Ion Caramitru a montat „Evgheni Oneghin” la Opera din Sofia
https://www.ziarulmetropolis.ro/ion-caramitru-a-montat-evgheni-oneghin-la-opera-din-sofia/

Premiera operei „Evgheni Oneghin” în regia marelui regizor şi actor român Ion Caramitru are loc vineri seară la Opera Naţională a Bulgariei.   Lucrarea, semnată de Piotr Ilici Ceaikovski, după romanul în versuri scris de Aleksandr Puşkin, este montată pe scena sofiotă sub conducerea muzicală a dirijorului bulgar Grigor Palikarov. Coregrafia este semnată de Mirela […]

Un articol de Andrada Văsii|28 ianuarie 2013

Premiera operei „Evgheni Oneghin” în regia marelui regizor şi actor român Ion Caramitru are loc vineri seară la Opera Naţională a Bulgariei.

 

Lucrarea, semnată de Piotr Ilici Ceaikovski, după romanul în versuri scris de Aleksandr Puşkin, este montată pe scena sofiotă sub conducerea muzicală a dirijorului bulgar Grigor Palikarov. Coregrafia este semnată de Mirela Simiceanu, decorurile sunt realizate de Maria Miu, iar costumele de Viorica Petrovici.

Rolurile principale sunt interpretate de actori bulgari, precum Daniel Ostreţov şi Krasimir Dinev, Evghenii Alexiev, Petăr Dimov, Veselin Mihailov, Radostina Nikolaeva Ţvetana Bandalovska, românul Alexandru Badea şi rusoaicele Ekaterina Kuprievskaia şi Daria Rabinko.

Interesul este foarte mare, biletele fiind aproape epuizate pentru primele două seri, au declarat pentru Agerpres angajaţi de la casieria Operei Naţionale a Bulgariei, menţionând că mai sunt doar câteva locuri libere la balconul al treilea.

Ion Caramitru a mai montat „Evgheni Oneghin” în anul 2009, pe scena Operei Naţionale din Bucureşti, şi în urmă cu 17 ani, la Belfast (Irlanda de Nord).

Sursa: Agerpres

12
/01
/24

Proiectul „Narațiuni ale națiunii”, produs de PostModernism Museum cu ocazia Zilei Culturii Naționale 2024, abordează valorile naționale într-o perspectivă multidisciplinară, prin teme dedicate unor genuri și mijloace de exprimare atractive: bandă desenată, muzică rock și folk, literatură, arte vizuale, istoria artei, în care reprezentările naționale sunt înțelese ca valori democratice, dimensiune europeană, influențe creative specifice unui spațiu de spiritualitate și limbaj comun.

12
/01
/24

Luna ianuarie aduce în spațiile galeriei neconvenționale Celula de Artă două noi vernisaje: acumulare.colecție 3, expoziția-colecție de lucrări dăruite de prieteni artiști a co-fondatorului Celulei de Artă, Daniel Loagăr, la spațiul-vitrină din B-dul Carol nr. 53 și experimental I, expoziția de fotografie experimentală a artistului vizual Marius Adrian, la Pop Up Window de la Galeria Kulterra (str. Știrbey Vodă nr. 104 – 106).

12
/01
/24

Scrisoarea trimisă de către scriitorul Mircea Damian din închisoare, jurnalul intim al unei doamne de la curtea regală, un jurnal de front din cel de-al Doilea Război Mondial, catrenul dedicat de Lucian Blaga uneia dintre muzele sale și ultima scrisoare trimisă de Ion Antonescu către soție s-au numărat printre cele mai discutate obiecte de colecție licitate la finalul anului trecut.

11
/01
/24

Institutul Cultural Român anunță lansarea ediției din 2024 a Programului CANTEMIR*, program de finanțare pentru proiecte culturale destinate mediului internațional. ICR va acorda finanțare nerambursabilă pentru inițiative culturale din domeniile arte vizuale (arte plastice, arte decorative, știință/cercetare și arhitectură, design, noile media, fotografie, performance) și artele spectacolului (teatru, muzică, dans).

11
/01
/24

Asociația SIGNIS România anunță prima ediție a Festivalului Internațional FILMIKON, care propune o selecție de filme premiate de-a lungul anilor de juriile ecumenice și interreligioase, în peste 30 de festivaluri de film din lume, dar și un dialog despre valorile creștine și umane pornind de la aceste producții. Începând cu anul 1974, Premiul Juriului Ecumenic este un premiu independent acordat filmelor de lungmetraj din competițiile unor festivaluri internaționale de film din lume, precum Cannes sau Berlin.

11
/01
/24

„Corespondențe” de la Teatrul Metropolis este o producție româno-franceză, cu dublă cetățenie, și o demonstrație mamut a teatrului ca etapă de lucru, ca limbaj universal și ca conglomerat de întâlniri.