Intr-un an se vor retrage de pe piata cartile care apar cu un ziar
https://www.ziarulmetropolis.ro/intr-un-an-se-vor-retrage-de-pe-piata-cartile-care-apar-cu-un-ziar/

Cărţile care apar alături de ziare sunt la final de carieră şi vor dispărea de pe piaţă în următorul an, pentru că cei care le cumpărau, în general oameni care nu intră în librării, şi-au umplut bibliotecile, a declarat  Mario De Mezzo, preşedintele Uniunii Editorilor din România. „Cărţile cu ziarul vor dispărea de pe piaţă […]

Un articol de Andrada Văsii|28 noiembrie 2012

Cărţile care apar alături de ziare sunt la final de carieră şi vor dispărea de pe piaţă în următorul an, pentru că cei care le cumpărau, în general oameni care nu intră în librării, şi-au umplut bibliotecile, a declarat  Mario De Mezzo, preşedintele Uniunii Editorilor din România.

„Cărţile cu ziarul vor dispărea de pe piaţă în următorul an, adică nu se vor mai publica titluri noi. Vor mai fi şi excepţii, în sensul că se va mai găsi câte unul care să publice o carte la câteva luni. Fenomenul de carte cu ziarul e cam pe final„, a spus Mario De Mezzo, care ocupă şi funcţia de director general al grupul editorial ALL.

El a explicat că editurile care publicau cărţi pentru ziare aveau tiraje de 100.000 de exemplare pentru un titlu, din care au vândut aproximativ 40.000 în ultimii ani, şi-au acoperit costurile de producţie, dar au rămas 60.000 de cărţi în depozite. Cu fiecare an care trece acele cărţi devin mai greu vandabile şi ajung, astfel, să fie scoase la vânzare cu trei lei exemplarul.

„Cea mai mare problemă cu aceste cărţi este că învaţă publicul cu o mentalitate greşită. Ajung să nu aprecieze cartea la valoarea ei şi aşteaptă s-o ia cu trei lei. În momentul în care scoţi o carte într-un tiraj de 100.000 de exemplare, din 40.000, pe care le vinzi la preţ normal, ţi-ai acoperit costurile de tiraj şi poţi da cartea cu oricât, şi cu un leu. Dacă o dă cu un leu, are un leu profit. Dar când scoţi o carte normală cu un tiraj de 2.500 de exemplare, pentru că ăsta e tirajul mediu în România, n-o poţi vinde cu trei lei, pentru că nu-ţi scoţi drepturile de autor, nu-ţi scoţi depozitare, transport… Trebuie să coste peste 20, în funcţie de calitate, de tipar„, a spus preşedintele Uniunii Editorilor din România (UER).

Acesta crede că fenomenul cărţilor apărute cu ziare s-a întors deja împotriva editorilor. Piaţa s-a suprasaturat, iar acum există o inflaţie de titluri într-un tiraj de inflaţie.

Pentru a deveni rentabile la preţuri mici, cărţile respective au fost publicate în tiraje de 60.000-100.000 de exemplare. Cărţile cu ziarele au început cu tiraje de 120.000 de exemplare, iar în prezent au scăzut pe la 40.000.

„Publicul de carte cu ziarul e un public aparte. O parte mare nu ar fi intrat în librării şi cumpără cărţi doar pentru colecţie. Din cei care au cumpărat cărţi cu ziare o parte ar fi intrat în librării, sub 30% după estimarea mea, deci ne-au luat şi nouă din public. Cei care au cumpărat pentru colecţie şi-au cam umplut rafturile. Cât să cumperi? Cumperi 10, 20, 30… Şi-au făcut plinul. Şi-au luat şi ei trei metri de cărţi şi s-au oprit. Acum nu mai cumpără la fel de mult nici ei şi nu mai ai cu ce să-i atragi. Oamenii nu mai cumpără şi au rămas stocuri foarte mari nevândute, de zeci de mii pe titluri. Editurile încearcă să scoată nişte bani şi din ele, vânzându-le cu trei lei. Dar tocmai cele de trei lei canibalizează cărţile lor care se vând cu 20-30 de lei. Trebuie să fii dispus să îngropi un titlu pe care îl scoţi cu ziarele. Cinci ani nu-l mai vinzi. Ziarul nu pierde nimic din afacerea asta, ci doar editurile„, a afirmat De Mezzo.

El crede că pe piaţă mai sunt încă cel puţin câteva sute de mii de cărţi, în librării, supermarketuri şi depozite.

 

 

Sursa: Mediafax

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".

29
/03
/24

Una din trei femei se confruntă cu pierderea sarcinii de-a lungul vieții. Una din șase femei se confruntă cu infertilitatea. Una din două femei trece prin depresie și/sau anxietate, în urma pierderii unei sarcini, sau în contextul problemelor de infertilitate. În pofida frecvenței lor, aceste experiențe sunt totuși unele dintre cele mai stigmatizante și izolante din societate.

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.

26
/03
/24

Cum se poate găsi un echilibru între stăpânirea strategiilor de comunicare, acumularea cunoștințelor de SEO și duelul cu algoritmii opaci ai tuturor platformelor de social media, de la Instagram la Facebook, de la Tik-Tok la Reddit, toate acestea fiind necesare pentru a ajunge la public, și activitatea propriu-zisă de a crea un concept sau un produs?

22
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie. Astfel, spectatorii vor avea ocazia să vizioneze spectacole de dans internaționale prezentate în premieră în România, producții coregrafice naționale, dar și să participe la discuții cu artiștii.

22
/03
/24

Pe 23 martie 2021, la 93 de ani, după aproape un secol petrecut printre lumini, umbre și culori, a părăsit această lume, lăsând în urmă o istorie a costumului, zeci de volume, nenumărate expoziții, o mulțime de obiecte adunate într-o colecție de o valoare greu de estimat, care, poate, își va găsi în timp un spațiu pentru ca muzeul visat de ea să existe.