Ivaşcu, directorul teatrului, şi Sorin Mierlea, preşedintele Info-Cons, cele două instituţii care au demarat acest proiect.

Un articol de Ziarul Metropolis|24 ianuarie 2016

Prin campania „O 9 atitudine pentru cultură” se dorește redobândirea valorii culturale și readucerea în spațiul public a tot ce constituie identitatea României și a românilor deopotrivă. Campania are ca prim obiectiv creșterea nivelului de educare și informare cu privire la cunoașterea operelor de artă românești, indiferent de forma de exprimare a acestora, cât și a spectacolelor de teatru și a actorilor români, dar și perpetuarea elementelor culturale ce formează istoria unei națiuni.

George Ivașcu, directorul Teatrului Metropolis, a deschis evenimentul care a avut loc în această seară, pe 24 ianuarie, aleasă special de ziua Unirii Principatelor. „Este vorba despre o campanie pentru o nouă atitudine în cultură, care va dura cel puțin până în 2018, realizată în parteneriat cu Secretariatul General al Guvernului și cu Consiliul General al Primăriei Municipiului București și cu Inspectoratul Școlar General al Municipiului București. Ideea pleacă de la o nevoie. Leonardo da Vinci spunea că arta nu moare niciodată. Din păcate, uneori poate fi abandonată. Artiștii noștri, valorile pe care le recunoaștem, le iubim, adeseori le respectăm și uneori regretăm că dispar atât de repede dintre noi, de astăzi vor fi cunoscute și, sperăm noi, recunoscute, prin diversele locuri prin care publicul ajunge. Primul pas în această inițiativă este că, pentru a recunoaște marile valori, întâi trebuie să le cunoaștem”, a spus George Ivașcu.

„Această campanie, «O 9 atitudine pentru cultură», vine și dintr-o nevoie. Aproape toți de aici suntem născuți în secolul trecut și ne aducem cu toții aminte că în școli găseam tablouri: Carul cu boi de Grigorescu, Arcul de Triumf sau Cazinoul de la Constanța”, a explicat Sorin Mierlea, președintele Info-Cons. „Această campanie își dorește să promoveze 33 de actori, 33 de pictori celebri români și 33 de monumente arhitectonice, iar a o suta personalitate este Alexandru Ioan Cuza, primul apărător al drepturilor consumatorilor la nivel european, cum puțină lume știe, care a standardizat măsurătorile prin celebra oca a lui Cuza. În această perspectivă, «O 9 atitudine pentru cultură» începe astăzi cu 33 de actori. Imaginile sunt deja în toate școlile din București, în primării și la Gara de Nord, în spitale.”

colaj

Imagini de la lansarea campaniei. Foto: ID Multimedia / Mihai Georgiadi

Fotografii din spectacolele Teatrului Metropolis, cu unii dintre cei mai importanți actori, dintre care nu lipsesc Olga Tudorache, Radu Beligan, Adela Mărculescu, George Ivașcu, Marian Râlea și mulți alții se găsesc de-acum în nenumărate spații și pot fi văzute.

„O nouă atitudine pentru cultură trebuie să înceapă de jos, de la cei mici, de la școală, care e spațiul cel mai propice pentru a le insufla copiilor noștri o nouă atitudine față de valorile culturii românești, într-o societate în care copiii noștri uită să mai citească o carte, să mai asculte o muzică bună, să mai vizioneze un spectacol de teatru. Îmi doresc ca prin această campanie, care se adresează și părinților, să imprimăm o nouă atitudine copiilor și tinerilor”, a spus și Șeful Inspectoratului școlar al Municipiului București, Ionel Florian Lixandru. Toți cei prezenți au insistat asupra ideii că trebuie schimbată mentalitatea.

În același spațiu a avut loc și vernisajul expoziției de pictură „Toamna în Transilvania” al tinerei de 16 ani Bianca Andreea Mierlea, prezentată de Mihai Pleșu, lucrări care au fost expuse pentru prima dată în Belgia și care acum pot fi văzute în foaierul de la Teatrul Metropolis. „M-a interesat întotdeauna ce se întâmplă cu viitorul. Cred că viitorul stă în mâinile unor tineri, în primul rând. Dar, pe de altă parte, tinerii din ziua de azi nu prea au cum să afle lucruri. Lucrurile pe care le înveți acum la școală sau de la televizor nu sunt neapărat niște valori”, a spus el. „George Ivașcu și Sorin Mierlea nu numai că au făcut posibilă educarea acestor tineri. Datorită lor, copiii o să aibă ocazia să se descopere și să-și descopere istoria, iar România a produs valoare dintotdeauna.”

