Cineastul Ken Loach, discurs acid cu ocazia decernării premiului Lumière
https://www.ziarulmetropolis.ro/cineastul-ken-loach-discurs-acid-cu-ocazia-decernarii-premiului-lumiere/

Cea de-a patra ediţie a Festivalului de Film de la Lyon, care s-a desfăşurat în perioada 15-21 octombrie, a decernat, sâmbătă seară, premiul Lumière, cineastului britanic Ken Loach, care, în discursul de premiere, a vorbit despre viitorul cinematografiei şi a adus acuzaţii indirecte statului Israel. Organizat de Bertrand Tavernier şi Thierry Fremaux, festivalul a avut, […]

Un articol de |22 octombrie 2012

Cea de-a patra ediţie a Festivalului de Film de la Lyon, care s-a desfăşurat în perioada 15-21 octombrie, a decernat, sâmbătă seară, premiul Lumière, cineastului britanic Ken Loach, care, în discursul de premiere, a vorbit despre viitorul cinematografiei şi a adus acuzaţii indirecte statului Israel.

Organizat de Bertrand Tavernier şi Thierry Fremaux, festivalul a avut, sâmbătă seară, gala de premiere, confirmând astfel nume considerate promiţătoare pentru cinematografia europeană.

Potrivit AFP, deţinătorul trofeului de anul acesta, premiul Lumière, este cineastul britanic Ken Loach. Distincţia i-a fost înmânată de fostul jucător de fotbal, devenit actor, Eric Cantona, care a jucat, în 2009, în producţia „Looking For Eric”.

 

Ken Loach primeşte această distincţie pentru întreaga carieră, la ediţiile anterioare premiul revenindu-le lui Clint Eastwood, Milos Forman şi Gérard Depardieu.

Declarându-se „profund emoţionat”, Loach a spus că „meciurile nu se câştigă niciodată singur, ci doar în echipă”. Cineastul a mai vorbit şi despre respectul său faţă de vitalitatea cinematografiei franceze şi nu a omis să laude sistemul care i-a permis „să supravieţuiască” mulţumită unei fiscalităţi adecvate care, „astăzi riscă să fie eliminată din cauza Comisiei Europene”.

„Suntem îngrijoraţi să observăm că acest sistem este în pericol. Sistemul francez este foarte important şi, de aceea, trebuie să îl apărăm cu toţii pentru că este singurul care permite şi altor cinematografii să existe. Suntem europeni, dar nu dorim o Europă care să se lase subjugată de dictatura pieţei”, a spus Ken Loach.

Acesta a mai adăugat: „Cinematografia nu poate schimba lucrurile. Nu şi, de fapt, este mai bine aşa. Pentru că, dacă cinemaul ar transforma lumea, am fi cu toţii americani cu arme în buzunar”.

„Dar, noi, cineaştii, ne putem face auziţi şi-i putem ajuta pe cei care sunt supuşi cenzurii, aşa cum se întâmplă în China sau cum este, recent, cazul iranianului Jafar Panahi”, a adăugat britanicul.

Loach a continuat, în discursul de premiere, să critice Israelul, fără a menţiona însă numele statului evreu. „Cu mulţi ani în urmă, în timpul boicotului din Africa de Sud, i-am ajutat pe negrii sud-africani. Nu acelaşi lucru putem spune şi în ceea ce priveşte situaţia din Palestina”, a mai spus cineastul.

La Festivalul de Film Grand Lyon, Ken Loach a asistat la proiecţia câtorva dintre filmele sale, a discutat cu publicul şi a vorbit despre filmele pe care le iubeşte.

Cel mai recent film al lui Loach, „The Angel’s Share”, o comedie socială, a luat Premiul Juriului la Cannes, anul acesta, şi a avut peste 300.000 de spectatori în Franţa, în primele două săptămâni de la premieră.

În 2006, Ken Loach a primit premiul Palme d’Or pentru drama istorică „Mângâierea vântului/ The Wind That Shakes the Barley”. În 2005, regizorul a primit premiul César pentru cel mai bun film străin, pentru povestea de dragoste scoţiană „Un sărut tandru/ A Fond Kiss”. Regizorul britanic a fost recompensat şi cu un premiu pentru întreaga carieră din partea Academiei de Film Europene, în 2009. Ken Loach a fost invitat special al Festivalului de Film Anonimul în vara anului 2007.

