Horațiu Mălăele: 10 caricaturi festive
https://www.ziarulmetropolis.ro/horatiu-malaele-10-caricaturi-festive/

Născut pe 31 iulie 1952 la la Târgu-Jiu (dar trecut în acte pe 1 august), Horaţiu Mălăele a jucat în zeci de piese de teatru şi filme, a regizat cu aceeaşi pasiune şi este un talentat autor de caricaturi şi picturi.

Un articol de Liliana Matei|1 august 2015

Horaţiu Mălăele este actorul care, pe lângă memorabilele partituri interpretate pe scenă, a semnat regia a numeroase spectacole de teatru, premiate în festivaluri, a scris scenarii şi a regizat filme.

19962_1174422161289_5426830_n

A absolvit Institutul de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale” în 1975, clasa profesor Octavian Cotescu.

19962_1181547379415_7955543_n

Dacă „Nottara” a fost teatrul de suflet al lui Mălăele, “Bulandra” e teatrul său „de ambiţie”.

19962_1188033421562_2665741_n

Pentru “Comedie”, a compus epigrama: „Teatrul care-mi place mie este cel de Comedie/ Are un director baban pe nume George Beligan” (aluzie la directorul onorific Radu Beligan).

189009_1615256901882_6344861_n

Nu departe de Teatrul de Comedie, în strada Smârdan la nr. 37, actorul şi-a deschis o galerie de artă.

196030_1607544989089_7703546_n

“Am debutat prin a fi «acuarelist», mai apoi «guşist», apoi «uleist». Mai târziu m-am apucat de caricatură”.

1937047_1123536329175_6062683_n

„Esenin, într-o scrisoare pe care a compus-o cu propriul sânge scria: e greu să trăieşti, dar mai greu e să mori. Într-adevăr e greu să trăieşti. Dacă-i prea uşor devine suspect. Dacă te plictiseşti e de-a dreptul dramatic.”

1937047_1123540289274_6118597_n

„Nu căuta prietenia oamenilor cinstiţi! Vei suferi de singurătate.”

1937047_1123540849288_4922735_n

,,Fotbalul şi politica rămân două necunoscute, în haine deocheate, care ne fac cu mâna pe centura vieţii.”
1937047_1123540929290_3243426_n

Imagini: Facebook Horatiu Malaele

1937047_1123541049293_3169962_n

20
/10
/20

Editura Muzeului Național de Artă Contemporană și-a adăugat în colecție o nouă publicație „reper” pentru istoria vizualității contemporane din România, marcând astfel borna istorică a 30 de ani de la evenimentele lui decembrie 1989.

13
/10
/20

Expoziția-fenomen „Woman Unchained“ by Irina Greciuhina, care-a fost deschisă timp de o lună în spațiul expozițional Arbor.art.room, perioadă în care s-a bucurat de un imens succes, s-a închis în „real“, dar iubitorii de frumos mai au o șansă să contemple „Cina cea de taină“ cu femei și alte lucrări care i-au încântat pe bucureșteni în această perioadă.

12
/10
/20

Maria Orosan-Telea condensează în spațiul Kunsthalle Bega Box sub numele Later Edit 13 evenimente cuprinse în programul „Draft” - un program curatorial despre proiecte artistice în stadiu de idee, parțial realizate sau replicabile la scară mai mare, desfășurat din 2018 în Biblioteca Pavilion din Timișoara.

05
/10
/20

O expoziție de fotografie, proiecții de filme, teatru, recital de saxofon – programul Institutului Cervantes din București pentru luna octombrie include o serie de evenimente artistice care evidențiază creativitatea și caracterul inovator al mediului artistic de limbă spaniolă, o formă de a marca Ziua Națională a Spaniei, celebrată pe 12 octombrie. Totodată, octombrie înseamnă și reluarea activităților cu prezență la sediul instituției, din Bulevardul Regina Elisabeta 38.

01
/10
/20

În ciuda restricțiilor contextului pandemic, 32.405 de persoane au participat la ediția a 7-a Art Safari, finalizată duminică noapte, probabil cel mai mare eveniment dedicat artei în România, unic ca amploare, concept și structură. Muzeul temporar, deschis pentru două săptămâni, de data aceasta în Victoria Tower, a ocupat cu artă o suprafață de 6.000 de metri pătrați și a găzduit 800 de opere în valoare totală de peste 12 milioane de euro.

28
/09
/20

Când arta devine o formă de a pătrunde dincolo de vizibil, în adâncurile nevăzute ale ființei, artistul accede la o conectare profundă cu el însuși prin accesarea părților nevăzută ale Sinelui. Creația capătă un substrat mult mai profund, iar artistul devine mai mult decât un simplu imitator al conținutului realității. Cel care lasă emoția să se manifeste pe pânză, invită privitorul spre expresivități și trăiri care compun un întreg ansamblu de stări ale creatorului.