Mersul la teatru sau cum să prinzi curaj să cauți “Drumul spre Frumos”
https://www.ziarulmetropolis.ro/mersul-la-teatru-sau-cum-sa-prinzi-curaj-sa-cauti-drumul-spre-frumos/

Marţi, 30 octombrie, am fost la „Omul Pescăruş” regizat de Chris Simion, unicul spectacol de teatru acrobatic din România, care a avut loc la Palatul Copiilor. Particularitatea pieselor lui Chris Simion este dramatizarea unor cărţi pe care o dată citite îţi doreşti să le vezi puse în scenă, iar printr-un soi de telepatie, regizoarea îţi […]

Un articol de Judy Florescu|2 noiembrie 2012

Marți, 30 octombrie, am fost la „Omul Pescăruș” regizat de Chris Simion, unicul spectacol de teatru acrobatic din România, care a avut loc la Palatul Copiilor.
Particularitatea pieselor lui Chris Simion este dramatizarea unor cărți pe care o dată citite îți dorești să le vezi puse în scenă, iar printr-un soi de telepatie, regizoarea îți îndeplinește această dorință.
„Omul Pescăruș” sau „Drumul spre Frumos” are scenariul inspirat din nuvela lui Richard Bach Pescărușul Jonathan Livingston, care este cea mai citită parabolă modernă după Micul Prinț.
“Natura ta ramâne adevărată indiferent de dimensiune și de timp.”
Împletirea perfectă dintre text, dans acrobatic, proiecție video și ilustrație muzicală din Omul Pescăruș te invită să urmărești fiecare secundă din mirajul artistic, iar vocile pescărușilor (Marius Manole, Cristi Iacob, Vitalie Bichir, Carla Maria Teaha, Dragos Olaru, Gabriela Iacob) îți dau senzația că vorbesc cu tine, despre tine și pentru tine.

02
/02
/24

În perioada 5 – 23 februarie 2024, Elite Art Gallery vă invită la expoziția artistului Leo Dolghier Oleg, „Symbiosis”, curatoriată de istoricul de artă, Felicia Acsinte. În cadrul vernisajului, care va avea loc pe data de 8 februarie, începând cu ora 18:00, expoziția va fi îmbogățită cu un element interactiv și dinamic, prezentat de artistul performer, Alexandru Medinschi, completând astfel călătoria vizuală printr-o experiență captivantă.

02
/02
/24

„Apropo de poveste” este despre poveste, poveștile în care credem cu toții și pe care ne place să le ascultăm. Dar povești reale, din socialul imediat. Proiectul propune un laborator de teatru dedicat tinerilor absolvenți, care combină ateliere pe estetici teatrale neconvenționale (măști, teatru-dans, teatru de animație) cu tematici sociale pentru a produce două producții noi de teatru, inovatoare.

31
/01
/24

RECOMANDĂRI Ziarul Metropolis vă recomandă, în prima lună din an, o întoarcere în fabuloasa lume a cărților. Biblioteci, obsesii, mistere, personaje și o pasiune salvatoare, în 3 cărți despre cărți, care fac deliciul oricărui iubitor de literatură.

31
/01
/24

Povestea din Ivona, Principesa Burgundiei de Witold Gombrowicz, cel mai mare dramaturg polonez, este adusă în contemporaneitate de Andrei și Andreea Grosu, la Teatrul Nottara, într-o montare inedită, tulburătoare, care îi va oferi spectatorului ocazia să se privească într-o oglindă a adevărului frust, neîndulcit. Premiera oficială are loc pe 9 februarie, la Sala „George Constantin”, de la ora 19:30.

31
/01
/24

În februarie, pe HBO Max ai conținut nou de urmărit în fiecare zi a lunii! Cu 29 de titluri noi, este la alegerea ta dacă vrei să urmărești cele mai noi filme, seriale, documentare, animații de pe HBO Max sau, de ce nu, să te pui la curent cu altele dintre sutele de titluri care sunt deja pe platformă.

30
/01
/24

În luna februarie, „Noaptea Albă a Filmului Românesc” este dedicată unui apreciat cineast, reprezentant al Noului Val în cinematografie: Cătălin Mitulescu regizor, scenarist şi producător. TVR Cultural, TVR Internațional și TVR Moldova invită telespectatorii în noaptea de sâmbătă, 3 spre 4 februarie, la un maraton cinematografic alături cele mai reprezentative şi premiate creaţii semnate de Cătălin Mitulescu.

30
/01
/24

Într-un spectacol-colaj mod portret, „Caracatița“, care marchează și prima întâlnire artistică a Catincăi Drăgănescu cu Teatrul Masca, regizoarea stratifică familia disfuncțională contemporană, în care părintele se cunoaște prin „Copilul meu, niciodată!”, iar copilul pare mai degrabă nevoit să se crească singur și, deloc întâmplător, să-și găsească refugiul în abuzul de substanțe.