Oana Pellea joacă la Londra, la teatrul The Cockpit
https://www.ziarulmetropolis.ro/oana-pellea-joaca-la-londra-la-teatrul-the-cockpit/

Spectacolul „Vocea umană“, regizat de Sanda Manu, în interpretarea actriţei Oana Pellea, va fi prezentat, pe 8 decembrie, pe scena teatrului londonez The Cockpit.

Un articol de Corina Vladov|7 noiembrie 2013

Spectacolul „Vocea umană“, regizat de Sanda Manu, în interpretarea actriţei Oana Pellea, va fi prezentat, pe 8 decembrie, pe scena teatrului londonez The Cockpit.

Un singur personaj pe scenă şi un telefon care sună. O femeie care răspunde şi care e îndrăgostită. Nimic nu se aude dincolo de vocea ei. În jurul sonorităţii propriului corp, ea construieşte o lume. Totul pleacă de la această femeie desculţă, într-o cameră însingurată, care aşteaptă un telefon de la un bărbat de care s-a despărţit.

Aşteaptă ultimul lui apel, iar în gestul simplu prin care ridică receptorul năvălesc toate speranţele şi amintirile, laolaltă cu toate regretele şi spaimele pe care le lasă în urmă adjectivul „părăsită“.

Pentru rolul din spectacolul „Vocea umană”, de la Teatrul Metropolis, Oana Pellea a fost nominalizată la premiul UNITER pentru cea mai bună actriţă în anul 2011.

Oana Pellea, „actriţa-clovn, actriţa-furtună, actriţa excentrică, actriţa elaborată, într-un cuvânt, actriţa celebră”, după cum o caracteriza Sanda Manu, este una dintre cele mai cunoscute personalităţi teatrale şi cinematografice din România.

oana pellea

Oana Pellea, în spectacolul „Vocea umană“, de la Teatrul Metropolis

Cariera sa impresionantă include roluri în filmul lui Alfonso Cuaron „Children of Men”, în producţia britanică semnată de Oliver Parker „I Really Hate My Job”, în filmul lui Jean-Christophe Comar „Fire and Ice” şi în „Stare de fapt”, regizat de Stere Gulea.

Citiţi şi: Artiştii îi iau apărarea actriţei Oana Pellea printr-o scrisoare către Mircea Dinescu

De asemenea, Oana Pellea are la activ peste 40 de roluri în teatru, dintre care Maşa din „Trei surori”, de A.P. Cehov, Lucius din „Iulius Cezar”, de William Shakespeare, şi Catarina din „Îmblânzirea scorpiei”, în regia lui Mihai Măniuţiu.

La Londra, Oana Pellea a jucat cel mai recent tot la invitaţia Institutului Cultural Român, în „Buzunarul cu pâine”, de Matei Vişniec, la Riverside Studios.

De-a lungul carierei, artista a primit numeroase distincţii, precum trofeul UNITER pentru cea mai bună actriţă (de două ori), premiul Academiei Române „Aristizza Romanescu” pentru cariera teatrală şi cinematografică şi Crucea Casei Regale a României.

Spectacolul „Vocea umană” face parte din seria „Poveşti spuse-n româneşte”, care propune publicului românesc şi britanic din capitala Marii Britanii şi din împrejurimi întâlnirea cu mari actori, spectacole de teatru şi recitaluri din ţară, inspirate de texte clasice şi contemporane, româneşti şi universale. Proiectul este o iniţiativă a Claudiei Cîrlig şi este dezvoltat împreună cu ICR Londra.

Foto cu Oana Pellea – Teatrul Metropolis

21
/03
/16

  CRONICĂ DE FILM Cel mai nou film-eseu al lui Aleksandr Sokurov, „Francofonia” (2015), o elegie deloc încrâncenată despre paradoxurile istoriei şi o meditaţie relaxată despre rostul artei, arată cât de liber poate fi limbajul cinematografic.

21
/03
/16

Ziua Mondială a Teatrului de Păpuși ("Puppet World Theatre Day") se aniversează, începând din 2003, în fiecare an la 21 martie. Această zi reprezintă și un prilej pentru a-i sărbătorii pe artiștii din acest domeniu, din întreaga lume.

21
/03
/16

Mă văd aievea aruncându-mă în adâncul internetului, călătorind, cine poate şti cum, prin neştiutele servere ale Domnului, până la prietenul meu virtual T.O. Bobe. Mă văd aievea ieşind din computerul dumnealui personal, luându-l de guler şi plesnindu-l cu două palme - blând, dar ferm, amical, dar răsunător. I-aş spune, dând în el, întocmai aceste cuvinte: de ce nu mai publici, mă nenorocitule, poezie?

