Alexander Nanau, elogiat de The Hollywood Reporter
https://www.ziarulmetropolis.ro/alexander-nanau-elogiat-de-the-hollywood-reporter/

„Toto şi surorile lui”, un film regizat de Alexander Nanau şi proiectat la Festivalul de la San Sebastian, oferă o perspectivă „chinuitoare, dar necesară” asupra „vieţilor precare din rândul celor mai întunecate trepte de pe scara socială a Uniunii Europene”, scrie The Hollywood Reporter.

Un articol de Petre Ivan|30 septembrie 2014

Renunţarea la sentimentul datoriei reprezintă o temă predilectă în filmul „Toto şi surorile lui”, de Alexander Nanau, se spune într-o cronică realizată de prestigioasa publicaţie The Hollywood Reporter, notează Mediafax.

Potrivit aceleiaşi publicaţii, pelicula lui Alexander Nanau „oferă o perspectivă chinuitoare, dar necesară asupra vieţilor precare din rândul celor mai de jos şi mai întunecate trepte de pe scara socială din Uniunea Europeană”.

Filmul „Toto şi surorile lui” a fost selectat în secţiunea New Directors a evenimentului cinematografic de la San Sebastian, care s-a desfăşurat între 19 şi 27 septembrie.

În filmul „Toto şi surorile lui”, Alexander Nanau prezintă o extraordinară poveste de dragoste a unei familii. Totonel, în vârstă de 10 ani, şi surorile lui trăiesc într-o zonă foarte săracă şi aşteaptă ca mama lor să se întoarcă acasă din închisoare.

Astfel, urmărind vreme de mai multe luni vieţile dificile pe care le au trei fraţi dintr-un cartier din Bucureşti, un loc bântuit de infracţionalitate, „filmul, realizat în colaborare cu Policy Center for Roma and Minorities, beneficiază de un grad remarcabil de încredere între cineast şi actorii lui, persoane marginalizate din punct de vedere economic”, mai spune The Hollywood Reporter.

„Bine primit în secţiunea New Directors de la San Sebastian, realizat în stilul intitulat fly-on-wall, «Toto şi surorile lui» este un film surprinzător, care va avea «o

"Toto şi surorile lui",  de Alexander Nanau

„Toto şi surorile lui”, de Alexander Nanau

viaţă» îndelungată în circuitul festivalier”, precizează The Hollywood Reporter.

De asemenea, „Toto şi surorile lui” prezintă „un mediu sumbru, afectat de droguri, boli, gunoi şi mizerie în general, care nu va fi pe placul tuturor spectatorilor, care conţine şi umor, dar şi momente autentice, o exaltare obţinută cu eforturi mari, aceste calităţi reprezentând motive pentru care distribuitorii din ţări precum Franţa, Germania ar trebui măcar să se intereseze de acest film”.

Nanau este din nou interesat de situaţia „outsiderilor” din Bucureşti, acest lucru fiind ilustrat prin intermediul celor trei copii ai Siminicăi, o femeie de etnie romă, care la începutul filmului săvârşise deja peste patru ani din sentinţa de şapte ani primită pentru trafic de droguri.

„În această perioadă, copiii Siminicăi, Ana, de 17 ani, Andreea, de 14 ani, şi Gabriel (Totonel), în vârstă de 10 ani, sunt, în teorie, îngrijiţi de doi unchi, dar cum aceştia sunt drogaţi apatici este de înţeles că trioul s-a obişnuit să aibă singur grijă de el”, se mai arată în articolul citat.

Nanau şi camera lui sunt în mijlocul evenimentelor din apartamentul aglomerat unde locuiesc copiii, un mediu riscant, unde pericolul cel mai mare îl reprezintă acele folosite de consumatorii de droguri şi un aragaz construit dintr-o bucată de beton şi câteva role de sârmă.

Alexander Nanau, scurta biografie

Alexander Nanau s-a născut în România şi a trăit în Germania o lungă perioadă de timp. Este absolvent al Academiei de Film şi Televiziune din Berlin. A lucrat, în principal ca regizor secund, la mai multe producţii de televiziune şi filme, printre care „Taking Sides”, în regia lui Istvan Szabo (2001).

Din 2002 până în 2006, el a lucrat cu Petert Zadek la mai multe producţii teatrale puse în scenă în Europa. Producţia sa „Peer Gynt”, în regia lui Peter Zadek, a fost proiectată la festivaluri de film din Germania şi Franţa.

