Calin Peter Netzer – cea mai mare finanţare la concursul de proiecte CNC
https://www.ziarulmetropolis.ro/calin-peter-netzer-cea-mai-mare-finantare-la-concursul-de-proiecte-cnc/

Cineastul Călin Peter Netzer a obţinut cea mai mare finanţare, de 1.590.000 de lei, la cea mai recentă ediţie a concursului de proiecte cinematografice organizat de Centrul Naţional al Cinematografiei (CNC), pentru titlul „Ana, mon amour”.

Un articol de Petre Ivan|2 octombrie 2014

Lungmetrajul „Ana, mon amour” este produs de Parada Film. Călin Peter Netzer este câştigătorul premiului Ursul de Aur la Festivalul de la Berlin 2013, cu lungmetrajul „Poziţia copilului”.

Pe locul al doilea în topul finanţărilor la această ediţie a concursului CNC s-a clasat proiectul cinematografic „Cum să te măriţi în 3 zile”, de Cristina Iacob (producător Zazu Film), care a primit suma de 1.190.000 de lei.

Locul al treilea în categoria lungmetraje ficţiune a fost ocupat de proiectul Iuliei Rugină „Breaking News” (producător Hai Hui Entertaiment), care a obţinut o finanţare de 1.094.000 de lei.

Totodată, proiectul cinematografic „Vizita”, de Stere Gulea, (producător Libra Film), a primit o finanţare de 998.000 de lei, „Uruguay”, de Jesus del Cerro, (producător Actoriedefilm), a primit suma de 900.000 de lei, iar „Cine a ucis Crăciunul”, de Dumitru Tănase (Paradox Film), suma de 814.000 de lei.

Lungmetrajele „Bătrâneţe fără tinereţe”, de Corneliu Gheorghiţă (producător Gheorghiţă), şi „Aniversarea”, de Dan Chişu (producător Dakino), au primit sumele de

Cristina Iacob

Cristina Iacob

722.000 de lei, respectiv 642.000 de lei.

În ceea ce priveşte proiectele de debut în lungmetraj – ficţiune, cea mai mare sumă, de 600.000 de lei, a fost obţinută de „6 P.M.” (Saga Film), scenariul şi regia fiind semnate de Mihaela Popescu.

De asemenea, au primit finanţare lungmetrajele de debut „Greşeala” (Mandragora), de Mircea Nestor – 460.000 de lei, „Moartea lui Cărturan” (Mandragora), de Liviu Săndulescu – 436.000 de lei, „Urma” (Mandragora), de Dorian Boguţă – 412.000 de lei, „Mariţa” (Hi Film Production), de Cristian Iftime – 388.000 de lei, „Homus Baraganus” (Zazu Film), de Dragoş Buliga – 364.000 de lei, „Unde este Sofia” (Adenium Film), de Anton Groves – 340.000 de lei.

Scurtmetrajele cu noroc

În categoria dedicată proiectelor de scurtmetraje ficţiune, cea mai mare sumă a revenit filmului „Oraşul fantomelor (UNATC Atelier de Film), de Victor Dragomir – 150.000 de lei. În top urmează „Borneo” (Clandestino Production), de Constantin Popescu – 119.800 de lei, „Şapte luni mai târziu” (Kinosseur), de Andrei Creţulescu – 107.800 de lei, „Străinul” (Strada film), de Andra Chiriac – 101.800 de lei, „Mesagerul” (Saita Media Consulting), de Radu Potcoavă – 95.800 de lei, „4 simţuri şi jumătate” (Hai Hui Entertainment), de Ion Aramă şi Raluca Gorgo – 89.800 de lei, „Spid” (Adcelerate), de Bogdan Mureşanu – 85.000 de lei.

 „Dincolo de muzică”, de Giuseppe Tornatore

La categoria proiectelor de documentar (lungmetraje şi scurtmetraje), „Dincolo de muzică”, de Giuseppe Tornatore (producător Mandragora Movies) a primit 330.000 de lei, „Biografii comune: Alexandru Sudinski şi Cezar Mititelu”, de George Chiper (producător N-Graphix), a obţinut 254.000 de lei, „Călugăriţele vrăjitoare”, de Marius Barna, (producător Paradox Film) a primit 235.000 de lei, „Dansul soarelui”, de Corneliu Gheorghiţă (Gheorghiţă), a obţinut 216.000 de lei, „Procesul”, de Claudiu Mitcu, (Video Extrem), a primit suma de 176.000 de lei, „Satul de rouă”, de Sorin Luca, (producător Mamekino Film) a obţinut 143.000 de lei, „Cântecul cuţitului”, de Dumitru Budrala, (Fundaţia Astra), a primit 158.000 de lei, iar „Bugan – Nu am respirat aerul degeaba”, de Duco Tellegen (producător Adenium Film), a obţinut 138.000 de lei.

