„Got Drama?”, atelier de scriere pentru teatru, la Control N
https://www.ziarulmetropolis.ro/got-drama-atelier-de-scriere-pentru-teatru-la-control-n/

Asociaţia Culturală Control N anunţă prima ediţie a „GOT DRAMA?” – atelier de scriere pentru teatru. Sub îndrumarea dramaturgului Mihaela Michailov, atelierul se va desfăşura timp de 8 şedinţe, în perioada 21 aprilie – 9 iunie.

Un articol de Liliana Matei|4 aprilie 2015

„Got Drama?” se adresează tuturor celor interesați de scrierea dramaturgică, cu sau fără experiență în domeniu. Timp de 8 săptămâni, participanții vor parcurge etapele construcției unui text dramaturgic, urmând ca la finalul cursului să aibă în portofoliu o piesă de teatru. Textele rezultate vor fi baza unei lecturi publice, realizate de actori profesioniști.

Mihaela Michailov propune o structură de curs în care exercițiul practic este esențial, participanții primind feedback individual pe textele scrise în cadrul atelierului și dezvoltând versiunea finală a pieselor pe baza receptării textului de către public (în cadrul lecturilor publice).

Cele 8 întâlniri din cadrul atelierului Got Drama? sunt structurate astfel:

ȘEDINȚA 1: De ce scriem? Cum ne alegem o temă? Cât de important este să scriem despre o temă care ne interesează extrem de mult? Cum ne apropiem de o temă complexă? Care e perspectiva noastră de abordare? Cum ne definim subiectul piesei de teatru?

ȘEDINȚA 2: Cum structurăm dramaturgic o poveste? Care sunt elementele definitorii ale unei narațiuni teatrale? Cum dezvoltăm povestea în funcție de aceste elemente?

ȘEDINȚA 3: Tehnici și metode observaționale și documentare. Cum observăm detaliile relevante teatral din jurul nostru? Cum le explorăm semnificația dramaturgică? Ce tehnici de documentare folosim în funcție de structura piesei pe care o scriem? De ce este relevantă documentarea în construcția unei piese de teatru?

ȘEDINȚELE 4 și 5: Personaj și limbaj dramaturgic. Cum construim un personaj? Dezvoltarea personajului, explorarea contradicțiilor și paradoxurilor lui, explorarea motivațiilor care îl fac să acționeze într-un anumit fel. Dezvoltarea dialogurilor și identificarea particularităților definitorii limbajului fiecărui personaj în parte. De ce personajele vorbesc așa cum vorbesc? Cum reușim să nu uniformizăm felul în care personajele se exprimă? Construcția unui monolog.

ȘEDINȚA 6: Situație dramaturgică. Acțiune. Conflict. Care sunt elementele care definesc o situație și cât de importantă este clarificarea situațiilor în construcția unei scene? Care sunt acțiunile prin care un personaj se definește și se identifică? Cum dezvoltăm un conflict?

ȘEDINȚA 7: Lectura pieselor și feedback individualizat pentru fiecare piesă în parte. Dezvoltarea și rescrierea unor scene.

ȘEDINȚA 8: Lectura finală a textelor în urma feedback-ului primit.

Mihaela Michailov este dramaturg, critic de artele spectacolului, artist comunitar, coordonatoarea mai multor ateliere de teatru pentru copii și adolescenți. Printre textele sale se numără Complexul România, Interzis sub 18 ani, Capete înfierbântate, Copii răi, Sub Pământ, Familia Offline, Profuˈ de religie, Amintiri din epoca de școală. A colaborat cu regizorii Radu Apostol, Alexandra Badea, Alexandru Dabija, Alexandru Mihăescu, Ioana Păun, Bobi Pricop, David Schwartz. În 2013 a coordonat alături de regizorul Radu Apostol proiectul Copiii migrației, în cadrul căruia a scris textul Familia Offline, jucat de 9 copii și de doi actori profesioniști. A participat la burse și rezidențe de dramaturgie oferite de Royal Court Theatre, Londra și de Lark Theatre, New York.

Piesele sale sunt traduse în bulgară, engleză, franceză, germană, maghiară. Textul Copii răi a fost prezentat în 2014 în cadrul Festivalului de Teatru de la Avignon. Este co-fondatoare a Centrului de Artă Comunitară Vârsta 4 din cadrul Căminului de Vârstnici „Moses Rosen”. Din 2013 este unul dintre coordonatorii Gazetei de Artă Politică. Este lector universitar la UNATC „I.L.Caragiale” București, unde predă în cadrul masteratului de scriere dramatică și masteratului de pedagogie teatrală.

INFO

Atelierul Got Drama? se desfășoară timp de 8 săptămâni, în perioada 21 aprilie – 9 iunie 2015, marțea, între orele 19.00 și 21.00 la sediul Asociației Culturale Control N.
 Taxa de participare este de 1000 RON și 800 RON pentru elevi și studenți.

Cei interesați se pot înscrie trimițând un email la adresa [email protected], în limita locurilor disponibile.

08
/02
/24

Seria SWORDS - Spoken Word Sessions continuă cu un nou episod ce îi are ca invitați pe Cosmina Moroșan & Anticorp Solar, Cristina Bordeanu, Cătălina Matei și Lucian Brad, într-un eveniment moderat de Cosmin Perța – duminică, 11 februarie, de la ora 19:30, la Control Club. Performance-urile vor fi completate de un set audio-vizual de Iulian Morar.  

07
/02
/24

Band-ul internațional TIME IN OUR HANDS TRIO va prezenta sâmbătă, în premieră în România, noul său program cu compozițiile celor trei membri, într-un concert marcat de improvizație conceptuală, de la jazz la baroc european și, interesant, muzică tradițională românească.

07
/02
/24

Eyedrops și Pinholes, trupe de rock alternativ, pleacă într-un turneu ce cuprinde nouă orașe prin țară dar și în Republica Moldova, începând cu data de 8 februarie, din Timișoara, urmând să transforme într-o petrecere, pe rând, alte opt puncte geografice importante.

07
/02
/24

Editura Humanitas vă invită marți, 13 februarie, de la ora 19.00, la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (bd. Regina Elisabeta nr. 38), la o întâlnire cu istoricul Marc David Baer, profesor la London School of Economics and Political Science, istoricul Marian Coman și scriitoarea Sabina Fati despre volumul Otomanii: Hani, cezari și califi, o fascinantă nouă abordare a istoriei Imperiului Otoman.

05
/02
/24

La Centrul Național al Dansului București (CNDB), anul începe cu o rezidență și cu o serie de spectacole prezentate în cadrul stagiunii. 2024 este an aniversar la CNDB. Instituția împlinește 20 de ani și își propune să celebreze prin evenimente speciale cele două decenii de promovare a creației coregrafice.

05
/02
/24

„Din autobiografie îmi extrag eu forța, prin autobiografie simt că pot să-i fac pe oameni să se confrunte cu acele lucruri pe care nu vor să le vadă. Când vine vorba de scrierea autobiografică, oamenii nu mai pot spune: E doar un personaj, asta nu poate fi adevărat”.