Carmen Lidia Vidu aduce „Jurnal de România” la Teatrul German de Stat Timișoara
https://www.ziarulmetropolis.ro/carmen-lidia-vidu-aduce-jurnal-de-romania-la-teatrul-german-de-stat-timisoara/

Teatrul German de Stat Timişoara va realiza în stagiunea 2018/2019 un proiect documentar excepţional, în regia lui Carmen Lidia Vidu. Premiera va avea loc anul acesta, pe 4 octombrie, fiind a treia parte a unei serii care în trecut a poposit la Sfântu Gheorghe şi Constanţa.

Un articol de Liliana Matei|16 iunie 2018

Evenimentul reprezintă o cronică sinceră a aspectelor sociale, economice și culturale ale orașelor gazdă, a cărui menire este să ofere răspunsuri cinstit și deschise la o serie de întrebări cheie:  Cât de mult ne influențează localizarea noastră și cât de mult influențăm noi comunitatea din care facem parte? Mai este teatrul unul din stâlpii comunității? Cum arată România mai puțin turistică și mai puțin televizată?

Prin urmare, proiectul ia pulsul a șase actori, plasând tema discuției în mediul din care provin – oraș, teatru, cartier, bloc, parc, cafenea – și investighează subtil, antropologic, relația dintre artist și comunitate. Jurnal de România este un proiect de teatru documentar. Toate materialele sunt documentate jurnalistic din perspectivă antropologico-vizuală a comunităților privite din unghiul actorilor care locuiesc și activează acolo.

Carmen Lidia Vidu  este regizor de teatru, de film și de evenimente. Este considerată a fi cel mai important regizor de teatru multimedia din România, fiind în același timp și cel mai tânăr regizor care a montat pe scena Teatrului Național din București. Spectacolele de teatru montate de Carmen Lidia Vidu folosesc un limbaj artistic diferit de cel obișnuit, intenția ei fiind de a  transforma tehnica în emoție autentică.. Regizoarea reunește de fiecare dată artiști din diferite domenii: muzică live, video, dans, etc. și împreună cu ei creează un proiect omogen. Mai mult, a regizat atât film documentar și scurt-metraj, cât și videoclipuri (colaborări cu trupele Noblesse Oblige și Mes Quins). A câștigat Premiul Gopo cu filmul „O scurtă istorie Astra Film”, dar și alte 2 premiii internațioanle cu „ARAD. Jurnalul meu virtual”. În 2009 câștigă marele premiu în Ljubljana cu spectacolul [o stație…], iar in 2015 primește Premiul de Excelență pentru Artă Dramatica oferit de Primaria Arad.

În noiembrie 2017, cele două spectacole au fost prezentate la Viena, pe scena Schauspielhaus (Casa teatrului), iar reacțiile publicului și a criticilor vienezi au fost cu mult peste așteptări.

Despre acest proiect, Carmen Lidia Vidu a declarat:, Jurnal de România este un proiect de lungă durată. Îmi doresc să cuprind prin fotografie, teatru și film cât mai multe din orașele tării. “Jurnal de România” este un proiect multidisciplinar care reunește filmul experimental, artele vizuale și teatrul. Proiectul propune un punct de vedere asupra României, o țară în care sunt multe tensiuni, în care teatrul cunoaște mai mult ca oricând lupte interne și în care viața de zi cu zi e măcinată de probleme sociale, politice și culturale.”

29
/01
/24

Duminică, 11 februarie 2024, de la ora 19:00, violoncelistul Marin Cazacu și Ansamblul Violoncellissimo vor susține un concert extraordinar pe scena Filarmonicii din Sofia, cu un program foarte divers: muzică de toate genurile, adaptată pentru violoncel, de la coloana sonorǎ a unor  filme celebre, la valsuri, marșuri și lucrări de Mozart în variantă... rock.

29
/01
/24

Primul concert al lunii februarie la Sala Radio vă invită la o frumoasă călătorie muzicală prin Viena imperială. Vineri, 2 februarie 2024 (19.00), veți asculta creații semnate de doi mari compozitori austrieci, care și-au desfășurat o mare parte din activitatea lor artistică în spațiul vienez – MOZART și BRUCKNER – lucrări interpretate de ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO, sub bagheta dirijorului vienez SASCHA GOETZEL.

29
/01
/24

Vika este un DJ carismatic în vârstă de 84 de ani și o adevărată vedetă a a scenei clubbingului din Varșovia. Confruntându-se cu trecerea timpului, Vika este de părere că vârsta este doar un număr și îi inspiră pe cei din jurul ei să își trăiască viața la maxim. Documentarul „Vika!” Este disponibil pe HBO Max.

29
/01
/24

Într-o lume și o industrie care se schimbă extrem de rapid, un renumit cineast italian, autor de modă veche, caută sens în filmele pe care le face, în dragoste, precum și în politică. Din 2 februarie, Un viitor luminos/ Il sol dell’avvenire, noul film al lui Nanni Moretti, o comedie care critică modul de a face filme al platformelor de streaming și apără viitorul cinematografului, are premiera în cinema, distribuit de Independența Film.

29
/01
/24

Pe 13 februarie, de la orele 18:30, SCENA  GÂNDIRII - Conferințele Operei Naționale București îl va avea ca invitat pe istoricul Adrian Cioroianu, care va susține prelegerea „MAREA TEMERE. Cât de probabil este un nou război global?”, prilej pentru o incursiune în miezul posibilităților și incertitudinilor actuale.

26
/01
/24

Stagiunea curentă a Teatrului Naţional de Operetă şi Musical Ion Dacian include o montare în premieră mondială a musicalului JACK, ÎNTRE DRAGOSTE ŞI NEBUNIE este inspirat de povestea întunecată şi fascinantă a celebrului criminal în serie şi expune o versiune multi-faţetată a acestei istorii ce a cutremurat Anglia victoriană  şi este încă înconjurată de aburii misterului.

26
/01
/24

Mădălina Pavăl vorbește despre „Gazda“, spectacolul ei sonor de la Teatrelli, care are premiera pe 31 ianuarie și 1 februarie, de la ora 19.00, dar nu ne lasă nelămuriți nici în ceea ce privește cele mai frumoase lucruri care îi traversează viața. Totul, într-un interviu sub formă de alfabet.

26
/01
/24

Teatrul Municipal „Bacovia” lansează apelul de înscrieri pentru ediția a - XXX - a (2024) a evenimentului BACĂU FEST MONODRAME, ce se va desfășura în perioada 9 - 13 mai 2024.

26
/01
/24

Survolând șansa și neșansa unei relații nemenite, de la aceeași distanță calculată care marchează și ruptura finală dintre cei doi protagoniști, debutul în lungmetraj a lui Celine Song, „Past Lives” dezbate în compoziții corecte, dar niciodată riscante, un „ce-ar fi fost dacă?” venit la 24 de ani de la ultima întâlnire.