Ada Solomon, despre premiul Eurimages: „Premiul reprezintă un moment foarte important în carieră“
https://www.ziarulmetropolis.ro/ada-solomon-despre-premiul-eurimages-premiul-reprezinta-un-moment-foarte-important-in-cariera/

Producătoarea Ada Solomon este laureata de anul acesta a premiului Eurimages pentru coproducţie, o distincţie care recunoaşte rolul decisiv pe care îl au coproducţiile în industria de film din Europa.

Un articol de Andrada Văsii|18 noiembrie 2013

Producătoarea Ada Solomon este laureata de anul acesta a premiului Eurimages pentru coproducţie, o distincţie care recunoaşte rolul decisiv pe care îl au coproducţiile în industria de film din Europa.

„Premiul reprezintă un moment foarte important în carieră, pentru că, de fapt, încununează relaţiile şi tot parcursul pe care l-am avut în ultimii 10 ani, pentru că am coprodus cu o seamă întreagă de ţări, am avut parteneri din întreaga Europă pentru majoritatea proiectelor la care am lucrat şi lucrurile acestea s-au construit în timp şi reprezintă nu numai un vot de încredere din partea oamenilor cu care am lucrat, ci şi un mod de a face să circule operele româneşti, pornind de la stadiul de idee şi până la produsul finit şi e un fel de relaţionare extrem de importantă pentru orice om care lucrează în domeniul cultural în ceea ce priveşte posibilitatea de a accede pe o piaţă cât mai largă internaţională”, a declarat Ada Solomon.

Ada Solomon a mai spus că premiul Eurimages este motivant, dar reprezintă şi o mare responsabilitate. „Faptul că un for de însemnătate cum este Eurimages îmi acordă această distincţie reprezintă foarte, foarte mult pentru mine. Este extrem de motivant, dar este şi o responsabilitate foarte mare pentru proiectele care urmează şi pentru colaborările care vin”, a explicat aceasta.

Pe de altă parte, Ada Solomon a declarat că este foarte important că România este parteneră în proiectele cineaştilor din Europa. „Din păcate, până în prezent, din partea autorităţilor din România, sprijinul pentru acest gen de colaborare – în care să fim parte, fără să fim noi iniţiatorii proiectului – s-a confruntat cu un fel de rezistenţă, cu un fel de lipsă de interes faţă de acest gen de colaborare”.

Ada Solomon a cules roadele efortului său

Ada Solomon este unul dintre cei mai importanţi producători de film din România. „De la înfiinţarea propriei companii, HiFilm, Ada Solomon a produs scurtmetraje premiate ale regizorilor Cristian Nemescu («Marilena de la P7») şi Radu Jude («Lampa cu căciulă»), debutul în lungmetraj al lui Radu Jude («Cea mai fericită fată din lume»), al Melissei de Raaf şi al lui Răzvan Rădulescu («Felicia, înainte de toate»), al lui Paul Negoescu («O lună în Thailanda») şi documentarele realizate de Alexandru Solomon («Kapitalism – reţeta noastră secretă»), printre altele”, se arată în comunicatul dat de către Academia Europeană de Film.

Citiţi şi: Beta Cinema se va ocupa de distribuţia la nivel internaţional a filmului românesc „Poziţia copilului”

Ada Solomon a produs filme finanţate de Eurimages precum „Din dragoste cu cele mai bune intenţii”, de Adrian Sitaru, câştigătorul a două premii la Festivalul de la Locarno în 2011 şi a două premii Gopo, dar şi „Toată lumea din familia noastră”, de Radu Jude, care a câştigat şase premii Gopo şi trofeul Inima oraşului Sarajevo, marele premiu al Festivalului de la Sarajevo, în 2012.

De asemenea, Ada Solomon a fost producătoarea lungmetrajului premiat cu Ursul de Aur la Berlin în 2013, „Poziţia copilului”, regizat de Călin Peter Netzer.

