Mihai Bendeac şi o valiză plină cu bani, la Teatrul de Comedie
https://www.ziarulmetropolis.ro/mihai-bendeac-si-o-valiza-plina-cu-bani-la-teatrul-de-comedie/

Mihai Bendeac interpretează rolul principal în spectacolul Bani din cer, pus în scenă de Horaţiu Mălăele, la Teatrul de Comedie. O bună strategie de marketing, ar zice unii, dar, la o adică, Teatrul de Comedie, unul din puţinele teatre de stat, ar trebui să susţină tinerele talente.

Un articol de Judy Florescu|17 martie 2014

Mihai Bendeac interpretează rolul principal în spectacolul Bani din cer, pus în scenă de Horaţiu Mălăele, la Teatrul de Comedie. O bună strategie de marketing, ar zice unii, dar, la o adică, Teatrul de Comedie, unul din puținele teatre de stat, ar trebui să susțină tinerele talente.

O sumă frumușică de bani găsită la întâmplare într-o valiză este cea care declanșează nebunia schimbării în Henry Perkins, un contabil însurat, plictisit de propria sa viață mediocră.

Primirea neașteptată a unei sume de bani nemeritată poate fi și un test de personalitate. Astfel, soțul vrea să fugă în lume pentru a nu fi tras la răspundere, soția cade în patima alcoolului, musafirii devin complici la nedeclararea sumei găsite la poliție, doi agenți de poliție cu identități dubitabile încearcă să afle cine este Henry Perkins,  întrerupți sistematic de un taximetrist foarte nerăbdător să ducă un cuplu la aeroport.

Câtă nebunie se declanșează într-o zi care trebuia să fie sărbătoare!

Piesa a fost scrisă de dramaturgul britanic Ray Cooney în anul 1994, dar situația este una extrem de actuală, ceea ce mă împinge cu gândul spre următoarea întrebare: Când te îmbogățești, sărăcești  sufletește?

Mihai Bendeac

Mihai Bendeac interpretează rolul lui Henry Perkins, în spectacolul Bani din cer

Spectacolul nu-și propune să vină cu vreun răspuns, ci mai degrabă sporește numărul întrebărilor referitoare la schimbările comportamentale ale unui bărbat când obține o sumă inimaginabilă de bani.

Și se spune că femeiele sunt materialiste, atunci bărbații sunt supra-materialiști. Cel puțin asta ne demonstrează Henry Perkins (interpretat de Mihai Bendeac) prin neîncetata sa forfotă de-a lungul întregului spectacol.

Jean  (Mihaela Teleloacă) este o soție fragilă, iar suavitatea glasului său este completată de gesturi și mișcări  stilate – patinează cu grație prin esența personajului și ne arată o doamnă în stare de ebrietate indusă de îmbogățirea mult prea  subită a soțului, Henry, care dorește să evadeze din viața lui cu sau fără ea.

Intervin doi prieteni de familie Betty (Delia Nartea) și Vic (Dragoș Huluba, personajul cameleonic al piesei), care acționează exact ca doi susținători ai familiei Perkins sau doi hoți.

Schimb de identități, schimb de grade de rudenie și schimb de genți.

Vedem foarte multe schimburi în spectacolul Bani din cer, dar cel mai important ar trebui să rămână schimbul energetic dintre actori și public.

Bani din cer este dovada certă că succesul în televiziune nu îți asigură în nici un fel reușita pe o scenă de teatru.

Mihai Bendeac

INFO Bani din cer

Regia – Horaţiu Mălăele

Scenografia – Puiu Antemir

Durata spectacolului – 1h 30 min

Distribuţia – Mihai Bendeac, Mihaela Teleoacă, Dragoş Huluba, Delia Nartea, Şerban Georgevici, Marius Drogeanu, Eugen Racoţi

Foto cu Mihai Bendeac şi Bani din cer – Teatrul de Comedie

Citiţi şi:
29
/01
/24

Duminică, 11 februarie 2024, de la ora 19:00, violoncelistul Marin Cazacu și Ansamblul Violoncellissimo vor susține un concert extraordinar pe scena Filarmonicii din Sofia, cu un program foarte divers: muzică de toate genurile, adaptată pentru violoncel, de la coloana sonorǎ a unor  filme celebre, la valsuri, marșuri și lucrări de Mozart în variantă... rock.

29
/01
/24

Primul concert al lunii februarie la Sala Radio vă invită la o frumoasă călătorie muzicală prin Viena imperială. Vineri, 2 februarie 2024 (19.00), veți asculta creații semnate de doi mari compozitori austrieci, care și-au desfășurat o mare parte din activitatea lor artistică în spațiul vienez – MOZART și BRUCKNER – lucrări interpretate de ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO, sub bagheta dirijorului vienez SASCHA GOETZEL.

29
/01
/24

Vika este un DJ carismatic în vârstă de 84 de ani și o adevărată vedetă a a scenei clubbingului din Varșovia. Confruntându-se cu trecerea timpului, Vika este de părere că vârsta este doar un număr și îi inspiră pe cei din jurul ei să își trăiască viața la maxim. Documentarul „Vika!” Este disponibil pe HBO Max.

29
/01
/24

Într-o lume și o industrie care se schimbă extrem de rapid, un renumit cineast italian, autor de modă veche, caută sens în filmele pe care le face, în dragoste, precum și în politică. Din 2 februarie, Un viitor luminos/ Il sol dell’avvenire, noul film al lui Nanni Moretti, o comedie care critică modul de a face filme al platformelor de streaming și apără viitorul cinematografului, are premiera în cinema, distribuit de Independența Film.

29
/01
/24

Pe 13 februarie, de la orele 18:30, SCENA  GÂNDIRII - Conferințele Operei Naționale București îl va avea ca invitat pe istoricul Adrian Cioroianu, care va susține prelegerea „MAREA TEMERE. Cât de probabil este un nou război global?”, prilej pentru o incursiune în miezul posibilităților și incertitudinilor actuale.

26
/01
/24

Stagiunea curentă a Teatrului Naţional de Operetă şi Musical Ion Dacian include o montare în premieră mondială a musicalului JACK, ÎNTRE DRAGOSTE ŞI NEBUNIE este inspirat de povestea întunecată şi fascinantă a celebrului criminal în serie şi expune o versiune multi-faţetată a acestei istorii ce a cutremurat Anglia victoriană  şi este încă înconjurată de aburii misterului.

26
/01
/24

Mădălina Pavăl vorbește despre „Gazda“, spectacolul ei sonor de la Teatrelli, care are premiera pe 31 ianuarie și 1 februarie, de la ora 19.00, dar nu ne lasă nelămuriți nici în ceea ce privește cele mai frumoase lucruri care îi traversează viața. Totul, într-un interviu sub formă de alfabet.

26
/01
/24

Teatrul Municipal „Bacovia” lansează apelul de înscrieri pentru ediția a - XXX - a (2024) a evenimentului BACĂU FEST MONODRAME, ce se va desfășura în perioada 9 - 13 mai 2024.

26
/01
/24

Survolând șansa și neșansa unei relații nemenite, de la aceeași distanță calculată care marchează și ruptura finală dintre cei doi protagoniști, debutul în lungmetraj a lui Celine Song, „Past Lives” dezbate în compoziții corecte, dar niciodată riscante, un „ce-ar fi fost dacă?” venit la 24 de ani de la ultima întâlnire.