Actorii Vlad Ivanov, Maria Drăguş şi Mălina Manovici,, în juriul Festivalului Ceau, Cinema
https://www.ziarulmetropolis.ro/actorii-vlad-ivanov-maria-dragus-si-malina-manovici-in-juriul-festivalului-ceau-cinema/

Actorii Vlad Ivanov, Maria Drăguş şi Mălina Manovici vor face parte din juriul competiţiei internaţionale la cea de-a şasea ediţie a Festivalului Ceau, Cinema!, care va avea loc între 18 şi 21 iulie la Timişoara şi Gottlob.

Un articol de Petre Ivan|29 mai 2019

Vlad Ivanov este unul dintre cei mai distribuiţi actori români, cu o carieră impresionantă atât în cinematografia română, cât şi în cea internaţională. Devenit celebru cu terifiantul rol din „4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile” (2007), care i-a adus regizorului Cristian Mungiu trofeul Palme d`Or la Cannes, Vlad Ivanov a jucat în zeci de filme şi a fost recompensat cu numeroase premii.

A interpretat o serie de personaje memorabile în filme ca „Poliţist, adjectiv” (2009, r. Corneliu Porumboiu), „Poziţia copilului” (2013, r. Călin Peter Netzer), „Expresul zăpezii” (2013, r. Bong Joon-ho), unde a jucat alături de staruri precum Chris Evans, Tilda Swinton, Ed Harris sau John Hurt, „Bacalaureat” (2016, r. Cristian Mungiu), „Câini” (2016, r. Bogdan Mirică), „Un pas în urma serafimilor” (2017, r. Daniel Sandu) sau „Apusul” (2018, r. László Nemes).

Cel mai recent rol principal al său este în „La Gomera” (2019), filmul cu care regizorul Corneliu Porumboiu a participat în premieră în Competiţia Festivalului de la Cannes. Ceau Cinema

Născută în România, Maria Drăguş este una dintre cele mai promiţătoare tinere actriţe din Germania, unde a studiat baletul la Şcoala Palucca din Dresda. A devenit cunoscută pentru rolul din „Panglica albă” (2009), film pentru care marele cineast Michael Haneke a obţinut Palme d`Or. Interpretarea i-a adus în 2010 trofeul pentru Cea mai bună actriţă în rol secundar la Premiile Filmului German.

După mai multe apariţii în seriale şi filme din Germania, a fost distribuită în 2016 de Cristian Mungiu într-un rol principal, alături de Adrian Titieni, în „Bacalaureat”, premiat pentru regie la Cannes. Pentru impresionantul rol principal din filmul de epocă „Domnişoara Paradis” (2017, r. Barbara Albert), Maria Drăguş a fost nominalizată la Premiile Filmului Austriac.

În acest an a putut fi văzută în cinematografele din toată lumea, inclusiv în România, în superproducţia „Maria, regina Scoţiei” (2018, r. Josie Rourke), unde joacă alături de Saoirse Ronan şi Margot Robbie. Participarea Mariei Drăguş la Ceau, Cinema! este posibilă cu sprijinul Consulatului Germaniei la Timişoara.

Actriţă colaboratoare a Teatrului Naţional „Mihai Eminescu” din Timişoara, unde joacă în mai multe spectacole îndrăgite, Mălina Manovici a fost descoperită şi lansată în lumea cinematografiei de Cristian Mungiu, care i-a oferit un rol foarte apreciat în „Bacalaureat” (2016).

În 2018, a făcut un rol principal extrem de puternic şi de lăudat în „Lemonade”, debutul regizoarei Ioana Uricaru. „Lemonade” a avut premiera mondială în secţiunea Panorama a Festivalului de la Berlin anul trecut, iar apoi a câştigat premiul de regie la Sarajevo şi a fost nominalizat la Film Independent Spirit Awards din SUA.

Cei trei membri ai juriului competiţiei vor decerna Trofeul Ceau, Cinema! „Răzvan Georgescu”, în valoare de 1.000 de euro, oferiţi de Vitas România.

Spectatorii vor decide, tot dintre filmele din competiţie, Premiul Publicului, în valoare de 500 euro, oferiţi de Conceptual Lab by Theo Nissim.

