OSCAR 2016: Spotlight a câştigat marele trofeu. DiCaprio, cel mai bun actor…
https://www.ziarulmetropolis.ro/oscar-2016-spotlight-a-castigat-marele-trofeu-dicaprio-cel-mai-bun-actor/

Spotlight, în regia lui Tom McCarthy, cu Mark Ruffalo, Michael Keaton şi Rachel McAdams în distribuţie, a fost desemnat cel mai bun film al anului, însă momentul serii a fost reprezentat de Oscarul câştigat în premieră de Leonardo DiCaprio.

Un articol de Petre Ivan|29 februarie 2016

Spotlight spune povestea adevărată a jurnaliștilor de la publicația Boston Globe care au descoperit un uriaș scandal de abuzuri împotriva copiilor acoperit de Arhidioceza catolică locală, scandal ce a zguduit din temelii încrederea în Biserica Catolică.

Filmul lui Tom McCarthy a fost recompensat și cu Oscarul pentru scenariu original. Cele mai multe emoţii a stârnit.

Cititi si  Spotlight. Toţi oamenii cardinalului

Oscarul pentru cel mai bun actor în rol principal, unde, marele favorit, Leonardo DiCaprio („The Revenant”), a reuşit în sfârşit să se impună după şase nominalizari şi o luptă de aproape două decenii cu Academia Americană de Film.

„The Revenant”, văzut favorit de mulţi specialişti, a pierdut titlul pentru cel mai bun film în faţa amintitului „Spotlight”. În schimb, Alejandro G. Inarritu, a scris istorie  devenind singurul regizor mexican premiat cu doua trofee Oscar pentru regie, „The Revenant” aducându-i al doilea premiu Oscar consecutiv după ce în 2015 primse statueta pentru „Birdman”.

Mad Max- Fury Road a primit nu mai puţin de 6 premii Oscar,  „Son of Saul „, în care joacă şi actorul român Levente Molnar, este cel mai bun film străin al anului, iar  Brie Larson a fost recompensată la categoria cea buna actriţă  pentru rolul din „Room”.

OSCAR 2016 – Lista câştigătorilor

Cel mai bun film: „Spotlight

Cel mai bun actor în rol principal: Leonardo DiCaprio pentru rolul din „The Revenant”.

Cea mai bună actriţă în rol principal: Brie Larson pentru rolul din „Room”.

Cel mai bun regizor: Alejandro Gonzalez Inarritu, pentru regia la  „The Revenant”.

Cel mai bun cântec original: „Writing’s On The Wall” din „Spectre”

Cea mai bună coloană sonoră: „The Hateful Eight” – Ennio Morricone

Cel mai bun film străin: „Son of Saul” din Ungaria.

Cel mai bun scurtmetraj de ficţiune: „Stutterer„, regie: Benjamin Cleary şi Serena Armitage.

Cel mai bun lungmetraj documentar: „Amy„, un film dedicat cântăreţei Amy Winehouse.

Cel mai bun scurtmetraj documentar: „A Girl in the River: The Price of Forgiveness„.

Cel mai bun actor în rol secundar: Mark Rylance, pentru rolul interpretat în „The Bridge of Spies”.

Cel mai bun lungmetraj de animaţie: „Inside Out„.

Cel mai bun scurtmetraj animat: „Bear Story„, regie: Gabriel Osorio şi Pato Escala.

Cele mai bune efecte vizuale: „Ex Machina„.

Cel mai bun mixaj de sunet: „Mad Max: Fury Road

Cel mai bun montaj de sunet: „Mad Max: Fury Road

Cel mai bun montaj: „Mad Max: Fury Road

Cea mai bună imagine: „The Revenant” – Emmanuel Lubezki

Cel mai bun machiaj: „Mad Max. Fury Road


Cea mai bună actriţă în rol secundar: Alicia Vikander, pentru rolul interpretat în „The Danish Girl”.

Cel mai bun scenariu adaptat: „The Big Short„- Charles Randolph şi Adam McKay.

Cel mai bun scenariu original: „Spotlight” – scenarişti Josh Singer şi Tom McCarthy.

Foto: OSCAR 2016, Leonardo DiCaprio –  www.oscars.org

08
/02
/23

CRONICĂ DE FILM Alegoria nu e un gen cinematografic uşor. Mai ales când e vorba de una deopotrivă existenţială şi politică, aşa cum se vrea "Spiritele din Inisherin".

05
/02
/23

Cele trei cărţi de cronici de film publicate de Romulus Rusan în anii `70-`80 au fost reeditate recent, într-un singur volum şi într-o ediţie de lux, în seria de autor pe care i-o dedică Editura Spandugino. O apariţie demnă de a fi salutată şi un bun pretext de recitire.

02
/02
/23

CRONICĂ DE FILM Probabil că e şi simbolic, însă cu siguranţă e ceva comic în constatarea că cel mai prolific regizor de filme comerciale din cinematografia română post-2000 e un spaniol. În timp ce noi eram ocupaţi cu filmele de festival, Jesús del Cerro îşi urma neabătut şi vesel propriul drum, aproape singur pe culoar.

30
/01
/23

În perioada 20 – 28 ianuarie a avut loc în Franța cea de-a 5-a ediție a Festivalului de film documentar (FIPADOC) de la Biarritz, primul eveniment major al anului din circuitul celor dedicate acestui gen, care reunește anual 50 de țări participante și peste 30.000 de spectatori. Cu această ocazie, „Pâinea noastră cea de toate zilele”, cel mai nou documentar regizat de Șerban Georgescu („Varză, cartofi și alți demoni”; „Jurnalul familiei -escu”) a avut premiera internațională, fiind nominalizat în cadrul secțiunii IMPACT, dedicată producțiilor cu teme sociale, de mediu sau justiție.

26
/01
/23

Pe 27 ianuarie, unul dintre cei mai importanți actori din România împlinește 87 de ani. Pe Florin Piersic îl puteți vedea pe 30 ianuarie în spectacolul „Străini în noapte” de Eric Assous, regizat de regretatul Radu Beligan și găzduit de Naționalul bucureștean.

26
/01
/23

Festivalul Internațional de Film Transilvania (9 – 18 iunie 2023, Cluj Napoca) anunță Focus Nordic, un program complex, cel mai mare de acest fel din istoria TIFF, dedicat unei cinematografii europene bogate, diverse și inovatoare, cea din țările nordice: Suedia, Danemarca, Finlanda, Norvegia și Islanda.

25
/01
/23

CRONICĂ DE FILM Reacţiile la “Close” (2022) par să se fi împărţit în două: “heartbreaking” (cu versiunea românească “vai, cât am plâns”) şi, mult mai rar, “tearjerker”. O zic din capul locului: sunt din a doua categorie. Deşi am plecat setat să mă las emoţionat (nu am nici cea mai mică problemă să dau garda jos în sala de cinema), am ieşit iritat.

22
/01
/23

Apariţia în română, pe final de 2022, la Editura Tracus Arte, a două cărţi de Pier Paolo Pasolini - una de poezii şi alta cu texte despre literatură şi artă - a tulburat puţin apatia cu care a fost marcat la noi centenarul acestui mare cineast şi scriitor.