PREMIILE CONCURSULUI DE COMEDIE ROMÂNEASCĂ – EDIȚIA A XIV-a, 2019
https://www.ziarulmetropolis.ro/premiile-concursului-de-comedie-romaneasca-editia-a-xiv-a-2019/

Teatrul de Comedie anunţă câştigătorii Concursului de Comedie Românească, ediţia a XIV-a. Juriul, format din Adrian Lustig (preşedintele juriului, dramaturg), Lucia Verona (dramaturg), Ioan Cristescu (critic literar), a stabilit următoarele premii:

Un articol de Petre Ivan|28 mai 2019

PREMIILE CONCURSULUI DE COMEDIE ROMÂNEASCĂ – EDIȚIA A XIV-a, 2019

Premiul I NU SE ACORDĂ
Premiul al II-lea CĂTĂLINA FLORINA FLORESCU – „Am aflat… acum”
Premiul al III-lea HORIA GÂRBEA – „Ultima iubire a lui Cezar”
Mențiunea I DINU MIHAI – „Invitație la D.N.A.”
Mențiune II MIHAI GĂLĂȚAN – „Omu´ care-a dezbrăcat-o pă Doinița
Prioteasa”

***
Concursul de Comedie Românească este un proiect inițiat de Teatrul de Comedie în anul 2006, ajuns acum la cea de-a XIV-a ediție, care își propune să identifice și să premieze cele mai bune texte comice contemporane, scrise de autori români.

Premisa concursului este descoperirea de texte inedite care să asigure baza unor montări, încurajând şi stimulând noi generaţii de dramaturgi.

Eveniment organizat de Primăria Municipiului București prin Teatrul de Comedie.

Foto: PREMIILE CONCURSULUI DE COMEDIE ROMÂNEASCĂ – EDIȚIA A XIV-a, 2019 – facebook

07
/02
/24

Eyedrops și Pinholes, trupe de rock alternativ, pleacă într-un turneu ce cuprinde nouă orașe prin țară dar și în Republica Moldova, începând cu data de 8 februarie, din Timișoara, urmând să transforme într-o petrecere, pe rând, alte opt puncte geografice importante.

07
/02
/24

Editura Humanitas vă invită marți, 13 februarie, de la ora 19.00, la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (bd. Regina Elisabeta nr. 38), la o întâlnire cu istoricul Marc David Baer, profesor la London School of Economics and Political Science, istoricul Marian Coman și scriitoarea Sabina Fati despre volumul Otomanii: Hani, cezari și califi, o fascinantă nouă abordare a istoriei Imperiului Otoman.

05
/02
/24

La Centrul Național al Dansului București (CNDB), anul începe cu o rezidență și cu o serie de spectacole prezentate în cadrul stagiunii. 2024 este an aniversar la CNDB. Instituția împlinește 20 de ani și își propune să celebreze prin evenimente speciale cele două decenii de promovare a creației coregrafice.

05
/02
/24

„Din autobiografie îmi extrag eu forța, prin autobiografie simt că pot să-i fac pe oameni să se confrunte cu acele lucruri pe care nu vor să le vadă. Când vine vorba de scrierea autobiografică, oamenii nu mai pot spune: E doar un personaj, asta nu poate fi adevărat”.

05
/02
/24

Vineri, 9 februarie 2024 (19.00), ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO va fi dirijată de RADU PAPONIU, director artistic și muzical al ansamblului Southwest Florida Symphony Orchestra, dirijor asociat al Filarmonicii din Naples (Florida – S.U.A.) și director muzical al Orchestrei de Tineret din același oraș american. Din 2017, Radu Paponiu a dirijat Filarmonica din Naples în peste 100 de evenimente diferite de muzică clasică, pop sau în proiecte educaționale.

05
/02
/24

Considerat, de critici, dar și de iubitorii de artă, poate cel mai cunoscut și mai bine cotat artist român contemporan la nivel internațional, Adrian Ghenie revine într-o licitație din România cu o lucrare amplă și expresivă.

05
/02
/24

Prima premieră a anului 2024 la Teatrul EXCELSIOR (singurul teatru din București dedicat adolescenților și tinerilor) este spectacolul PTERODACTILI de Nicky Silver, o producție în regia lui Radu Iacoban și scenografia lui Tudor Prodan.

05
/02
/24

Editura Humanitas Fiction vă așteaptă marți, 6 februarie, ora 19.00 la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (Bd. Regina Elisabeta nr.38) la lansarea romanului Borges și eu de Jay Parini, recent apărut în colecția „Raftul Denisei“ coordonată de Denisa Comănescu, în traducerea lui Mihnea Gafița, un road novel care emană o nesfârșită admirație pentru unul dintre cei mai îndrăgiți scriitori ai secolului XX, un roman ce are la bază întâmplări petrecute în primăvara anului 1971.

04
/02
/24

NOU Un singur personaj, în care coabitează două ființe diferite, chiar opuse. Un singur monolog, lung, rostit de doi actori, într-un spectacol nou intrat în portofoliul Teatrului Metropolis, în urma concursului pentru debutanți, “StarT”

02
/02
/24

Jurnalismul de investigație din Balcani, Europa Centrală, țările Parteneriatului Estic, precum și Cipru și Malta, a întâmpinat numeroase provocări în ultimii ani. În multe țări din regiune, peisajul media este plin de (auto-)cenzură, iar inițiativele independente și critice sunt insuficiente. Jurnaliștii se confruntă deseori cu amenințări, hărțuire și acțiuni legale, ceea ce le restricționează tot mai mult capacitatea de a documenta și raporta problemele acute din societatea actuală.