Diana Iarca: „În meseria de actor, important e să nu disperi“
https://www.ziarulmetropolis.ro/diana-iarca-in-meseria-de-actor-important-e-sa-nu-disperi/

NOUA GENERAŢIE DE ARTIŞTI Diana Iarca (25 de ani) este actriţă la Teatrul Notarra din Bucureşti şi creatoarea primei piese de teatru despre binecunoscuta reţea de socializare, intitulată Feisbuc. Absolventă a Liceului de Arte din oraşul Buzău, secţia actorie, Diana Iarca explică alegerea facultăţii cu acelaşi profil: “Am dat la facultatea de teatru fiindcă nu am […]

Un articol de Judy Florescu|4 februarie 2013

NOUA GENERAŢIE DE ARTIŞTI Diana Iarca (25 de ani) este actriţă la Teatrul Notarra din Bucureşti şi creatoarea primei piese de teatru despre binecunoscuta reţea de socializare, intitulată Feisbuc.

Absolventă a Liceului de Arte din oraşul Buzău, secţia actorie, Diana Iarca explică alegerea facultăţii cu acelaşi profil: “Am dat la facultatea de teatru fiindcă nu am vrut să-mi schimb drumul. Am vrut să am doar o autostradă şi atât.  După ce am  terminat liceul, nu am avut curajul să dau din primul an la actorie, am dat la teatrologie, unde citeam  3-4 piese pe zi, documentare ce mi-a folosit în pregătirea mea ulterioară  pentru examenul de actorie.”

Dintre actorii pe care îi admiră şi cu care i-ar plăcea să colaboreze, îi menţionează cu o uşoară emoţie în voce: „ Oana Pellea, Andi Vasluianu, Florin Piersic şi Mircea Diaconu, căruia îi mulţumesc pentru încrederea acordată talentului meu aflat la început de drum.” Iar cel mai important sfat pe care l-a primit a fost de la Gavril Pătru, actor TNB, după terminarea facultăţii: „Bun ai absolvit. Şi acum ce faci? Să nu stai! Să te duci să joci! Să te duci chiar şi în provincie! Şi orice ar fi, nu dispera!”

E mare lucru să întâlneşti cu oameni din ale căror sfaturi  să te ghidezi toată viaţa.

Diana Iarca este convinsă că în fiecare om  există o poveste, de aceea oriunde merge are cu ea o agendă pentru a nota replici interesante. De exemplu ultima replică pe care a cules-o este din metrou şi îi aparţine unei fetiţe de 6-7 ani, căruia mama îi zicea: „Nu mai plânge! Fii şi tu mai glumeaţă!” Iar fetiţa i-a spus: „ Eu nu pot să fac glume decât când sunt fericită!”

Piesa Feisbuc este ilustrarea dramatică a unei poveşti reale petrecute pe internet,  iar spectactorii, regăsindu-se în situaţiile prezentate de personaje, au trimis la rândul lor propriile lor poveşti legate de celebra reţea de socializare.

“Nu scriu neapărat pentru mine, cât scriu pentru public, de aceea scriu comedie fiindcă  lumea vrea să se simtă bine la o piesă de teatru, să râdă,” spune Diana Iarca.

Tânăra actriţă este adepta unui stil de viaţă activ, mărturisind că se trezeşte la 8 dimineaţa chiar şi în ziua ei liberă, merge la terase unde studiază oamenii pentru căutarea de noi personaje pe care să le introducă în piesele sale şi savurează un mic, un element foarte important în activitatea ei de cercetare artistică.

În desăvârşirea sa profesională, Diana Iarca are ca motto replica : „Gândirea ne face laşi pe toţi.” (Hamlet, W. Shakespeare). Apoi explică: “Dacă te gândeşti prea mult cum să faci un rol, ajungi să nu-l mai faci.  Dacă aş sta să mă gândesc la personajul meu din Feisbuc, Mioara, de ce îl sună pe doctorul de care s-a îndrăgostit pe internet, ar trebui să intru prea mult în profunzimea personajului şi m-aş îndepărta de la scop. Nu, până la urmă jucăm oameni simpli. Când o fi să-l joc pe Freud, atunci se schimbă situaţia…”



01
/03
/22

Concertele 𝑬𝒀𝑬𝑫𝑹𝑶𝑷𝑺 au fost descrise ca fiind, în mod paradoxal, energizante și generatoare ale unei stări de puternică melancolie. Trupa și-a început povestea în 2012, cu piese în limba engleză. Odată cu anul 2015 și cu îmbrățișarea limbii române ca mediu de exprimare, și-au consolidat propria poziție pe piața românească de muzică alternativă, lansând piese ca „Spre Soare”, „Prezent”, „Bicicleta” sau „Mai Stai".

24
/02
/22

Ioan Tugearu vorbeşte despre: moda spectacolelor de balet sovietice din anii ’70, semnificaţia repertoriului Operei Române, valoarea dansului pe plan european, succesul unui spectacol de dans într-o societate totalitară şi/sau democratică, situaţia profesională a dansatorului român, într-un interviu publicat în cartea „Românii secolului XXI“, de Rhea Cristina.

22
/02
/22

Sergiu Anghel vorbeşte despre: moda spectacolelor de balet sovietice din anii ’70, semnificaţia repertoriului Operei Române, valoarea dansului pe plan european, succesul unui spectacol de dans într-o societate, situaţia profesională a dansatorului român, moneda „euro“ în spaţiul european al culturii, într-un interviu publicat în cartea „Românii secolului XXI“, de Rhea Cristina.

15
/02
/22

„Jack of all Trades“ este o formație de rock alternativ, care susține că oferă publicului un produs muzical „autobiografic și complet sincer de la cap la coadă”. În noiembrie 2014, aceștia au lansat primul videoclip, „Cum vrei să fiu”, marcând totodată și începutul activității de concerte live.

17
/01
/22

Ziarul Metropolis vă recomandă „Pauza de bine“, un podcast despre life design, despre cum să îți creezi o viață care îți vine ca turnată. "Îmi place să spun că Pauza de Bine e locul în care te invit să te întâlnești cu tine, dacă ești pregătit să trăiești o viață mai conștientă, aliniată cu valorile tale" - Cristina Oțel.

12
/11
/21

O întâlnire cu scriitorul portughez José Luís Peixoto, prezent în acest an la Festivalul Internațional de Literatură și Traducere Iași (FILIT), pornind de la romanul „Autobiografia”, disponibil în limba română la Editura Pandora M. Despre Lisabona, José Saramago și Pilar del Rio, anii ’90 și provocări în literatura contemporană, cu unul dintre cei mai apreciați autori de limbă portugheză de azi!