Preview al expoziției fotografice „Uniforme şi veşminte” de Bogdan Gîrbovan, la Veneția
https://www.ziarulmetropolis.ro/preview-al-expozitiei-fotografice-uniforme-si-vesminte-de-bogdan-girbovan-la-venetia/

Un preview pentru public al expoziţiei fotografice ‘Uniforme şi veşminte’, realizată de Bogdan Gîrbovan, va avea loc sâmbătă, 2 noiembrie, în Mica Galerie Institutului Român de Cultură şi Cercetare Umanistică de la Veneţia. Expoziţia face parte din proiectul cu acelaşi titlu, care a fost selectat prin concurs naţional în cadrul strategiei în domeniul artelor vizuale […]

Un articol de |29 octombrie 2012

Un preview pentru public al expoziţiei fotografice ‘Uniforme şi veşminte’, realizată de Bogdan Gîrbovan, va avea loc sâmbătă, 2 noiembrie, în Mica Galerie Institutului Român de Cultură şi Cercetare Umanistică de la Veneţia.

Expoziţia face parte din proiectul cu acelaşi titlu, care a fost selectat prin concurs naţional în cadrul strategiei în domeniul artelor vizuale organizată de IRCCU Veneţia, Fostering Artistic Practices.

Cercetarea artistică a lui Bogdan Gîrbovan expune, sub formă de portret compoziţional, o documentare a ierarhiilor din cadrul a două instituţii importante ale statului român: Biserica Ortodoxă Română şi Poliţia Română. Similitudinea imediată pe care artistul o observă este raportul pe care ambele structuri le au faţă de cetăţean/enoriaş. Astfel, este urmărită recuperarea, la nivel vizual, a acestor segmente importante ale societăţii româneşti.

 
‘În cazul proiectului Uniforme şi veşminte, Bogdan Gîrbovan imprimă fotografiilor, portretelor compoziţionale realizate, o modalizare sau o focalizare ce ţine mai degrabă de o anumită ideologie estetică personală, de o fotogenie socială aplicată. Pentru Gîrbovan faptul social, realitatea, nu mai necesită nici un fel de retuş estetic sau manipulare în scopuri estetice, ea este fotogenică în sine, rezultând de aici un anume egalitarism al viziunii. Căci pentru Bogdan Gîrbovan nu există subiecte nobile sau ignobile, înalte sau bicisnice, bogate sau sărace, importantă este relevanţa subiectului în corpul comun al unei serii date’, afirmă Igor Mocanu, curatorul expoziţiei şi al catalogului, citat într-un comunicat de presă difuzat de ICR Veneţia.

Bogdan Gîrbovan s-a născut la Drobeta Turnu Severin în 1981, lucrează şi trăieşte la Bucureşti. Este absolvent al secţiei foto-video a Universităţii de Arte Bucureşti. Este recunoscut pentru participarea la numeroase expoziţii colective în ţară şi în străinătate, precum şi pentru expoziţiile personale: Ierarhia poliţiei române – Galeria Posibilă din Bucureşti (2011), Paysages Intérieures – Galeria Rue de l’Exposition a Institutului Cultural Român din Paris (2011), 10/1 – Atelier 35 din Bucureşti (2010), 5@14 – Draft One Gallery din Bucureşti (2009), Memories 4 free – The Ark Gallery din Bucureşti (2009), Passato prossimo – UNA Gallery din Bucureşti (2008).

Proiectul va fi continuat şi finalizat în anul 2013, cu sprijinul Institutului Cultural Român.

 

Sursa: Agerpres

11
/01
/24

Institutul Cultural Român anunță lansarea ediției din 2024 a Programului CANTEMIR*, program de finanțare pentru proiecte culturale destinate mediului internațional. ICR va acorda finanțare nerambursabilă pentru inițiative culturale din domeniile arte vizuale (arte plastice, arte decorative, știință/cercetare și arhitectură, design, noile media, fotografie, performance) și artele spectacolului (teatru, muzică, dans).

11
/01
/24

Asociația SIGNIS România anunță prima ediție a Festivalului Internațional FILMIKON, care propune o selecție de filme premiate de-a lungul anilor de juriile ecumenice și interreligioase, în peste 30 de festivaluri de film din lume, dar și un dialog despre valorile creștine și umane pornind de la aceste producții. Începând cu anul 1974, Premiul Juriului Ecumenic este un premiu independent acordat filmelor de lungmetraj din competițiile unor festivaluri internaționale de film din lume, precum Cannes sau Berlin.

11
/01
/24

„Corespondențe” de la Teatrul Metropolis este o producție româno-franceză, cu dublă cetățenie, și o demonstrație mamut a teatrului ca etapă de lucru, ca limbaj universal și ca conglomerat de întâlniri.

10
/01
/24

Dacă vreți să aflați care a fost parola primului e-mail al actriței Andreea Hristu, o veți afla aici. Veți mai afla și care a fost spectacolul care a marcat-o cel mai mult, dar și care este cea mai prețioasă resursă pe care o avem. Toate acestea, într-un interviu sub formă de alfabet.

09
/01
/24

CARTEA DE CINEMA Neaşteptată apariţie acest “Desene mişcătoare. Dialoguri despre critică şi cinema”, pe care criticul de film Andrei Gorzo şi criticul literar Mihai Iovănel - prieteni şi colegi de generaţie şi de idei - l-au scos la finalul lui 2023 la Editura Polirom.