Începe CineMAiubit
https://www.ziarulmetropolis.ro/incepe-cinemaiubit/

Festivalul Internaţional de Film Studenţesc CineMAiubit a ajuns anul acesta la un sfert de secol. A 25-a ediţie se va deschide marţi, 14 decembrie 2021, fizic, la Cinemateca Eforie şi live, pe CINEPUB.RO.

Un articol de Liliana Matei|10 decembrie 2021

Străbătând cu toții, împreună, această perioadă stranie în care distanțarea fizică ne împiedică să ne bucurăm de plenitudinea experienței colective pe care o oferă vizionarea la cinema a filmelor, Festivalul CineMAiubit ține să nu abdice de la formula clasică ce l-a consacrat: proiectarea filmelor pe ecran mare. Totodată, grație partenerului principal al festivalului, bine-cunoscuta platformă CINEPUB.RO, filmele proiectate în festival vor putea fi vizionate pe tot teritoriul României.

Organizatorii au ales în acest an să acorde o atenție deosebită filmului studențesc românesc și tinerelor speranțe cinematografice autohtone, selectând un număr considerabil de producții din diverși ani de studiu. Filmele străine din competiție se constituie într-o selecție puternică, fiind reprezentative tematic și stilistic pentru căutările tinerei generații de cineaști.

În cele 25 de ediții de până acum, CineMAiubit a fost martorul distrugerii unei părți importante a patrimoniului cinematografic național, dar, totodată, a fost și garantul viitorului: noi generații de cineaști au debutat pe ecranele festivalului, voci promițătoare au fost remarcate – și, ulterior, au confirmat. De-a lungul timpului, CineMAiubit a premiat nume care ulterior au devenit pilonii de bază ai filmului românesc contemporan: Cristian Mungiu, Călin Peter Netzer, Corneliu Porumboiu, Adina Pintilie, Ivana Mladenovic, Iulia Rugină, Cătălin Mitulescu, Cristian Nemescu, Tudor Cristian Jurgiu, Dana Bunescu, Marius Panduru, Oleg Mutu etc.

Festivalul este organizat de Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L.Caragiale” București (UNATC) și Fundația Cinemaiubit, având ca principali parteneri platforma CINEPUB.RO și Cinemateca Eforie, cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei (CNC), al Uniunii Cineaștilor din România (UCIN), DACIN SARA – Drepturi de autor în cinematografie și audiovizual și ICR.

CineMAiubit a luat ființă în 1996, la inițiativa Elisabetei Bostan, decanul de atunci al Facultății de film și președintele Fundației Cinemaiubit și este, încă de la debut, mai mult decât un festival, acționând ca o platformă educațională cu rol de catalizator în educația universitară cinematografică.

De-a lungul a cinci zile de proiecții, publicul va avea ocazia să descopere o paletă largă de viziuni cinematografice originale, din zone culturale diferite, aparținând unora dintre cei mai promițători actuali studenți, viitori autori de film, precum și să ia pulsul viitorului cinemaului românesc.

Juriul festivalului este compus din personalități recunoscute din țară și străinătate:

– regizoarea, producătoarea și inițiatoarea de festivaluri Suzy Gillett – președinte juriu (UK);

– regizoarea și actrița Alina Grigore;

– regizorul Gabriel de Achim;

– directorul de fotografie Vivi Drăgan Vasile;

– criticul de film Călin Boto.

În ultima zi de festival, CineMAiubit va prezenta două proiecții speciale:

– o selecție de trei filme documentare grupate sub titlul DOC.UNATC, urmate de o discuție despre necesitatea și destinul filmului documentar în România;

– o proiecție din ciclul Arhiva Activă: filme de patrimoniu din filmoteca UNATC, restaurate și redate publicului.

Programul festivalului poate fi consultat pe site-ul nostru: festival-cinemaiubit.ro, pe site-ul https://cinepub.ro/festivalul-cinemaiubit-2021/, precum și pe paginile de Facebook: CINEMAIUBIT, CINEPUB și UNATC.

02
/02
/24

În perioada 5 – 23 februarie 2024, Elite Art Gallery vă invită la expoziția artistului Leo Dolghier Oleg, „Symbiosis”, curatoriată de istoricul de artă, Felicia Acsinte. În cadrul vernisajului, care va avea loc pe data de 8 februarie, începând cu ora 18:00, expoziția va fi îmbogățită cu un element interactiv și dinamic, prezentat de artistul performer, Alexandru Medinschi, completând astfel călătoria vizuală printr-o experiență captivantă.

02
/02
/24

„Apropo de poveste” este despre poveste, poveștile în care credem cu toții și pe care ne place să le ascultăm. Dar povești reale, din socialul imediat. Proiectul propune un laborator de teatru dedicat tinerilor absolvenți, care combină ateliere pe estetici teatrale neconvenționale (măști, teatru-dans, teatru de animație) cu tematici sociale pentru a produce două producții noi de teatru, inovatoare.

31
/01
/24

RECOMANDĂRI Ziarul Metropolis vă recomandă, în prima lună din an, o întoarcere în fabuloasa lume a cărților. Biblioteci, obsesii, mistere, personaje și o pasiune salvatoare, în 3 cărți despre cărți, care fac deliciul oricărui iubitor de literatură.

31
/01
/24

Povestea din Ivona, Principesa Burgundiei de Witold Gombrowicz, cel mai mare dramaturg polonez, este adusă în contemporaneitate de Andrei și Andreea Grosu, la Teatrul Nottara, într-o montare inedită, tulburătoare, care îi va oferi spectatorului ocazia să se privească într-o oglindă a adevărului frust, neîndulcit. Premiera oficială are loc pe 9 februarie, la Sala „George Constantin”, de la ora 19:30.

31
/01
/24

În februarie, pe HBO Max ai conținut nou de urmărit în fiecare zi a lunii! Cu 29 de titluri noi, este la alegerea ta dacă vrei să urmărești cele mai noi filme, seriale, documentare, animații de pe HBO Max sau, de ce nu, să te pui la curent cu altele dintre sutele de titluri care sunt deja pe platformă.

30
/01
/24

În luna februarie, „Noaptea Albă a Filmului Românesc” este dedicată unui apreciat cineast, reprezentant al Noului Val în cinematografie: Cătălin Mitulescu regizor, scenarist şi producător. TVR Cultural, TVR Internațional și TVR Moldova invită telespectatorii în noaptea de sâmbătă, 3 spre 4 februarie, la un maraton cinematografic alături cele mai reprezentative şi premiate creaţii semnate de Cătălin Mitulescu.

30
/01
/24

Într-un spectacol-colaj mod portret, „Caracatița“, care marchează și prima întâlnire artistică a Catincăi Drăgănescu cu Teatrul Masca, regizoarea stratifică familia disfuncțională contemporană, în care părintele se cunoaște prin „Copilul meu, niciodată!”, iar copilul pare mai degrabă nevoit să se crească singur și, deloc întâmplător, să-și găsească refugiul în abuzul de substanțe.