Festivitatea de închidere a Festivalului de Film de la Lyon, care va avea loc duminică seară, la Heaven’s Gate, va fi prezentată de Michael Cimino şi Isabelle Huppert.

Premiul Lumière recompensează un cineast care şi-a adus o contribuţie remarcabilă în lumea filmului. Evenimentul se desfăşoară în acelaşi loc în care Louis şi Auguste Lumière au filmat primul lor film, în 1895, „Muncitori care pleacă din Fabrica Lumière”. Premiul a fost instituit de Thierry Frémaux, director general al Institutului Lumière şi delegat general al Festivalului Internaţional de Film de la Cannes.

 

Sursa: MEDIAFAX

29
/01
/24

Duminică, 11 februarie 2024, de la ora 19:00, violoncelistul Marin Cazacu și Ansamblul Violoncellissimo vor susține un concert extraordinar pe scena Filarmonicii din Sofia, cu un program foarte divers: muzică de toate genurile, adaptată pentru violoncel, de la coloana sonorǎ a unor  filme celebre, la valsuri, marșuri și lucrări de Mozart în variantă... rock.

29
/01
/24

Primul concert al lunii februarie la Sala Radio vă invită la o frumoasă călătorie muzicală prin Viena imperială. Vineri, 2 februarie 2024 (19.00), veți asculta creații semnate de doi mari compozitori austrieci, care și-au desfășurat o mare parte din activitatea lor artistică în spațiul vienez – MOZART și BRUCKNER – lucrări interpretate de ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO, sub bagheta dirijorului vienez SASCHA GOETZEL.

29
/01
/24

Vika este un DJ carismatic în vârstă de 84 de ani și o adevărată vedetă a a scenei clubbingului din Varșovia. Confruntându-se cu trecerea timpului, Vika este de părere că vârsta este doar un număr și îi inspiră pe cei din jurul ei să își trăiască viața la maxim. Documentarul „Vika!” Este disponibil pe HBO Max.

29
/01
/24

Într-o lume și o industrie care se schimbă extrem de rapid, un renumit cineast italian, autor de modă veche, caută sens în filmele pe care le face, în dragoste, precum și în politică. Din 2 februarie, Un viitor luminos/ Il sol dell’avvenire, noul film al lui Nanni Moretti, o comedie care critică modul de a face filme al platformelor de streaming și apără viitorul cinematografului, are premiera în cinema, distribuit de Independența Film.

29
/01
/24

Pe 13 februarie, de la orele 18:30, SCENA  GÂNDIRII - Conferințele Operei Naționale București îl va avea ca invitat pe istoricul Adrian Cioroianu, care va susține prelegerea „MAREA TEMERE. Cât de probabil este un nou război global?”, prilej pentru o incursiune în miezul posibilităților și incertitudinilor actuale.

26
/01
/24

Stagiunea curentă a Teatrului Naţional de Operetă şi Musical Ion Dacian include o montare în premieră mondială a musicalului JACK, ÎNTRE DRAGOSTE ŞI NEBUNIE este inspirat de povestea întunecată şi fascinantă a celebrului criminal în serie şi expune o versiune multi-faţetată a acestei istorii ce a cutremurat Anglia victoriană  şi este încă înconjurată de aburii misterului.

26
/01
/24

Mădălina Pavăl vorbește despre „Gazda“, spectacolul ei sonor de la Teatrelli, care are premiera pe 31 ianuarie și 1 februarie, de la ora 19.00, dar nu ne lasă nelămuriți nici în ceea ce privește cele mai frumoase lucruri care îi traversează viața. Totul, într-un interviu sub formă de alfabet.

26
/01
/24

Teatrul Municipal „Bacovia” lansează apelul de înscrieri pentru ediția a - XXX - a (2024) a evenimentului BACĂU FEST MONODRAME, ce se va desfășura în perioada 9 - 13 mai 2024.

26
/01
/24

Survolând șansa și neșansa unei relații nemenite, de la aceeași distanță calculată care marchează și ruptura finală dintre cei doi protagoniști, debutul în lungmetraj a lui Celine Song, „Past Lives” dezbate în compoziții corecte, dar niciodată riscante, un „ce-ar fi fost dacă?” venit la 24 de ani de la ultima întâlnire.