În ceea ce o privește pe tânăra Bianca Andreea Mierlea, Mihai Pleșu a spus: „Bianca mi-a arătat o forță de care cred că e nevoie în lumea noastră, o forță uriașă, care se vede din felul în care pune pensula pe pânză. Trebuie să facem rost de cât mai mulți oameni de factura asta și vă puteți baza pe mine cu mica mea galerie Pleshoo Contemporary. Bianca e un om cu mult curaj. Întâmplarea face că acest curaj n-are nicio legătură cu inconștiența, ci cu arta de bună calitate.”

fotografii

Fotografii expuse deja în holurile de la Liceul Teoretic „Marin Preda“ din București, Școala nr. 7 și Primăria Sectorului 5. Foto: InfoCons

Foto de la eveniment: ID Multimedia / Mihai Georgiadi

28
/02
/24

Editura Humanitas Fiction vă așteaptă miercuri, 28 februarie, ora 19.00 la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (Bd. Regina Elisabeta nr.38) la lansarea romanului Numărul 2 de David Foenkinos – recent apărut în colecția „Raftul Denisei“ coordonată de Denisa Comănescu, în traducerea Iulianei Glăvan – ce aduce în prim-plan povestea unui destin atipic, a celui care a pierdut rolul lui Harry Potter în una dintre cele mai celebre ecranizări din toate timpurile. Este posibil ca un eșec să devină o sursă de putere? Romanul scriitorului francez oferă în locul unui răspuns o minunată parabolă despre virtuțile reconstruirii sinelui.

28
/02
/24

“Mamma Mia!”, cel mai faimos musical din România, revine weekend-ul acesta pe scena Sălii Palatului din Capitală, într-o nouă reprezentație de zile mari, asta după ce în ultimii cinci ani spectacolul a fost văzut de peste 80.000 de români. Până acum producția a avut nu mai puțin de 33 de reprezentanții în țara noastră, în nouă orașe, dintre care doar 20 în București, unde fiecare spectacol a fost sold-out de fiecare dată.

27
/02
/24

Scriitorul francez Édouard Louis, autor al cărții „Cine l-a ucis pe tata?”, a fost spectator al producției cu același nume, pusă în scenă de Andrei Măjeri la Teatrul Metropolis, în seara de vineri, 23 februarie 2024. În urma vizionării, publicul și oamenii de teatru prezenți în sală s-au bucurat de o conferință cu acesta, moderată de Mihaela Michailov, autoarea dramatizării.

27
/02
/24

Prima zi a primăverii aduce pe scena Sălii Radio un mărțișor muzical ! Vineri, 1 martie 2024 (de la 19.00), ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO va interpreta Simfonia nr. 1 - Simfonia primăverii, semnată de ROBERT SCHUMANN, un tablou muzical al anotimpului revenirii la viață.

27
/02
/24

Admiratorii lui Nicolae Corjos vor putea vedea sau revedea la Cinemaraton pe 27 februarie filmele Ora zero, Pădurea nebună, Un studio în căutarea unei vedete, Declaraţie de dragoste, Liceenii, Extemporal la dirigenţie, Liceenii Rock’n Roll, Alo aterizează străbunica, documentarul Sergiu Celibidache.

27
/02
/24

Luna martie vine mereu cu provocarea de a găsi mărțișorul perfect și cadoul ideal pentru femeile din viața noastră. Pe lângă flori și darurile – simbol, Vanner Collective propune și cadoul – experiență, cu un program de cinci mărțișoare teatrale cu cinci perspective feminine, care vor putea fi văzute între 3 și 17 martie, în diferite spații din București: „Cassandra”, „Tot ce e minunat în lume”, „Komorebi. Lumina care se filtrează printre copaci”, „Lemons. Lemons. Lemons. Lemons. Lemons.” și „Lungs”.

27
/02
/24

SkyShowtime a confirmat astăzi că Ted va fi disponibil pentru vizionare în toate piețele în care serviciul este disponibil, începând din 22 februarie. Primele patru episoade vor fi disponibile pentru vizionare în exclusivitate pe SkyShowtime din 22 februarie, urmând ca celelalte episoade să fie disponibile din 11 aprilie.

27
/02
/24

Turneul SoNoRo Conac ajunge în 2024 la ediția a XII-a, intitulată „L’heure bleue” – un titlu inspirat de acel interval de timp în care finalul de zi se pregătește să facă loc înserării, apoi nopții. „Ora albastră” va fi – din perspectiva SoNoRo – un spațiu de visare și un răstimp în care muzica se materializează, trece dincolo de contururi și prinde viață în mod desăvârșit, în unele dintre cele mai frumoase edificii din țara noastră.

27
/02
/24

Între 6 și 7 aprilie va avea loc Digital Nomad Summit, conferința dedicată celor care vor să lucreze și să trăiască oriunde în lume. Timp de două zile, 12 speakeri locali și internaționali vor oferi inspirație, povești și instrumente valabile pentru cei care vor să-și schimbe locuința și să lucreze din Asia sau Europa.