Ada Solomon Pozitia Copilului

Scenă din filmul „Poziţia copilului“, produs de Ada Solomon

Premiul Eurimages pentru coproducţie va fi înmânat pe data de 7 decembrie, la gala Academiei de Film Europene (EFA), care va avea loc la Berlin.

Eurimages, creat în 1989, este fondul Consiliului Europei pentru sprijinul producţiei, distribuţiei şi exploatării operelor cinematografice europene, iar cele 34 de state membre cooperează activ şi susţin acordarea de sprijin financiar pentru coproducţii, distribuţie şi sălile de cinema, notează Mediafax.

De la înfiinţarea sa, Eurimages a susţinut 1.542 de coproducţii europene, cu o sumă totală de aproximativ 468 de milioane de euro.

Foto credit: Cinemagia, foto cu Ada Solomon

08
/02
/23

CRONICĂ DE FILM Alegoria nu e un gen cinematografic uşor. Mai ales când e vorba de una deopotrivă existenţială şi politică, aşa cum se vrea "Spiritele din Inisherin".

05
/02
/23

Cele trei cărţi de cronici de film publicate de Romulus Rusan în anii `70-`80 au fost reeditate recent, într-un singur volum şi într-o ediţie de lux, în seria de autor pe care i-o dedică Editura Spandugino. O apariţie demnă de a fi salutată şi un bun pretext de recitire.

02
/02
/23

CRONICĂ DE FILM Probabil că e şi simbolic, însă cu siguranţă e ceva comic în constatarea că cel mai prolific regizor de filme comerciale din cinematografia română post-2000 e un spaniol. În timp ce noi eram ocupaţi cu filmele de festival, Jesús del Cerro îşi urma neabătut şi vesel propriul drum, aproape singur pe culoar.

30
/01
/23

În perioada 20 – 28 ianuarie a avut loc în Franța cea de-a 5-a ediție a Festivalului de film documentar (FIPADOC) de la Biarritz, primul eveniment major al anului din circuitul celor dedicate acestui gen, care reunește anual 50 de țări participante și peste 30.000 de spectatori. Cu această ocazie, „Pâinea noastră cea de toate zilele”, cel mai nou documentar regizat de Șerban Georgescu („Varză, cartofi și alți demoni”; „Jurnalul familiei -escu”) a avut premiera internațională, fiind nominalizat în cadrul secțiunii IMPACT, dedicată producțiilor cu teme sociale, de mediu sau justiție.

26
/01
/23

Pe 27 ianuarie, unul dintre cei mai importanți actori din România împlinește 87 de ani. Pe Florin Piersic îl puteți vedea pe 30 ianuarie în spectacolul „Străini în noapte” de Eric Assous, regizat de regretatul Radu Beligan și găzduit de Naționalul bucureștean.

26
/01
/23

Festivalul Internațional de Film Transilvania (9 – 18 iunie 2023, Cluj Napoca) anunță Focus Nordic, un program complex, cel mai mare de acest fel din istoria TIFF, dedicat unei cinematografii europene bogate, diverse și inovatoare, cea din țările nordice: Suedia, Danemarca, Finlanda, Norvegia și Islanda.

25
/01
/23

CRONICĂ DE FILM Reacţiile la “Close” (2022) par să se fi împărţit în două: “heartbreaking” (cu versiunea românească “vai, cât am plâns”) şi, mult mai rar, “tearjerker”. O zic din capul locului: sunt din a doua categorie. Deşi am plecat setat să mă las emoţionat (nu am nici cea mai mică problemă să dau garda jos în sala de cinema), am ieşit iritat.

22
/01
/23

Apariţia în română, pe final de 2022, la Editura Tracus Arte, a două cărţi de Pier Paolo Pasolini - una de poezii şi alta cu texte despre literatură şi artă - a tulburat puţin apatia cu care a fost marcat la noi centenarul acestui mare cineast şi scriitor.