Juliette Binoche: Am admirat-o pe Nadia Comăneci. FNT 2017
https://www.ziarulmetropolis.ro/juliette-binoche-am-admirat-o-pe-nadia-comaneci-fnt-2017/

Actriţa franceză Juliette Binoche a mărturisit, duminică seară, că, atunci când era copil, a admirat-o foarte mult pe Nadia Comăneci şi că a sunat inclusiv la ambasada României pentru a afla adresa sportivei, iar după ce i s-a spus că aceasta locuieşte „în Carpaţi”, artista a dorit mereu să ajungă în locul respectiv.

Un articol de Petre Ivan|30 octombrie 2017

„Așa că, iată-mă!” a spus, cu umor, Binoche, la finalul conferinței de presă pe care a susținut-o la București, după proiecția filmului „Polina”, de Valérie Müller și Angelin Preljocaj, din distribuția căruia face parte și care a fost proiectat în cadrul Festivalului Național de Teatru (FNT).

Binoche este prezentă în România și pentru spectacolul „Să trăiești orice ar fi (Barbara)”, ce va fi prezentat luni, în ultima zi a FNT.

Actrița franceză a vorbit despre ce o motivează ca artistă, cum a reușit să interpreteze o coregrafă, în „Polina”, și despre cum a „tras cu urechea” la discuțiile între regizorii filmului.

Pentru ea, filmul „Polina”, ce are ca personaj central o balerină care încearcă să își clădească o carieră, este o poveste despre căutare. „Când eram tânără mă simțeam așa. Eram pierdută, nu știam încotro mă îndrept. Este experiența oricărui om, dar este o experiență care este simțită mai acut de către artiști”, a spus ea.

Pentru a stăpâni limbajul coregrafilor, ea a fost ajutată, în anumite momente, de o cască, în care i se șopteau indicații. Dar, la un moment dat, a povestit ea, casca a rămas deschisă în timp ce regizorii Valérie Müller și Angelin Preljocaj discutau detalii despre film. „Am simțit complicitatea lor, felul serios în care se raportau la ideea de a face cinema. La un moment dat, Angelin și-a dar seama că aud și a închis microfonul”, a povestit Binoche.

Când eram mică, am admirat-o foarte mult pe Nadia Comăneci, m-a inspirat. Eram fanul a două persoane: un actor de care eram îndrăgostită și Nadia Comăneci. O imitam deseori când eram la piscină. – Juliette Binoche

Pasiunea sa pentru sportiva română a determinat-o pe celebra actriță să facă adevărate investigații, mărturisind că în copilărie avea camera „tapetată” cu postere cu Nadia.

Chiar am sunat la ambasada României în Franța. Mama m-a încurajat să sun. Voiam să îi aflu adresa. Mi s-a spus că locuiește în Carpați. Mereu am vrut să merg în Carpați. Iată-mă! –  Juliette Binoche

Selecționerul FNT, Marina Constantinescu, a spus că Nadia Comăneci o admiră, de asemenea, pe Binoche și că au existat eforturi de a aduce sportiva română la spectacolul actriței, de luni.

Foto: Juliette Binoche, Nadia Comaneci

02
/11
/23

La începutul lunii noiembrie, MNAC deschide noul sezon expozițional, Art Safari Stars Edition continuă să atragă iubitorii artelor vizuale pe Lipscani cu două noi expoziții, iar la MNAR sezonul de toamnă s-a lansat cu un important eveniment dedicat sculpturii.

02
/11
/23

Nu pierdeți expoziția de final a celei de-a doua ediții a proiectului ATELIERE DE PRACTICI COLABORATIVE, program de educație non-formală prin artă co-finanțat de Primăria Sectorului 6, prin Centrul Cultural European Sector 6, în cadrul Programului Cultura 2023!

01
/11
/23

În noiembrie, HBO Max vine cu filme și seriale proaspete, noi episoade și sezoane ale unor producții de succes, dar și cu documentare care promit să nu dezamăgească.

31
/10
/23

Montări jucate des cu casa închisă, cunoscuți dramaturgi români contemporani și internaționali, proiecte câștigătoare ale programului StarT. Alchimia suferinței, larghețea sufletului uman, frumusețile și grozăviile lumii noastre, povești cu ecouri largi pentru tineri și adulți – din 3 noiembrie.

30
/10
/23

Tech Rider's Dilemma, un proiect de cercetare care investighează necesitatea unor noi abordări în producția, expunerea, arhivarea și conservarea lucrărilor new media (și nu numai), prezintă din 1 noiembrie în cadrul Rezidența9 (Str. Ion Luca Caragiale 32), de la ora 19:00, o expoziție new media care ilustrează și aduce în discuție fragilitatea lucrărilor bazate pe tehnologie și nevoia unor metodologii de planificare, arhivare și conservare în acest domeniu.