Festivalul Național de Improvizație a fost despre libertate, emoție și bucurie sinceră
https://www.ziarulmetropolis.ro/festivalul-national-de-improvizatie-a-fost-despre-libertate-emotie-si-bucurie-sincera/

4 zile de !MPRO au fost concentrate într-o serie de spectacole pregătite pe loc de actori şi non-actori profesionişti, dar cu toţii improvizatori, pe scena Teatrului Naţional Bucureşti.

Un articol de Delia Marcu|1 octombrie 2015

Finalul lunii septembrie a adus improvizația pe o scenă de teatru și a reunit oameni de toate vârstele, pasionați de actul artistic. La a treia ediție, Festivalul Național de Improvizație, inițiat de Monica Anastase, actriță și producător de teatru, membră a trupei de comedie improvizată Improvisneyland, a devenit deja tradiție.

76 de improvizatori au pus în scenă 15 spectacole, 6 traineri din 4 țări diferite au susținut 11 ateliere de impro pentru actori și amatori, iar în fiecare seară de festival, peste 150 de spectatori au umplut Sala Media a Teatrului Național.

În fiecare an, evenimentul a crescut organic, aducând împreună din ce în ce mai mulți improvizatori și lansând pe piață chiar și noi trupe. Succesul evenimentului este dat de faptul că improvizația nu mai este percepută ca divertisment facil, asemănat de multe ori cu stand-up comedy, ci a fost înțeleasă ca formă de teatru spontan, o expresie a creativității și emoțiilor, în mod viu și nepremeditat.

Victoria Dicu, actriță la Teatrul Național „I. L. Caragiale” București descrie ce a experimentat: „Teatrul de improvizație este, pentru mine libertate, emoție, transmisie. Pleacă de la propria persoană, conectarea cu tine, la partener și lucrează cu finețe, evitând în prima fază „cum-ul” a ce faci pe scenă – regula de aur și în teatrul clasic. Sunt interesată de acest fenomen.”

Pentru prima dată în istoria festivalului au urcat pe scenă și 3 trupe de improvizatori începători, care nu sunt actori de meserie în viața reală, ci au cariere ca specialiști în marketing și comunicare, organizatori de evenimente sau programatori, iar spectacolele lor au fost la înălțime.

Andreea, Bibiri, actriță la Teatrul „Bulandra” a venit la eveniment și apreciază beneficiile improvizației: „Cred că treaba asta cu improvizația ar trebui practicată frecvent, ca antrenament, de toți actorii. E păcat că în facultate avem un singur semestru de improvizație. M-a impresionat și bucurat să văd că la workshop-ul la care am fost au participat și non-actori. E un lucru bun ca oamenii să găsească benefică practicarea antrenamentului din teatru.”

A98V8032-Edit

Conceptul festivalului a fost provocarea lansată improvizatorilor de a-și realiza acel „Dream project”. Astfel, majoritatea spectacolelor au fost inovatoare și au surprins publicul cu formate în premieră. De la un spectacol de improvizație muzicală, la unul pe întuneric, la un solo show în care un singur actor realizează o poveste cu 6 personaje, la intrigi și mistere, încercări la care actorii sunt supuși de public, un spectacol bazat pe o aplicație de dating și până la un Secret Show total, realizat de improvizatorii străini invitați, !MPRO a fost un carusel de trăiri spontane.

Trupele participante anul acesta la !MPRO vă așteaptă și la a patra ediție, anul viitor: iELE, Thy Neighbour’s Goat, Freeze, Improgrammer, All In, IDIOT, Marțienii, ImproVice, Drumarii, Obligo, Improvisneyland.

26
/01
/24

Stagiunea curentă a Teatrului Naţional de Operetă şi Musical Ion Dacian include o montare în premieră mondială a musicalului JACK, ÎNTRE DRAGOSTE ŞI NEBUNIE este inspirat de povestea întunecată şi fascinantă a celebrului criminal în serie şi expune o versiune multi-faţetată a acestei istorii ce a cutremurat Anglia victoriană  şi este încă înconjurată de aburii misterului.

26
/01
/24

Mădălina Pavăl vorbește despre „Gazda“, spectacolul ei sonor de la Teatrelli, care are premiera pe 31 ianuarie și 1 februarie, de la ora 19.00, dar nu ne lasă nelămuriți nici în ceea ce privește cele mai frumoase lucruri care îi traversează viața. Totul, într-un interviu sub formă de alfabet.

26
/01
/24

Teatrul Municipal „Bacovia” lansează apelul de înscrieri pentru ediția a - XXX - a (2024) a evenimentului BACĂU FEST MONODRAME, ce se va desfășura în perioada 9 - 13 mai 2024.

26
/01
/24

Survolând șansa și neșansa unei relații nemenite, de la aceeași distanță calculată care marchează și ruptura finală dintre cei doi protagoniști, debutul în lungmetraj a lui Celine Song, „Past Lives” dezbate în compoziții corecte, dar niciodată riscante, un „ce-ar fi fost dacă?” venit la 24 de ani de la ultima întâlnire.

26
/01
/24

UNATC „I.L. Caragiale” din București prezintă, în cadrul proiectului ARHIVA ACTIVĂ derulat de Centrul de Pedagogie și Studiul Imaginii „Sorin Botoșeneanu”, o retrospectivă cuprinzând toate cele șapte filme de lungmetraj ale cineastului Nae Caranfil.

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

25
/01
/24

Teatrul Mic anunță premiera oficială a spectacolului „Eu sunt propria mea soție” de Doug Wright, traducerea și regia Teodora Petre, scenografia Ioana Pashca, mișcare scenică Alina Petrică, muzică Cezar Antal. Evenimentul va avea loc pe 30 ianuarie 2024, ora 19:00, la Sala Studio – Str. Gabroveni nr. 57.

25
/01
/24

La iniţiativa revistei Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, apare în peisajul cultural românesc un nou proiect dedicat profesioniştilor din domeniul artelor spectacolului.