Povestea confruntãrii dintre evrei şi babiblonieni pe scena Operei Naṭionale
https://www.ziarulmetropolis.ro/povestea-confruntarii-dintre-evrei-si-babiblonieni-pe-scena-operei-na%e1%b9%adionale/

  Duminicã, 10 februarie, ora 19:00, Opera Naṭionalã va fi locul în care povestea evreilor prinde viaṭã.   Opera în patru acte, semnatã de cãtre Giuseppe Verdi, promite sã impresioneze toṭi iubitorii de gen atât prin distribuṭia de excepṭie (Nabucco- Ştefan Ignat, Ismael- Hector Lopez, Zaccaria- Sorin Drãniceanu, Abigaille- Silvia Sorina Munteanu), cât şi prin […]

Un articol de Andrada Văsii|8 februarie 2013

 

Duminicã, 10 februarie, ora 19:00, Opera Naṭionalã va fi locul în care povestea evreilor prinde viaṭã.

 

Opera în patru acte, semnatã de cãtre Giuseppe Verdi, promite sã impresioneze toṭi iubitorii de gen atât prin distribuṭia de excepṭie (Nabucco- Ştefan Ignat, Ismael- Hector Lopez, Zaccaria- Sorin Drãniceanu, Abigaille- Silvia Sorina Munteanu), cât şi prin scenografia asiguratã de cãtre George Doroşenco.

 

Povestea începe cu imaginea evreilor care îşi plâng suferinṭa din luptele cu armatele regelui Babilonului conduse de cãtre Nabucco. Chiar dacã profetul Zaccaria încearcã sã le redea speranṭa, tumultul lor persistã. Fata lui Nabucco este rãpitã şi încredinṭatã unui tânãr ofiṭer evreu, iar de aici povestea continuã pe scena Operei.

12
/02
/24

Actorul Matei Arvunescu percepe vulnerabilitatea ca pe o lecție de actorie, îl citează pe marele Gabo, încercând să explice cum viața ar putea avea un sens și crede că „revoluție“ e un cuvânt cu mare greutate. Totul, într-un interviu sub formă de alfabet.

12
/02
/24

Acolo unde nu mai e trafic, doar o plajă pustie și posibilitatea unui nou început, iubirea poate completa peisajul unei eternități liniștite. „Băieții buni ajung în Rai”, al treilea lungmetraj al regizorului Radu Potcoavă, propune publicului la cinema, din 22 martie, o întâlnire cu o poveste inedită și o scurtă pauză pentru a uita de grijile vieții cotidiene.

12
/02
/24

Școala Academică de balet La Sylphide, alături de Opera Națională București, vă invită, luni, 19 februarie, de la ora 18:30, să sărbătorim împreună un moment special în lumea baletului: Gala de Balet dedicată aniversării a 25 de ani de la înființarea Școlii Academice La Sylphide.

12
/02
/24

La început de primăvară, Opera Națională București propune publicului spectacolul „Carmen” de Georges Bizet în dublă reprezentație, pe 1 și 3 martie, cu o distribuție de excepție: mezzosoprana Ruxandra Donose invitată în rolul titular, tenorul Ramón Vargas invitat în rolul Don José, baritonul Mihai Damian invitat în rolul Escamillo. În rolul Micaela va evolua soprana Operei Marta Sandu Ofrim. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Tiberiu Soare.

09
/02
/24

CARTEA DE CINEMA Într-o scurtă carte apărută în 2022 şi bazată pe câteva dialoguri inedite iniţiate de Ioan-Pavel Azap şi derulate între 2009 şi 2011, Tudor Caranfil vorbeşte despre parcursul său şi critica de film. Un moment esenţial au fost "Serile prietenilor filmului", un eveniment pe care l-a creat în 1962 şi al cărui succes avea să ducă la formarea Cinematecii - o poveste demnă însăşi de un scenariu.

09
/02
/24

Cu încasări de 952 de milioane de dolari la box-office-ul mondial, onorat cu cele mai mari premii ale industriei din acest an, dominând cu câte 13 nominalizări la Oscar® și la Premiile Academiei Britanice de Film și Televiziune (BAFTA), blockbusterul Oppenheimer în care joacă Cillian Murphy, nominalizat la Oscar pentru rolul lui J. Robert Oppenheimer și Emily Blunt în rolul soției sale, biologul și botanistul Katherine „Kitty” Oppenheimer, va fi disponibil pentru vizionare în exclusivitate pe SkyShowtime din 21 martie.

09
/02
/24

Seria CultClassics aduce în atenția publicului filme semnificative sau realizatori de film importanți din istoria cinematografiei. “Am vrut să creăm un program independent, care să ne conducă într-o călătorie prin lumea filmului, să explorăm împreună diferite curente cinematografice, stiluri regizorale, culturi și spații geografice” Anca Caramelea, curator ARTA.