„O lecţie de bune maniere”, one-woman show cu Maia Morgenstern, în premieră la Teatrul Evreiesc de Stat
https://www.ziarulmetropolis.ro/o-lectie-de-bune-maniere-one-woman-show-cu-maia-morgenstern-in-premiera-la-teatrul-evreiesc-de-stat/

Premiera spectacolului ”O lecţie de bune maniere”, de Jean-Claude Grumberg şi cu Maia Morgenstern într-unul dintre cele mai paradoxale roluri ale carierei sale, va avea loc miercuri (20 septembrie) şi joi (21 septembrie) la Teatrul Evreiesc de Stat de la ora 19.00.

Un articol de Petre Ivan|19 septembrie 2017

Jean-Claude Grumberg are origini în România, familia sa fugind din ţară pentru a scăpa de legile rasiale şi de pogromuri.

„Imaginaţi-vă că trăiţi în cel mai înfiorător univers distopic. Imaginaţi-vă că undeva, într-o cameră secretă, Zamiatin, Orwell, Burgess şi Wells scriu. Iar tot ce scriu se materializează imediat în realitate. Nu deschide nimeni ochii deocamdată, mai durează puţin. Acum e momentul! Din păcate, ce veţi vedea pe scenă nu are nimic de-a face cu imaginaţia sau cu supra-realismul. Tot ce vedeţi pe scenă este cât se poate de real. S-a întâmplat, nu demult. Iar dacă nu suntem atenţi, toate atrocităţile trecutului sunt la un pas să se repete”, propun producătorii spectacolului.

Maia Morgenstern m-a atras în aventura sistemului fals catoptric care a condus la cel mai agresiv şi absurd atac asupra omului. Având în mână piesa lui Jean-Claude Grumberg, dacă te uiţi unde indică autorul, urletele de groază se transformă în râsete. Adunând câteva file de poveste românească la marele curent antisemit european, vrem să facem o reparaţie istorică, să învăţăm să îi recunoaştem mai bine pe proştii noştri şi să ne întrebăm cât mai putem să îi lăsăm să se odihnească în pace. Ia mai mânaţi, măi, hăi, hăi! Îi mulţumesc Maiei Morgenstern că ne strâmbăm împreună. Dumneai, mai curajoasă, în văzul lumii, eu, mai timid, în repetiţii. – Alexandru Berceanu, regizor

Foto: Maia Morgenstern, O lecţie de bune maniere – facebook

07
/03
/24

Pe 8 martie va avea loc primul eveniment al primăverii organizat de Celula de Artă, vernisajul expoziției „Călătoriile Spiritului”, semnată de artista Sorana Scortea. Evenimentul va avea loc începând cu ora 19:00 iar lucrările vor putea fi văzute până pe 7 aprilie, în vitrina Pop Up de la Kulterra Gallery, pe strada Știrbei Vodă nr. 104-106.

05
/03
/24

Aăăă, Mihaela Trofimov este o actriță cu o mare foame pentru joacă, da, chiar așa, pentru joacă. Ăăă, o vedeți la Excelsior, la unteatru, la Brăila, pe scenă, puternică, talentată, expresivă. Ăăă ce voiam să zic? Citiți interviul în formă de alfabet și aflați cum o literă, Ă, descrie de cele mai multe ori starea ei de spirit.

05
/03
/24

Pe data de 5 martie se dă startul unui nou apel deschis în cadrul proiectului Share, Tag or Dye, inițiat și coordonat de către Asociația Fotografică Allkimik, în parteneriat cu Asociația Culturală Marginal. Această inițiativă oferă artiștilor din întreaga lume oportunitatea de a-și împărtăși creațiile și de a se implica într-o experiență colectivă de artă

01
/03
/24

Scena Digitală, platforma online de teatru, film, muzică și dans a Teatrului Național „Radu Stanca” Sibiu (TNRS) vine cu o surpriză pentru public în luna martie. Iubitorii de teatru vor putea urmări online trei spectacole de excepție din cadrul Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu: „Arta de a povesti” de Alexis Michalik, „O catedrală plină cu orgi” – spectacolul de deschidere al FITS și „FAUST: tribut”.

01
/03
/24

Happy Cinema redifuzează filmul Oppenheimer, favorit la Oscar, în perioada 7-10 martie, în toate cinematografele din țară. Oppenheimer este un thriller epic filmat în IMAX® care aruncă publicul în paradoxul palpitant al omului enigmatic care trebuie să riște să distrugă lumea pentru a o salva. Pelicula spune povestea fizicianului J. Robert Oppenheimer și a rolului pe care l-a avut în dezvoltarea bombei atomice.

29
/02
/24

Noua producție a Fundației Culturale „Camil Petrescu”, podcastul TEATRUL (DE) AZI, continuă seria dialogurilor cu directorul de imagine și producătorul Zomir Dimovici despre felul în care vedem, citim și percepem teatrul astăzi.