Pablo Picasso, omagiat la Roma
https://www.ziarulmetropolis.ro/pablo-picasso-omagiat-la-roma/

Expoziţia „Picasso între Cubism şi Neoclasicism: 1915-1925”, care s-a deschis recent la Grajdurile Quirinale din Roma, este un omagiu adus pictorului de geniu spaniol la împlinirea a 100 de ani de la prima sa călătorie pe care a făcut-o Italia şi care i-a influenţat fundamental arta şi viaţa.

Un articol de Petre Ivan|9 octombrie 2017

Expoziția, care rămâne deschisă până la 21 ianuarie 2018 și prezintă peste 100 de opere ale lui Picasso (picturi, acuarele, desene, fotografii, scrisori și alte documente), este considerată una dintre cele mai importante expoziții dedicate pictorului spaniol, o rememorare a călătoriei pe care a făcut-o Picasso în 1917 în Italia, în compania prietenului său, Jean Cocteau.

Printre operele prezente la expoziție se numără uleiul pe pânză „Pablo vestido de Arlequín’ (Paolo costumat în arlechin) pictat în 1924, sau ‘Saltimbanqui sentado con brazos cruzados’ (Arlechin cu mâinile împreunate), din 1923, proprietate a Muzeului de Artă Bridgestone din Tokyo.

Picasso a venit la Roma în februarie 1917, însoțit de prietenul său Cocteau, care îl rugase să se implice în crearea costumelor producției de balet ‘Parade’, ce urma să aibă premiera în Rusia în regia lui Serghei Diaghilev.

A fost la Roma unde Picasso a creat câteva costume pe care le-au purtat interpreții acelui spectacol, amintesc organizatorii. La puțin timp după ce a ajuns în Orașul Etern, el s-a îndrăgostit de Olga Koklova, o balerină ruso-ucraineană care îi va deveni sursă de inspirație și totodată soție și mamă a primului său copil.

Călătoria lui Picasso în Italia a fost fundamentală la nivel personal dar și la nivel artistic. După vizita sa în capitala Italiei el a plecat la Napoli unde s-a lăsat fascinat de cultura locală.

Curtain for the ballet „Parade”, 1017

Italia a dorit astfel să aducă anul acesta un omagiu acelei epoci din viața lui Picasso, care a durat doar două luni, dar care i-a marcat în mod fundamental întreaga carieră profesională.

Foto: Pablo Picasso – facebook

14
/12
/19

Muzeul Colecţiilor de Artă, secţie a Muzeului Naţional de Artă al României, vă invită începând cu data de 14 decembrie 2019 să vizitaţi expoziţia permanentă a colecţiei „Dan şi Liana Nasta”, intrată în patrimoniul muzeului anul acesta, prin generozitatea donatorilor, soții Mihai şi Elena Nasta, nepoții colecționarilor.

10
/12
/19

Luni, 9 decembrie, începând cu orele 19.00, în foaierul Sălii Liviu Ciulei (Izvor) a avut loc vernisajul expoziției permanente de portrete ale actorilor din trupa Teatrului L.S. Bulandra, realizate de fotograful (și actorul) Andrei Runcanu.

03
/12
/19

Pentru fostele state socialiste, 2019 marchează trecerea a 30 de ani de la revoluțiile care au schimbat cursul istoriei, iar pentru cehi, la fel ca și pentru români și alte națiuni ce s-au aflat în Blocul de Est, 1989 a marcat trecerea de la dictatură la democrație. Revoluția de Catifea, așa cum a fost numit evenimentul la cehi, a avut câteva caracteristici aparte, iar bucureştenii sunt așteptați să le descopere la deschiderea expoziției „1989. The Velvet Revolution”, pe data de 5 decembrie 2019, începând cu ora 19:00, la Centrul Ceh din Bucureşti.

06
/11
/19

CRONICĂ DE FILM În documentarul "Rebeli cu o cauză" (2019), de Dobrivoie Kerpenisan, prezentat în premieră la Astra, români de diferite categorii sociale vorbesc despre singurul lucru ce îi mai uneşte: Revoluţia la care au participat în decembrie 1989 în comuna lor bănăţeană, Sânpetru Mare, când au fost fotografiaţi de viitorul cineast.

30
/10
/19

Un film din Coreea de Sud premiat la Cannes, dar și filme experimentale de top, noi expoziții de artă contemporană, rafinamentul muzicii clasice și un roman din literatura scandinavă a momentului – vă prezentăm cinci dintre atracțiile culturale ale lunii noiembrie.

22
/10
/19

A treia lună de TAG YOUR IDEAS o prezintă pe scena alternativă a Control-ului, deschisă zilnic și aproape non-stop, pe artista Claudia Brăileanu. Una din exprimările cele mai reprezentative ale instalației Claudiei o reprezintă conceptualizarea pattern-ului, a acelui element de expresie formală, ce impune o reprezentare, prin repetiție, a unei autenticități.