21
/03
/16

Casa de Producție TVR programează în această seară, la TVR 2, de la ora 20.10 şi luni, 28 martie, de la ora 01.50, spectacolul „Hangiţa” de la a cărui premieră la TVR se împlinesc 30 de ani. Din distribuţie fac parte: Dana Dogaru, Ovidiu Schumacher, Mitică Popescu, Marian Hudac, Coca Andronescu, Janine Stavarache, Dinu Manolache, Hamdi Cerchez, Dumitru Chesa, Răzvan Vasilescu, Catalin Bîrcă, Gheorghe Șimonca.

21
/03
/16

Intr-o zi de 21 martie se năşteau Gabriel Spahiu, Dorina Chiriac şi Stefan Ciubotărașu.  La vârsta de 12 ani (1922), Ştefan Ciubotărașu sosea la Bucureşti "cu un tren mărfar", pentru a învăţa meseria de pantofar. În timpul liber făcea mici comisioane primind în schimb bilete la teatru. Devine fascinat de spectacolul "O scrisoare pierdută" şi de piesa lui Victor Eftimiu "Înşirăte, mărgărite".

21
/03
/16

„Cu Bach, viaţa ar fi suportabilă chiar şi într-un canal” - Emil Cioran. Considerat, alături de Mozart şi Beethoven, cel mai mare compozitor al lumii, Johann Sebastian Bach s-a născut într-o zi de 21 martie (1685).

20
/03
/16

În 1826, luminatul boier Dinicu Golescu publica „Însemnare a călătoriei mele“. Îşi ţinea băieţii la studii în Elveţia şi cu doi ani în urmă se dusese să vadă cum le merge învăţătura. A traversat Europa Centrală şi uimirile îl ţintuiesc la tot pasul. În Austria şi statele italiene, pe lângă drumuri şi şosele, cu rigole curate, străjuite de copaci atent îngrijiţi, tatăl viitorilor paşoptişti vede puzderie de statui. Ce sunt astea? La ce folosesc?

20
/03
/16

Radu Jude, Daniela Luca şi Simona Sora sunt invitați la cea de-a 123-a ediție a clubului de lectură Institutul Blecher, care are loc duminică, 20 martie, la ora 19.00, la Tramvaiul 26 (str. Cercului, nr. 26) și al cărei subiect va fi chiar fascinantul scriitor interbelic.

20
/03
/16

Din 2013, 21 martie a fost declarată Ziua europeană a muzicii vechi; este chiar ziua când s-a născut în 1685 cel mai important reprezentant a ceea ce numim astăzi muzica veche: compozitorul Johann Sebastian Bach. Și într-un timp când moștenirea fundamentală europeană este invocată din ce în ce mai des, o asemenea sărbătoare nu poate fi trecută cu vederea.

19
/03
/16

„O istorie a Tibetului” de Sam van Schaik, cel mai nou titlul al colecției Historia a Editurii Polirom, propune o incursiune în poveștile unui tărâm misterios al lumii, care continuă să fascineze.

19
/03
/16

De Ziua Internațională a Teatrului pentru Copii și Tineret, Teatrul „Gong” din Sibiu a programat un concert cu Ada Milea, intitulat „Cel mai mare Gulliver”. Evenimentul va avea loc duminică, 20 martie, de la ora 18.00.

18
/03
/16

Începând cu 3 aprilie 2016, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică ”I.L.Caragiale” București, își redeschide porțile nu doar pentru studenți. Pentru al șaselea an consecutiv, Școala de Duminică demarează cu o nouă sesiune de cursuri într-un nou format intensiv numit UNATC Alternativ.

18
/03
/16

Ansamblul IMAGO MUNDI, unul dintre cele mai creative și admirate grupuri din România, prezintă pe 22 martie, de la ora 19.00, la Sala Radio, un concert-eveniment: „ISVOR. George Enescu: Rapsodiile Române vs. muzică tradițională și folclor urban”. Proiectul – primit cu entuziasm la New York, Salzburg, Tunis sau Granada – sondează sursele de inspirație folosite de Enescu și face o paralelă între acestea și contextul mai larg al creaţiilor populare / urbane muntenești ale secolului al XIX-lea.

18
/03
/16

Născut într-o zi de 18 martie (1899), Ion Fintesteanua fost tenor până să ajungă actor. De mic copil viitorul artist s-a jucat de-a teatrul, în mahalaua bucureşteană Lăzureanu. Avea 17 ani când România a intrat în Primul Război Mondial. S-a refugiat la Iaşi cu un prieten, unde a intrat ca tenor în corul Societăţii Române de Operă. Tot în refugiu, Maria Ventura, Tony Bulandra şi Ion Manolescu jucau la Teatrul Naţional ieşean “Marşul nupţial”. Pentru că actorul care interpreta rolul “şefului de orchestră” se îmbolnăveşte, cineva îşi aminteşte de tânărul tenor – “e unul de la operă pe aici, care face pe artistul şi recită versuri prin spitale, cu răniţii”. Finteşteanu este luat pe sus, pudrat pe păr să pară mai bătrân şi…