În 2010, documentarul „Lumea văzută de Ion B.”, produs de HBO România şi regizat de Alexander Nanau, a fost premiat la categoria „Arts Programming”, la cea de-a 38-a ediţie a premiilor Emmy. De asemenea, „Lumea văzută de Ion B.” a câştigat premiul Gopo pentru cel mai bun film documentar în 2010.

Foto: Alexander Nanau, Toto şi surorile lui – HBO, cinemagia

29
/10
/20

PORTRET Cunoscuta regizoare japoneză Naomi Kawase, o obişnuită a Festivalului de la Cannes, va susţine sâmbătă, de la ora 17.00, un masterclass online pentru publicul din România, în cadrul "Les Films de Cannes à Bucarest", unde este invitat special. Prilej de a vă propune un scurt portret al acestei cineaste inclasabile.

28
/10
/20

CRONICĂ DE FILM „Mia își ratează răzbunarea” (2020), al doilea lungmetraj, realizat tot în regim independent, al regizorului Bogdan Theodor Olteanu, este o comedie care vorbește despre feminitate și are ca protagonistă o tânără actriță, jucată de Ioana Bugarin.

23
/10
/20

„Desigur, cel mai important în perioada aceasta este să fim sănătoși și să facem ca lucrurile să continue să meargă cât de cât într-o normalitate, de la școală și familiile noastre și până la joburi – care sunt în pericol, în special cele ale free-lancerilor din domeniul cultural și al organizării de evenimente. Altfel însă, e important și să încercăm să ne păstrăm pe cât se poate obiceiurile din viața noastră de dinainte – inclusiv cele care nu sunt necesare supraviețuirii imediate, cum sunt cele culturale în general și un festival de film în particular. Căci da, nu se oprea lumea în loc dacă nu organizam noi ediția a 11-a a Les Films de Cannes à Bucarest – însă ne-am încăpățânat tocmai pentru fărâma de normalitate pe care continuarea acestei tradiții o aduce în viața noastră” spune Cristian Mungiu, inițiatorul festivalului.

22
/10
/20

Săptămâna aceasta, marele regizor, scenarist și actor Nikita Mihalkov, laureat al premiului Oscar, a împlinit 75 de ani, iar TVR 2 îl aniversează programând două dintre filmele sale reprezentative. Bărbierul din Siberia”, cu Julia Ormond, Oleg Menşikov şi Richard Harris – sâmbătă, la Filmul săptămânii şi Ochi negri (OCI CIORNIE), cu inegalabilul actor Marcello Mastroianni - duminică, la Filmul de Artă.

21
/10
/20

CRONICĂ DE FILM Prezentat în premieră la Festivalul Astra de la Sibiu şi selectat la prestigiosul IDFA (International Documentary Film Festival Amsterdam), „Copii pierduţi pe plajă” (2020) este debutul în lungmetrajul documentar al tinerei regizoare Alina Manolache şi încearcă să facă un portret al generaţiei de 30 ani, născută imediat după Revoluţie.

20
/10
/20

Mai sunt doar câteva zile până la startul celei de-a 11-a ediții a Les Films de Cannes à Bucarest ce va avea loc între 23 octombrie și 1 noiembrie. Timp de zece zile spectatorii vor putea vedea cele mai noi titluri de la Cannes 2020 și din selecția celor mai importante festivaluri de film din lume la drive-in dar și outdoor.

19
/10
/20

„Spiral/ Spirala”, primul lungmetraj al regizoarei clujene Cecília Felméri, a fost recompensat cu Mențiunea Specială a Juriului în Competition 1-2 la Festivalul Internațional de Film de la Varșovia.

19
/10
/20

CRONICĂ DE FILM Programat să poată fi văzut la noua ediţie a Festivalului "Les Films de Cannes à Bucarest" (23 octombrie - 1 noiembrie), adaptată condiţiilor de pandemie, „Mandibules” (2020), cel mai recent film al excentricului regizor francez Quentin Dupieux, este o comedie absurdă a cărei lejeritate este şi marele său atu.

18
/10
/20

Asociația Arta în Dialog anunță cea de-a șaptea ediției a Festivalului de Film UrbanEye, care va avea loc în perioada 4 – 8 noiembrie online, dar și în mai multe birouri de arhitectură din România.

18
/10
/20

Cinema ARTA este, în prezent, cel mai vechi cinematograf din România care încă își păstrează funcțiunea. Istoria lui nu este doar istoria unui loc, ci el reflectă istoria ultimului secol în care se intersectează straturi din istoria orașului, a filmului, precum și straturi ale memoriei – straturi subiective, personale.