Categoria animaţie

În ceea ce priveşte categoria proiectelor de animaţie (lungmetraj şi scurtmetraj), Anca Damian a primit suma de 300.000 de lei pentru „Telefonul”, produs de

Anca Damian

Anca Damian

Aparte, „Draculatour”, de Robert Lakatos, produs de Hai Hui Entertaiment, a obţinut 252.000 de lei, „Pe marte”, de Ioachim Stroe, produs de Mandragora, a primit 246.000 de lei, „Împreună, trup şi suflet”, de Vasile Alboiu, produs de Saga Film, a primit 240.000 de lei, „Hotel Lumiere”, de Tudor Avrămuţ, produs de De Film Production, a obţinut 234.000 de lei şi „Filmul cu Apolodor”, de Sebastian Cosor, produs de Adenium Film, suma de 228.000 de lei.

Totalul fondului alocat pentru prima sesiune de concurs de selecţie a proiectelor cinematografice 2014 a fost în sumă de 15 milioane de lei, conform prevederilor Hotărârii Consiliului de administraţie al CNC numărul 52 din 9 mai.

Astfel, 20% (3.000.000 de lei) a fost alocat pentru filmele de lungmetraj de ficţiune debut; 5% (750.000 de lei), pentru scurtmetraje de ficţiune; 11% (1.600.000 lei), pentru filmele documentare; 10% (1.500.000 de lei), pentru filmele de animaţie; 53% (8.000.000 de lei), pentru lungmetraje de ficţiune; 1% (150.000 de lei), pentru dezvoltarea proiectelor de filme, lungmetraj de ficţiune, documentare şi de animaţie.

Valoarea maximă a creditului direct pe care îl poate obţine un producător pentru proiectele declarate câştigătoare la concursul de selecţie sesiunea I din 2014 este de 20% (2.970.000 lei) din creditul direct alocat pentru producţie.

La concursul organizat anul trecut de CNC, cineastul Cristian Mungiu a obţinut cea mai mare finanţare, de 4.455.000 de lei, pentru titlul „RMN”.

Foto: Calin Peter Netzer, CNC, Cristina Iacob, Anca Damian – cinemagia

19
/12
/22

Filmul de acțiune „Vulturul de Fier II/ Iron Eagle II”, regizat de Sidney J. Furie, va fi difuzat de Warner TV în prima lună a anului viitor. Lungmetrajul va putea fi urmărit la Warner TV pe 27 ianuarie, de la ora 21:00.

19
/12
/22

Bucurie, linişte în suflet, pace, colinde, daruri şi oameni dragi. Mai presus de toate, oameni dragi. Astfel ne dorim cu toţii să întâmpinăm Naşterea Domnului. Cel mai frumos Crăciun e întotdeauna petrecut împreună, în atmosfera caldă de acasă. De acest Crăciun, TVR 1 ne arată că şi cei mai Izolaţi în România au Oameni alături în zi de sărbătoare; că putem fi „diferiţi şi totuşi asumaţi întru Hristos" – ortodocşi şi catolici, în Bucuria credinţei; că generaţii diferite de artişti trăiesc, O dată-n viaţă, emoţia unor întâlniri inedite.

14
/12
/22

O carte fundamentală de teorie a filmului, "Ce este cinematograful?", de André Bazin, a apărut în sfârşit integral în limba română, într-un parteneriat între editurile Polirom şi UNATC Press şi sub coordonarea criticului şi profesorului Andrei Gorzo. O lectură obligatorie.

29
/11
/22

Cinematografia română se pregăteşte să celebreze în 2023 o sută de ani de la naşterea lui Ion Popescu Gopo, printr-o serie de retrospective cu filmele celebrului cineast, prin expoziţii cu desenele şi afişele operelor sale şi prin lansări de carte.

28
/11
/22

CRONICĂ DE FILM Sunt mari cineaşti la ale căror filme te uiţi pentru a vedea cu ce vin nou şi cum se reinventează (sau dacă reuşesc asta). Şi sunt mari cineaşti care nu mai au nimic de demonstrat şi pe ale căror noi filme le cauţi pentru a regăsi un stil şi un univers artistic care îţi sunt familiare şi în care ştii că te vei simţi confortabil.

15
/11
/22

Ambasada Republicii Cuba în România și Institutul Cervantes din București organizează „Zilele culturii cubaneze la București”, în perioada 21-25 noiembrie.

09
/11
/22

CRONICĂ DE FILM Cineastul suedez Ruben Östlund a râs dintotdeauna de ridicolul şi prostia oamenilor, pornind de la compatrioţii săi şi mai ales de la cei din clasele de sus. În “Triangle of Sadness” (2022), filmul care i-a adus în acest an un al doilea Palme d`Or la Cannes, satira e împinsă la extrem.