Cea de-a şasea ediţie a Ceau, Cinema! va avea loc în perioada 18-21 iulie, la Timişoara şi Gottlob, prima localitate rurală din România cu un cinematograf renovat.

Ceau, Cinema! este un festival dedicat filmului european, organizat de Asociaţia Marele Ecran şi Asociaţia Pelicula Culturală.

Proiectul este organizat cu sprijinul Centrului Naţional al Cinematografiei (CNC).

Evenimentul este realizat de voluntari şi susţinut de: postul de televiziune TNT România, Vitas România, Groupama Asigurări, Conceptual Lab by Theo Nissim, Consulatul Germaniei la Timişoara, Institutul Francez din Timişoara, Centrul Cultural German din Timişoara, Institutul Goethe, Fundaţia Art Encounters, Porsche Timișoara, Restaurantul Vinto, Hotel Timișoara, Teatrul Naţional „Mihai Eminescu” din Timişoara, Teatrul Maghiar de Stat „Csiky Gergely” din Timişoara, Direcţia Judeţeană de Cultură Timiş, Teatrul Auăleu, Anim`est, Institutul Polonez din Bucureşti, Primăria Gottlob.

Foto: Ceau Cinema – Iulia Weiss, facebook

08
/02
/23

CRONICĂ DE FILM Alegoria nu e un gen cinematografic uşor. Mai ales când e vorba de una deopotrivă existenţială şi politică, aşa cum se vrea "Spiritele din Inisherin".

05
/02
/23

Cele trei cărţi de cronici de film publicate de Romulus Rusan în anii `70-`80 au fost reeditate recent, într-un singur volum şi într-o ediţie de lux, în seria de autor pe care i-o dedică Editura Spandugino. O apariţie demnă de a fi salutată şi un bun pretext de recitire.

02
/02
/23

CRONICĂ DE FILM Probabil că e şi simbolic, însă cu siguranţă e ceva comic în constatarea că cel mai prolific regizor de filme comerciale din cinematografia română post-2000 e un spaniol. În timp ce noi eram ocupaţi cu filmele de festival, Jesús del Cerro îşi urma neabătut şi vesel propriul drum, aproape singur pe culoar.

30
/01
/23

În perioada 20 – 28 ianuarie a avut loc în Franța cea de-a 5-a ediție a Festivalului de film documentar (FIPADOC) de la Biarritz, primul eveniment major al anului din circuitul celor dedicate acestui gen, care reunește anual 50 de țări participante și peste 30.000 de spectatori. Cu această ocazie, „Pâinea noastră cea de toate zilele”, cel mai nou documentar regizat de Șerban Georgescu („Varză, cartofi și alți demoni”; „Jurnalul familiei -escu”) a avut premiera internațională, fiind nominalizat în cadrul secțiunii IMPACT, dedicată producțiilor cu teme sociale, de mediu sau justiție.

26
/01
/23

Pe 27 ianuarie, unul dintre cei mai importanți actori din România împlinește 87 de ani. Pe Florin Piersic îl puteți vedea pe 30 ianuarie în spectacolul „Străini în noapte” de Eric Assous, regizat de regretatul Radu Beligan și găzduit de Naționalul bucureștean.

26
/01
/23

Festivalul Internațional de Film Transilvania (9 – 18 iunie 2023, Cluj Napoca) anunță Focus Nordic, un program complex, cel mai mare de acest fel din istoria TIFF, dedicat unei cinematografii europene bogate, diverse și inovatoare, cea din țările nordice: Suedia, Danemarca, Finlanda, Norvegia și Islanda.

25
/01
/23

CRONICĂ DE FILM Reacţiile la “Close” (2022) par să se fi împărţit în două: “heartbreaking” (cu versiunea românească “vai, cât am plâns”) şi, mult mai rar, “tearjerker”. O zic din capul locului: sunt din a doua categorie. Deşi am plecat setat să mă las emoţionat (nu am nici cea mai mică problemă să dau garda jos în sala de cinema), am ieşit iritat.

22
/01
/23

Apariţia în română, pe final de 2022, la Editura Tracus Arte, a două cărţi de Pier Paolo Pasolini - una de poezii şi alta cu texte despre literatură şi artă - a tulburat puţin apatia cu care a fost marcat la noi centenarul acestui mare cineast şi scriitor.