Andrei Huţuleac: „Dragostea a devenit o emoţie de lux”
https://www.ziarulmetropolis.ro/andrei-hutuleac-dragostea-a-devenit-o-emotie-de-lux/

Spectacolul „Visul unei nopţi de vară”, în direcţia de scenă a lui Victor Ioan Frunză, se va juca la Teatrul Metropolis pe 10 decembrie, la ora 19.00. O montare despre care regizorul spunea că, în această nouă variantă de scenă, „este spectacolul unei alte lumi, o lume a secolului nostru”, „Visul unei nopţi de vară” reinterpretează textul lui Shakespeare eliberându-l de clişeele cunoscute.

Un articol de Monica Andronescu|9 decembrie 2015

În „comedia cu oameni şi zei” de la Teatrul Metropolis, Andrei Huţuleac joacă rolul lui Puck. Celebrul Puck, micul „vrăjitor” care face dragostea să apară şi să dispară cât ai clipi, cu o poţiune magică. Despre întâlnirea lui cu Puck şi cu povestea lui Shakespeare, una dintre cele mai frumoase poveşti despre iubire care s-au scris vreodată am vorbit cu Andrei Huţuleac… în traficul infernal din Bucureşti, în timp ce „Puck” stătea la semafor.

Care a fost prima ta întâlnire cu „Visul unei nopţi de vară”? Câţi ani aveai?

Prima mea întâlnire adevărată cu „Visul” a fost când Victor Ioan Frunză a început repetiţiile şi m-a distribuit în Puck. Aveam pe-atunci 24 de ani. Acum am 25… Mulţi înainte mie. La prima lectură mi s-a părut un rol ingrat pe care nu ştiam de unde să-l apuc. Cred că întâlnirea cu el a fost o piatră de temelie pentru mine, un punct de cotitură în evoluţia mea ca artist.

Şi care a fost primul tău gând când te-ai întâlnit cu Puck „în carne şi oase”?

Nu m-am întâlnit cu el. E un personaj fictiv… haha…

A schimbat Puck ceva în felul în care vezi dragostea?

Mai nimic. Adevărul e că a vedea cu adevărat dragostea e un lucru rar în timpurile astea hiper-accelerate. A devenit o emoţie de lux pe care şi-o permit în mare măsură fie oamenii cu mult timp liber, fie oamenii năpăstuiţi de soartă. Ceea ce e greşit, evident. Dar e un fapt.

Există licoarea magică?

Există băuturi mai slab sau mai tari alcoolizate care funcţionează drept catalizatori în relaţiile bărbat-femeie. Dar pe de altă parte, dacă e să filosofăm, cred că licoarea magică pe care se sprijină dragostea de orice fel este onestitatea.

Dacă ai avea licoarea, ai folosi-o?

Am licoarea. În sensul că încerc să fiu un om onest. Şi uneori reuşesc. Fac asta pentru că experienţa m-a învăţat că adevărul este eliberator.

Ce aduce nou în lumea noastră „Visul unei nopţi de vară” de la Teatrul Metropolis?

„Visul” nu trebuie să aducă ceva nou. Trăim timpuri în care noţiunea de nou e supralicitată. „Visul unei nopţi de vară” e o poveste despre erotism, identitate, chimia iubirii ş.a.m.d. Nu aduce nimic nou. Face ceva şi mai important: aruncă în discuţie teme fundamentale care ne preocupă într-o măsură sau alta pe noi toţi.

Ce ai descoperit despre tine, lucrând la „Visul unei nopţi de vară”?

Că am limite, că trebuie să cer mereu mai mult de la mine, dar că sunt capabil de performanţă.

12065815_10206928223478306_2094799186039894787_n

Andrei Huţuleac, alături de George Costin, în „Visul unei nopţi de vară“, la Teatrul Metropolis. Foto: Adriana Grand

Care a fost momentul cel mai complicat în timpul lucrului la „Visul”?

Nu îmi amintesc unul în mod special. Procesul de creaţie al unui actor e o desfăşurare destul de complexă de stări, atitudini, intuiţii, deznădejdi etc. Am trecut împreună cu colegii mei prin toate, ca de fiecare dată.

Dacă te-ai întâlni cu Puck în vis, ce l-ai întreba?

„Tot tu? Şi aici!?! Chiar nu mai scap?!” Prefer să visez lucruri la care nu am acces atât de uşor în viaţa reală. O vacanţă de 6 luni în India de exemplu. Că de asta se numesc vise, nu? De Puck am parte cel puţin o dată pe lună – de adevăratelea. Şi e o plăcere. Tot timpul.

Ce pierde cineva care nu vine să vadă „Visul” de la Teatrul Metropolis?

