VIDEO Dragoste, tango şi cupluri celebre, la Teatrul de pe Lipscani
https://www.ziarulmetropolis.ro/compania-de-teatru-passe-partout-dan-puric-prezinta-doua-spectacolele/

Compania de Teatru Passe-Partout Dan Puric prezintă spectacolele „Cherchez la femme!“ (sâmbătă, 11 mai, de la ora 19.00) şi „Rencontres“/„Întâlniri“ (duminică, 12 mai, de la ora 19.00), la Teatrul de pe Lipscani.

Un articol de Andrada Văsii|10 mai 2013

Compania de Teatru Passe-Partout Dan Puric prezintă spectacolele „Cherchez la femme!“ (sâmbătă, 11 mai, de la ora 19.00) şi „Rencontres“/„Întâlniri“ (duminică, 12 mai, de la ora 19.00), la Teatrul de pe Lipscani din Bucureşti.

Spectacolul „Cherchez la femme!“ este o expresie consacrată de romanul „Mohicanii Parisului“, de Alexandre Dumas-tatăl. Unul dintre personaje, polițist de profesie, rostea aceste cuvinte ori de câte ori lucrurile erau greu de perceput și de dezlegat. Cu mesajul său simplu – viața ca o călătorie în căutarea iubirii – spectacolul „Cherchez la femme!“ nu este o piesă de teatru obișnuită, cu dialoguri greoaie, ci un gând efervescent, care prinde viață și încearcă să se elibereze de legile clasice ale scenei.

O întâlnire în diverse timpuri și spații

„Rencontres“ este întâlnirea între mai multe lumi și civilizații, întâlnirea între un EL şi o EA în diverse timpuri şi în diverse spații. O poveste de dragoste cu iluziile, căutările, tensiunile și îndoielile ei se intersectează în spectacol cu o poveste despre însingurarea și alienarea individului sub stresul vieții moderne, cu un tango pasional plin de ironie şi gaguri, cu o istorie a cuplurilor celebre ale cinematografiei.

„Rencontres“ a avut premiera pe 9 mai 2007 în Luxemburg și a participat la importante festivaluri internationale de teatru în: Luxemburg, Germania, Spania, Egipt, Finlanda, Senegal şi Israel.

INFO

Bilete şi rezervări la Casa de bilete a Teatrului de pe Lipscani, Sala Rapsodia (str. Lipscani 53), Telefon 021-315.89.80 sau 0761.319.819.
Program: Marți – Miercuri: 11 – 18; Joi –  Duminică: 12 – 19.

Foto credit: Horaţiu Linca

03
/02
/17

Când pronunți ”Dan Puric”, audiența se grupează rapid în două tabere, sintetizabile cam așa: ”e deștept, le zice bine și e un munte de talent” sau ”lasă-mă, dom’ne, în pace..” (cel puțin). Pe mine, multe dintre spectacolele și vorbele lui m-au bucurat adânc, în același timp unele din (zic eu) marotele sale mi-au provocat un rid în plus. În mod clar, e un ”ne-oarecare”, totodată nescutit de ”cele ale omului”.  Îți place sau nu de el, e un fluviu în felul lui.

03
/02
/17

Concluzie: e unul dintre cele mai frumoase, luminoase, bine jucate, credibile și emoționante spectacole pe care le-am văzut de multă vreme încoace. Simplu. Iar o prietenă actriță îmi șoptește că rar vezi mașiniștii aplaudând o piesă din culise. Înseamnă că chiar „a coborât Îngerul”. Un spectacol frumos te pune pe gânduri (nu negre), îți dă bucurie (nu -doar- hlizeală goală) și îți dă un ”ceva” pe care îl porți, apoi, cu tine ca pe o bijuterie pe dinăuntru, mult timp.

02
/02
/17

„Belgica”, filmul care are toate șansele să te teleporteze din sala de cinema direct în club pe ritmuri originale de Soulwax, va intra pe marile ecrane din România pe 17 februarie, distribuit de Transilvania Film.

02
/02
/17

Ștefan Bănică dă viață unui nou personaj fascinant din galeria dramaturgului Neil Simon, Jake, singurul rol masculin din piesa “Jake și femeile lui”. Piesa este regizată de Claudiu Goga, iar din distribuție fac parte: Carmen Tănase, Anca Dumitra, Andreea Vasile, Luminița Erga, Ada Galeș, Diana Roman, Nadiana Sălăgean, Roberta Mitache – femeile care populează lumea reală și imaginară a lui Jake, interpretat de Ștefan Bănică.

02
/02
/17

Călin Goia, solistul trupei Voltaj, a postat pe pagina de Facebook a formaţiei un videoclip în care cântă despre România, în contextul protestelor care au avut loc în mai multe oraşe din ţară, notează. Artistul face o numărătoare inversă a celor 10 zile în care ordonanţele de urgenţă adoptate marţi de Guvern mai pot fi contestate.

02
/02
/17

CRONICĂ DE FILM. E dificil de scris despre un debut care se anunţa promiţător, dar care se dovedeşte dezamăgitor, aşa cum este „La drum cu tata”, de Anca Miruna Lăzărescu, o regizoare româncă stabilită în Germania, unde a absolvit Universitatea de Televiziune și Film din München.

31
/01
/17

Coregraful suedez Mats Ek și balerina Ana Laguna au primit luni titlul de Doctor Honoris Causa al Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică "I. L. Caragiale". Ceremonia de acordare a distincțiilor a avut loc în cadrul manifestărilor organizate cu prilejul zilei UNATC "I. L. Caragiale".

31
/01
/17

 „Dictatorii sunt întotdeauna dezinformaţi. E rezultatul fricii pe care o sădesc. Cad în propria lor capcană: a terorii. De fapt, mi-e frică - mi-e frică să spun tot ce gândesc. Dacă acest carnet cade în mâna cuiva? La români, stomacul e mai important decât creierul. Chiar şi decât picioarele...", nota în jurnalul său regizorul Alexandru Tatos, pe 20 mai 1973. Într-o zi de 31 ianuarie (1990) Alexandru Tatos înceta din viaţă.

31
/01
/17

A vrut să se facă aviator și a devenit actor, pentru că așa cum spunea în ale sale memorii “cea mai frumoasă frumusețe este meseria pe care mi-am ales-o și căreia m-am dedicat vreme de 50 de ani. Privind în urmă pot spune că nu aş schimba nimic la viaţa mea. Am avut o viaţă bogată şi fericită. Am avut o imaginaţie suficient de bogată încât să pot să mă închipui în tot felul de situaţii sociale în care aş fi putut să trăiesc şi să-mi dau seama că nu m-ar fi satisfăcut niciuna”.

30
/01
/17

Tipătescu (terminând de citit o frază din jurnal): "... Ruşine pentru oraşul nostru să tremure în faţa unui om!... Ruşine pentru guvernul vitreg, care dă unul din cele mai frumoase judeţe ale României pradă în ghearele unui vampir!..." (indignat) "Eu vampir, 'ai?... Caraghioz!” - O scrisoare pierdută (1883), Ion Luca Caragiale. Astăzi se împlinesc 165 de ani de la nașterea celui mai important dramaturg român.

30
/01
/17

Pe 25 ianuarie 2017, la Teatrul de Comedie din Bucureşti a avut loc premiera spectacolului ''Micul prinţ''. Povestea scrisă de Antoine de Saint-Exupéry (traducere Ileana Cantuniari) a fost pusă în scenă de regizorul Alexandru Dabija, cu semnătura scenografică a lui Mircea Cantor și muzica Adei Milea, micul prinţ fiind interpretat de Dorina Chiriac.