Malaga, un spectacol-lectură ca o călătorie cu bilet „doar dus”
https://www.ziarulmetropolis.ro/malaga-un-spectacol-lectura-ca-o-calatorie-cu-bilet-doar-dus/

Teatrul Odeon a încheiat seria de spectacole-lectură din cadrul proiectului FABULAMUNDI. PLAYWRITING EUROPE – proiect câştigător al programului Cultura 2007-2013, care urmăreşte promovarea dramaturgiei contemporane, cu sprijinul unor instituţii teatrale din Italia, Franţa, Spania, Germania şi România. 

Un articol de Judy Florescu|11 iulie 2014

În perioada 12 noiembrie 2013-27 iunie 2014 s-a desfăşurat FABULAMUNDI. PLAYWRITING EUROPE, un proiect cu spectacole-lectură – „Revanşa” de Michele Santeramo, „Umbre” de Marilia Samper, „Trei despărţiri” de Rémi de Vos şi „Malaga” de Lukas Bärfuss.

Graţie personajelor bine conturate de Elvira Deatcu (mama), Dan Bădărău (tatăl) și Silvian Vâlcu (baby-sitter-ul), spectacolul-lectură „Malaga”,  în regia lui Alexandru Nagy (24 ani), surprinde prin poveste, în ciuda faptului că nu are acțiune propriu-zisă şi mișcarea scenică.

Piesa tratează o problemă actuală de care se lovesc majoritatea părinților: împățirea între responsabilitățile profesionale și cele părintești. În spectacol, mama este nevoită să plece în vacanță cu noul ei iubit, iar tatăl să fie prezent la un congres important. Soluţia salvatoare este apariţia un regizor aspirant de 19 ani, cunoscut mamei , dar necunoscut tatălui, care se oferă să stea cu fetița lor de 9 ani pentru trei zile, pe durata plecării lor de acasă. Desigur, fetița va dispărea, iar acest lucru va genera o sumedenie de semne de întrebare. Finalul spectacolului este împărțit în mai multe ipoteze oferite de autor, regizor și actori.

„Am deschis mai multe drumuri”

Alexandru Nagy: „Eu am deschis mai multe drumuri, inclusiv pe cel cu medicamentul, care este mai puțin accentuat în spectacol, pentru că apare flaconul, care în piesă nu există. Au fost anumite pasaje pe care le-am cenzurat datorită Rebecăi Avram, fetița de 9 ani care apare în spectacol.”

Dan Bădărău: „Autorul însăși nu a știutDSC00001-001 ce să răspundă când a fost întrebat de finalul piesei. Textul nu are virgulă nu are punct, el lasă totul la alegerea echipei, la alegerea publicului.”

Alexandru Nagy, fostul asistent al lui Mălăele

 

Alexandru Nagy este absolvent al secției de Actorie din cadrul Facultății de Teatru a U.N.A.T.C „I.L. Caragiale” București și al programului de master din Marea Britanie – Theatre Directing – East 15 Acting School, London.

A fost asistentul de regie al lui Horațiu Mălăele pentru spectacolul „Lautrec la bordel” pus în scenă la Teatrul Metropolis și a regizat mai multe producții de teatru, printre care: „Body of a woman as a battlefield in The Bosnian War”  de Matei Vișniec, „The 8th Continent”  de Anthony Clark, „Proștii sub clar de lună” de Teodor Mazilu, „Ne vom revedea în anul care a trecut” de Ștefan Caraman sau „Așteptându-l pe Godot” de Samuel Beckett.

Totodată, Alexandru Nagy este cel mai tânăr regizor de operă din România (Septembrie 2013 – Il Tabarro de Giacomo Puccini la Opera din Brașov) și primul regizor de teatru care montează într-un aeroport (Martie 2014 – Ne vom revedea în anul care a trecut de Ștefan Caraman)

Foto cu Malaga – Judy Florescu

02
/02
/24

„Apropo de poveste” este despre poveste, poveștile în care credem cu toții și pe care ne place să le ascultăm. Dar povești reale, din socialul imediat. Proiectul propune un laborator de teatru dedicat tinerilor absolvenți, care combină ateliere pe estetici teatrale neconvenționale (măști, teatru-dans, teatru de animație) cu tematici sociale pentru a produce două producții noi de teatru, inovatoare.

31
/01
/24

RECOMANDĂRI Ziarul Metropolis vă recomandă, în prima lună din an, o întoarcere în fabuloasa lume a cărților. Biblioteci, obsesii, mistere, personaje și o pasiune salvatoare, în 3 cărți despre cărți, care fac deliciul oricărui iubitor de literatură.

31
/01
/24

Povestea din Ivona, Principesa Burgundiei de Witold Gombrowicz, cel mai mare dramaturg polonez, este adusă în contemporaneitate de Andrei și Andreea Grosu, la Teatrul Nottara, într-o montare inedită, tulburătoare, care îi va oferi spectatorului ocazia să se privească într-o oglindă a adevărului frust, neîndulcit. Premiera oficială are loc pe 9 februarie, la Sala „George Constantin”, de la ora 19:30.

31
/01
/24

În februarie, pe HBO Max ai conținut nou de urmărit în fiecare zi a lunii! Cu 29 de titluri noi, este la alegerea ta dacă vrei să urmărești cele mai noi filme, seriale, documentare, animații de pe HBO Max sau, de ce nu, să te pui la curent cu altele dintre sutele de titluri care sunt deja pe platformă.

30
/01
/24

În luna februarie, „Noaptea Albă a Filmului Românesc” este dedicată unui apreciat cineast, reprezentant al Noului Val în cinematografie: Cătălin Mitulescu regizor, scenarist şi producător. TVR Cultural, TVR Internațional și TVR Moldova invită telespectatorii în noaptea de sâmbătă, 3 spre 4 februarie, la un maraton cinematografic alături cele mai reprezentative şi premiate creaţii semnate de Cătălin Mitulescu.

30
/01
/24

Într-un spectacol-colaj mod portret, „Caracatița“, care marchează și prima întâlnire artistică a Catincăi Drăgănescu cu Teatrul Masca, regizoarea stratifică familia disfuncțională contemporană, în care părintele se cunoaște prin „Copilul meu, niciodată!”, iar copilul pare mai degrabă nevoit să se crească singur și, deloc întâmplător, să-și găsească refugiul în abuzul de substanțe.

30
/01
/24

Pentru pasionații de muzică cultă, apare o noutate pe segmentul evenimentelor live: o nouă serie de concerte va avea loc periodic, la Sala Dalles din Capitală, sub titulatura Musical Extravaganza: evenimentele aduc intensitatea şi culoarea operei și operetei într-un cadru mai personal, prin concerte cu repertoriu specific dar şi alte tipuri de sonorităţi, în adaptare clasică şi interpretarea unor nume consacrate ale scenei lirice.