Întâlnirea cu un text mare, montat într-o cheie aparte, jucat de actori foarte buni. Şi modeşti…

Foto: Adriana Grand

08
/03
/22

Teatrul Evreiesc de Stat vă invită vineri, 11 martie și sâmbătă, 12 martie, de la ora 18.00, la premiera spectacolului CARTEA LUI RUTH de Mario Diament. Regia artistică, costumele și ilustrația muzicală sunt semnate de Eugen Gyemant, decorul și video designul de Dan Ionescu.

07
/03
/22

Doi dintre cei mai cunoscuţi oameni de film din Rusia - criticul Anton Dolin şi regizorul Kantemir Balagov - au anunţat că îşi părăsesc ţara din cauza climatului de teroare, în care opoziţia faţă de războiul Ucraina este aspru pedepsită.

07
/03
/22

Joi, 10 martie, ora 12, vă invităm în foaierul de la etajul I (TAPISERIE) al Sălii ”Ion Caramitru” a Teatrului Național ”I.L.Caragiale” Bucureşti, la conferința de presă pentru lansarea platformei online Aplauze pentru poet / A Hand for the Poet. În acest proiect inedit de promovare a poeziei româneşti clasice şi moderne, pentru publicul autohton, dar şi internaţional, sunt implicaţi mai mulţi actori ai TNB şi nu numai.

07
/03
/22

Despre Nicolas d’Estienne d’Orve s-a spus frecvent că este scriitorul contemporan care surprinde Parisul ca nimeni altul tocmai pentru că îl iubește atât de mult. Eiffel, ultimul lui roman, publicat de Editura Trei reușește să-i facă pe cititori să se-ndrăgostească la rândul lor de Paris prin intermediul poveștii romanțate a vieții lui Gustave Eiffel, inginerul de geniu care a ridicat monumentul-simbol al Franței. Care este secretul „Doamnei de fier” din inima Parisului? Ce istorie vrea să transmită peste secole tuturor celor care o privesc?

07
/03
/22

Profesorii și studenții UNATC se declară solidari cu toate victimele inocente ale acestui conflict armat și cu întreaga comunitate artistică din teritoriile afectate. Pentru fiecare artist care a luat arma în mână să-și apere țara, pentru fiecare student care luptă astăzi, pentru fiecare om din Ucraina trimitem vocile noastre întru putere și apărare. Arsenal pentru pace. Slava Ukraini.

07
/03
/22

În 8, 9 și 10 iulie, aeroportul din Arad va găzdui din nou artiști îndrăgiți și fanii lor, iubitorii de muzică bună, distracție și dans până la răsărit. Arad Open Air Festival se află deja la cea de-a șasea ediție, oferind publicului întâlniri cu nume celebre, activități de neuitat, scene pentru toate gusturile. Festivalul promite și anul acesta trei zile magice.

07
/03
/22

Jacques Audiard, cunoscutul cineast francez câștigător al unul Palme d’Or în 2015 pentru Deephan, revine pe marile ecrane cu un film despre relațiile și iubirile generației millenials în era digitală. Paris, Arondismentul 13, premiat la Cannes 2021 pentru cea mai bună coloană sonoră, ajunge în cinematografe din 11 martie, distribuit de Independența Film.

07
/03
/22

Femeia, eterna poveste, proiect artistic original de teatru dans adaptat de Ioana Macarie după piesa de teatru cu același nume din repertoriul Teatrului Stela Popescu (un concept de Ema Stere în regia lui Attila Vizauer şi scenografia Anca Albani) va putea fi văzut în perioada 10-16 martie 2022 la Pavilionul României de la Expo 2020 Dubai.

06
/03
/22

Un interviu sau o convorbire cu Toma Caragiu ar putea constitui o adevărată „probă de foc” pentru un tânăr aspirant la ziaristică. Dacă vreți să scăpați de cineva care solicită un post într-o redacție, cereți-i așadar, „un material cu Caragiu”…

04
/03
/22

„Babardeală cu bucluc sau porno balamuc” (r. Radu Jude), „Câmp de maci” (r. Eugen Jebeleanu), „Malmkrog” (r. Cristi Puiu), „Neidentificat” (r. Bogdan George Apetri) și „Otto Barbarul” (r. Ruxandra Ghițescu) sunt filmele care intră oficial în cursa pentru trofeul Gopo la categoria Cel mai bun film de lungmetraj.

04
/03
/22

Războiul e la doi pași, pandemia încă n-a trecut, cine să fie preocupat de o virgulă în plus sau în minus sau de un „i” care se strecoară buclucaș exact atunci când nu trebuie. Și totuși... greșelile pe care le facem atunci când scriem oriunde și orice, pe un grup de whatsApp sau într-o postare pe Facebook sunt atât de multe că la un moment dat devin deranjante...