George Ivașcu, o aniversare de viață și de teatru: 15 gânduri despre Teatrul Metropolis
https://www.ziarulmetropolis.ro/george-ivascu-o-aniversare-de-viata-si-de-teatru-15-ganduri-despre-teatrul-metropolis/

Sărbătoritul zilei de 15 februarie este George Ivaşcu –  actor şi regizor care, acum 15 ani, înfiinţa Teatrul Tineretului Metropolis. Dintr-un interviu recent despre acest teatru şi activitatea sa aici, vă oferim 15 gânduri ca tot atâtea invitaţii de a (re)descoperi spectacolele din str. Mihai Eminescu nr. 89

Un articol de Cristina Enescu Aky|14 februarie 2022

Interviul integral îl puteți urmări pe DC News

  • Teatrul Metropolis a avut mereu sloganul „un teatru deschis cu casa închisă”, și ne-a ieșit pasiența, biletele se vând mereu foarte repede (mulți se plâng că se vând chiar prea repede).
  • S-a întâmplat să mi se spună: „Auzi, dar la voi la teatru se joacă doar sold out?”. Sau „dacă se vând cumva bilete pe sub mână nu e nicio problemă, doar să știm, că cumpărăm mai multe dacă e nevoie.”
  • În anumite zile am ajuns la performanța de a juca chiar și de două ori, ca la cinema, un matineu și seara.
  • Notorietatea Teatrului Metropolis vine și din faptul că, fiind teatru de proiect, el reunește diferiți actori și regizori cu contracte determinate, deci putem invita orice actori cu notorietate sau mai tineri.
  • În acești 15 ani de existență, la Metropolis au fost peste 800 de actori colaboratori, ceea ce a susținut mult și piața independentă de teatru. În repertoriul Teatrului joacă acum în jur de 110 actori, atât de notorietate cât și tineri. Avem astfel șansa de a juca unele spectacole ani de zile (dacă sunt validate de public), iar actorii au și ei un minim confort al existenței.
  • Scopul principal declarat al Teatrului Tineretului Metropolis a fost și rămâne de a susține 60% din distribuție cu actori și regizori tineri. Eu sunt pentru susținerea teatrului independent. Și în calitate de profesor, mă uit mereu și la studenții care termină facultatea.
  • A fost binevenită înființarea unui teatru de proiect precum Metropolis pentru că, iată, acoperă foarte mulți actori profesioniști care nu sunt angajați în vreun teatru (cam 80% din cei care joacă acum la Metropolis).
  • Spectacolele Teatrului Metropolis sunt girate de public, nici nu am putea altfel pentru că nu ne putem permite să jucăm cu sala goală. Cererea a rămas la fel de mare și în pandemie. Am jucat mai ales titlurile foarte cerute, dar ne-am axat mult și pe comedii.
  • Cred că această alienare, însingurare continuă din cauza pandemiei, a făcut ca comedia să aibă un loc foarte important în sufletele oamenilor. Nu e ușor să faci comedie, trebuie multă compoziție. Cred că, mai ales acum, esența teatrului e să ne facă viața un pic mai frumoasă și mai pozitivă.
  • Anul trecut noi am făcut un parteneriat cu UNATC, iar anumite spectacole și-au găsit locul în repertoriul teatrului și au fost și preluate în repertoriul nostru, pentru că publicul a validat acele spectacole. Noi am jucat și peste vară, pentru a putea recupera perioadele în care s-a jucat mai rar dar și limitările de capacitate a sălii.
  • E foarte dificil pentru un teatru să își formeze publicul, dar noi am reușit acest lucru.
  • E încă o perioadă de nesiguranță, dar oricum vă invit la spectacolele pe care le avem deja ca zestre, și care sunt foarte cerute. Spre exemplu „Colivia cu nebune” e un spectacol pe care, dacă îl punem acum la vânzare, în câteva minute se epuizează. Sunt oameni care știu că noi punem marțea la vânzare bilete și le așteaptă.
  • Anul acesta sper să recuperăm din premierele pe care ar fi trebuit să le avem anul trecut. Vom vedea, deocamdată ne bazăm pe rețeta de succes a fiecăruia dintre spectacolele pe care le jucăm acum.
  • „Aleea Celebrităților” include până acum 38 de stele, adunate în 15 ani. E un proiect pe care oricum îl trec an de an în solicitarea de finanțare, pentru că mai e loc și pentru alte stele, dar cel mai important e să reînnodăm buna tradiție de a ne omagia marii artiști, despre asta e vorba.
  • Acolo (la ceremoniile de dezvelire a stelelor de pe Aleea Celebrităților) succesul era atât de mare pentru că publicul avea posibilitatea de a revedea niște actori mari chiar față în față cu ei. E un proiect care nu face altceva decât să ne aducă respectul cuvenit pentru marii artiști, mai ales când ei sunt ceva mai puțin activi. Privesc cu optimism și sper ca anul acesta să putem relua și acest proiect.


20
/03
/24

Denisa Nicolae are multe nesiguranțe și incertitudini. Râde zgomotos și plânge cu sughițuri. Iubește. Lumea ei e mare și jucăușă, din când în când o prinde cu tandrețe, să nu fugă, și o face vizibilă, puțin câte puțin.

05
/03
/24

Aăăă, Mihaela Trofimov este o actriță cu o mare foame pentru joacă, da, chiar așa, pentru joacă. Ăăă, o vedeți la Excelsior, la unteatru, la Brăila, pe scenă, puternică, talentată, expresivă. Ăăă ce voiam să zic? Citiți interviul în formă de alfabet și aflați cum o literă, Ă, descrie de cele mai multe ori starea ei de spirit.

12
/02
/24

Actorul Matei Arvunescu percepe vulnerabilitatea ca pe o lecție de actorie, îl citează pe marele Gabo, încercând să explice cum viața ar putea avea un sens și crede că „revoluție“ e un cuvânt cu mare greutate. Totul, într-un interviu sub formă de alfabet.

26
/01
/24

Mădălina Pavăl vorbește despre „Gazda“, spectacolul ei sonor de la Teatrelli, care are premiera pe 31 ianuarie și 1 februarie, de la ora 19.00, dar nu ne lasă nelămuriți nici în ceea ce privește cele mai frumoase lucruri care îi traversează viața. Totul, într-un interviu sub formă de alfabet.

10
/01
/24

Dacă vreți să aflați care a fost parola primului e-mail al actriței Andreea Hristu, o veți afla aici. Veți mai afla și care a fost spectacolul care a marcat-o cel mai mult, dar și care este cea mai prețioasă resursă pe care o avem. Toate acestea, într-un interviu sub formă de alfabet.

22
/12
/23

Oana Predescu, actrița Teatrului Excelsior din București, vorbește despre joacă, muzică și uitare, despre fascinație și anxietate, într-un interviu sub formă de alfabet.