Când PISICA VERDE urcă pe scenă
https://www.ziarulmetropolis.ro/cand-pisica-verde-urca-pe-scena/

Teatrul Metropolis din strada Mihai Eminescu 89 a găzduit vineri, 9 iunie, în Sala Centenar, spectacolul „Pisica verde” după Elise Wilk, prezentat de elevii Colegiului Naţional „Mihai Eminescu” în cadrul Festivalului Vocea Teatrului Licean Bucureştean.

Un articol de Alina Vîlcan|10 iunie 2022

Festivalul Vocea Teatrului Licean Bucureștean, desfășurat între 6 și 10 iunie, și-a propus să promoveze fenomenul teatral în rândul tinerilor, punând față în față trupe de elevi din liceele bucureștene cu profesioniști de la teatrele Mic, Metropolis, Bulandra, Evreiesc de Stat și Teatrul Dramaturgilor.

Vineri, 9 mai, la orele 17.00, în Sala Centenar a Teatrului Metropolis, nu mai găseai niciun loc. Spectacolul „Pisica verde” după Elise Wilk”, prezentat de elevii Colegiului Național „Mihai Eminescu”, s-a jucat într-o sală arhiplină și într-o atmosferă încărcată de efervescența tinereții.

Ți-ai imaginat vreodată o pisică verde?”, iată fraza care te introduce într-o fermecătoare poveste, centrată în jurul misterului provocat de dispariția Biancăi, o elevă de clasa a X-a, văzută ultima dată în clubul President.

Construită din monologuri care se succed alert, oferind spectacolului o dinamică atrăgătoare, „Pisica verde” semnată de Elise Wilk este o piesă antrenantă, cu care tinerii actori amatori de la Colegiului Național „Mihai Eminescu” au oferit publicului o seară plină de magie și de energie molipsitoare.

Într-un decor minimalist, în care se regăseau numai un scaun și o canapea cu două perne decorative, iar pentru o pată de culoare căciula roșie, pierdută, a protagonistei, fiecare dintre personaje a venit și a revenit în fața publicului într-o manieră convingătoare, fără ezitări, reușind cu ușurință să fure spectatorul din realitate pentru a-l transpune în seara aceea de sâmbătă, în care Bianca a fost văzută pentru ultima dată. „Fata asta avea pe ea un tricou cu o pisică verde.”

Cei prezenți în sală au fost purtați astfel în lumea acelor tineri de 16 ani, vulnerabili, neglijați de părinți, atrași de clubbing, care își trăiesc primele iubiri, visează, se ignoră, se împrietenesc, greșesc. Cineva dispare. Ceilalți merg mai departe. Dar cum? Și unde a dispărut adolescenta de 16 ani de lângă ei? Și unde se duc oamenii atunci când mor? Dar hamsterii?

Trupa de teatru a Colegiului Național „Mihai Eminescu” a știut să surprindă atât gradația care însoțește conflictul piesei, cât și poezia textului, venind în fața publicului deopotrivă cu naturalețe și cu o abordare atentă, în care niciun detaliu nu a fost lăsat la voia întâmplării și nicio clipă spectacolul nu și-a pierdut din intensitate.

Salutăm pe această cale montarea piesei „Pisica verde” de către elevii Colegiului „Eminescu” și sperăm să vedem spectacolul lor și pe alte scene, din București și nu numai, Timp de o oră i-am urmărit cu senzația că viitorul teatrului autohton sună promițător, ceea ce nu e deloc puțin.

Mai multe detalii despre Festivalul Vocea Teatrului Bucureștean și despre spectacolele din cadrul evenimentului jucate la Teatrul Metropolis, aici.

12
/01
/24

Proiectul „Narațiuni ale națiunii”, produs de PostModernism Museum cu ocazia Zilei Culturii Naționale 2024, abordează valorile naționale într-o perspectivă multidisciplinară, prin teme dedicate unor genuri și mijloace de exprimare atractive: bandă desenată, muzică rock și folk, literatură, arte vizuale, istoria artei, în care reprezentările naționale sunt înțelese ca valori democratice, dimensiune europeană, influențe creative specifice unui spațiu de spiritualitate și limbaj comun.

12
/01
/24

Luna ianuarie aduce în spațiile galeriei neconvenționale Celula de Artă două noi vernisaje: acumulare.colecție 3, expoziția-colecție de lucrări dăruite de prieteni artiști a co-fondatorului Celulei de Artă, Daniel Loagăr, la spațiul-vitrină din B-dul Carol nr. 53 și experimental I, expoziția de fotografie experimentală a artistului vizual Marius Adrian, la Pop Up Window de la Galeria Kulterra (str. Știrbey Vodă nr. 104 – 106).

12
/01
/24

Scrisoarea trimisă de către scriitorul Mircea Damian din închisoare, jurnalul intim al unei doamne de la curtea regală, un jurnal de front din cel de-al Doilea Război Mondial, catrenul dedicat de Lucian Blaga uneia dintre muzele sale și ultima scrisoare trimisă de Ion Antonescu către soție s-au numărat printre cele mai discutate obiecte de colecție licitate la finalul anului trecut.

11
/01
/24

Institutul Cultural Român anunță lansarea ediției din 2024 a Programului CANTEMIR*, program de finanțare pentru proiecte culturale destinate mediului internațional. ICR va acorda finanțare nerambursabilă pentru inițiative culturale din domeniile arte vizuale (arte plastice, arte decorative, știință/cercetare și arhitectură, design, noile media, fotografie, performance) și artele spectacolului (teatru, muzică, dans).

11
/01
/24

Asociația SIGNIS România anunță prima ediție a Festivalului Internațional FILMIKON, care propune o selecție de filme premiate de-a lungul anilor de juriile ecumenice și interreligioase, în peste 30 de festivaluri de film din lume, dar și un dialog despre valorile creștine și umane pornind de la aceste producții. Începând cu anul 1974, Premiul Juriului Ecumenic este un premiu independent acordat filmelor de lungmetraj din competițiile unor festivaluri internaționale de film din lume, precum Cannes sau Berlin.

11
/01
/24

„Corespondențe” de la Teatrul Metropolis este o producție româno-franceză, cu dublă cetățenie, și o demonstrație mamut a teatrului ca etapă de lucru, ca limbaj universal și ca conglomerat de întâlniri.