Săptămâna 16-22 iulie în Social Media. Ziarul Metropolis, de două ori în topul articolelor viralizate
https://www.ziarulmetropolis.ro/saptamana-16-22-iulie-in-social-media-ziarul-metropolis-de-doua-ori-in-topul-articolelor-viralizate/

Zelist Monitor vă prezintă topul săptămânal al celor mai viralizate ştiri în social media, pentru perioada 16 – 22 iulie 2020. Ziarul Metropolis a intrat cu două articole în topul categoriei Timp liber.

Un articol de Ziarul Metropolis|24 iulie 2020

Ne bucurăm să-ți prezentăm știrile din social media, din ultimele 7 zile (16 – 22 iulie 2020). Informații furnizate de Zelist Monitor – standardul de facto în monitorizarea online din România.

Care au fost cele mai viralizate subiecte în presa online și pe bloguri? Dacă în ultimele două săptămâni, Ziarul Metropolis a avut câte un articol în top (pe locurile 1 și 2), săptămâna aceasta am intrat cu două articole, pe pozițiile 7 și 9, cu Sergiu Celibidache: „În țara asta nu se poate nimic” și GERSHWIN: Bani, țigări și o imensitate de geniu și renume muzical.

Lansari, campanii, stiri:

  • ACT PR: Startup-ul DEPLIN, singurul brand romanesc din finala Free From Skincare 2020
  • Anamaria Onisei, Communication Consultant:
    • Malmkrog„, noul film al regizorului Cristi Puiu se vede in avanpremiera extraordinara la TIFF
    • Sa vorbesc cu tine”, comedia semnata de cunoscuta Ana-Maria Bamberger, deopotriva dramaturg si medic, vine la Teatrelli dupa premiera de la Paris, intr-o montare speciala a actritei Antoaneta Cojocaru
  • BuzzStore: In aceasta noua campanie te invitam sa descoperi produsele Gerble, marca franceza pionier in alimentatia sanatoasa inca din anii 70
  • Caracteristic PR:
    • ECOMpedia sarbatoreste 8 ani si face o analiza a domeniului e-commerce cu toate provocarile din 2020
    • Iesenii de la Capra Noastra isi dezvolta portofoliul cu noi sortimente de bere
    • Fresh Veg, un business verde si proaspat
    • Investiti in Romania! proiect ZF si CEC Bank Exonia, producator de ambalaje din Iasi, iese pe pietele din Ucraina si Moldova
  • Catalyst Solutions: Unde isi pot gasi un loc de munca tinerii absolventi ai promotiei 2020
  • Conan PR: De la lansarea Galantom si pana acum, 10.000 de persoane au strans fonduri prin Galantom, una dintre cele mai cunoscute platforme de fundraising din Romania, dintre care 3300 si-au daruit ziua de nastere, si-au mobilizat prietenii sa doneze bani fie pentru pranzul unui copil timp de o luna, fie pentru constructia unui spital, fie pentru operatiile nou-nascutilor cu probleme cardiace. Un material superb despre cei care isi daruiesc ziua de nastere. Pe Recorder.
  • Confident.Communications mentioneaza Xiaomi
  • Craft InteractiveDespre branding&succes. De la Craft Interactive
  • Creative Business ManagementCursuri Creative trimite preturile in vacanta pana in septembrie
  • Creative Energy Corner: TikTok: Challenging the ordinary – Powered by World of TikTok
  • Digital Wand: „Sosesti Revigorat”, campania multi-brand MARS Romania, isi premiaza si vara aceasta consumatorii
  • Digital WorkForceDWF este finalista la Global Search Awards pentru cea mai inovatoare campanie SEO
  • Flower Pie Media: “Intrebarea Mesei Rotunde”, emisiunea care sparge tiparele entertainmentului romanesc, in exclusivitate pe Protvplus.ro
  • First PR Agency:
    • Bergerat Monnoyeur: Lansare gama de buldoexcavatoare Cat
    • ViewSonic a lansat myViewBoard Classroom – O solutie proiectata pentru noua normalitate din educatie
  • Golin:
    • CINEVARA continua seria de proiectii de film in aer liber cu Insiang. Primul film filipinez proiectat la Cannes va putea fi vazut joi seara, la Rezidenta BRD Scena9
    • Catalogul IKEA implineste 70 de ani: iata cum arata coperta editiei 2021
    • Sphera Franchise Group adauga o noua unitate KFC in portofoliu, odata cu inaugurarea restaurantului din proximitatea Vulcan Value Center, Bucuresti
    • Digitalizarea serviciilor bancare in Romania, accelerata de epidemia de coronavirus
    • In perioada 16-19 iulie, Lidl aduce in magazinele din toata tara Saptamana Electrica, pentru fanii cu gandul la zilele de festival
    • Mastercard lanseaza, alaturi de Edenred, Sodexo si Up Romania si in parteneriat cu Qriser, initiativa „HoReCa Impreuna”
  • McCann PR:
    • Irina Ionescu, Coca-Cola HBC Romania: „Cea mai importanta lectie – daca vrem sa avem o sansa reala, trebuie sa fim uniti, solidari si responsabili”
    • Alina Puscas vorbeste despre modul in care tehnologia ii influenteaza viata, gadget-urile de care nu se poate lipsi si sfaturile pe care le-ar da unui creativ la inceput de drum
  • MSLGROUP The Pracice:
  • OMA Vision: O invitatie speciala de la @Edmond Niculusca si ARCEN : „#savethedate 31 iulie-5 septembrie. | A 6-a edittie a Nocturnelor de Poezie Contemporanaa. | 12 evenimente, 19 poeti, 6 Djs, cel mai central acoperis din oras si o gradina urbana pentru poezie, dans si muzica. | Un proiect ARCEN in District 40 | detalii: Nocturne de Poezie Contemporana
  • Oxygen PR:  Johnson&Johnson si Ogilvy Romania au lansat noua gama Neutrogena® prin intermediul primului eveniment de beauty organizat online
  • Pi2PR: In cadrul webinarului organizat de Banca pentru Comert si Dezvoltare a Marii Negre (BSTDB), expertii internationali au dezbatut situatia economica a tarilor din zona Marii Negre, precum si masurile ce trebuie luate pentru a depasi criza provocata de pandemia de coronavirus
  • PiArt Vision:
    • Studiu Avison Young – fenomenul „work from home” a provocat o scadere de 45% a pietei imobiliare de birouri din Bucuresti
    • Juventus Academy Bucuresti a implinit un an de cand pregateste viitoarea generatie de fotbalisti „ca afara”
  • PRbeta: Cristina Putan: Exista o componenta emotionala mai puternica aici, in vest
  • RanEvents Comm:
    • Primul Show Fashion in format video din Romania. Soirees De La Mode 23 Memories
    • Piata Romana devine destinatia pasionatilor de cafea. Starbucks a deschis o noua cafenea
    • Pana pe data de 31 august 2020, #Pandora va dubla fiecare dolar donat de public pentru initiativa #UNICEF, “One Love” (imnul lui Bob Marley), pana se atinge pragul de 1 milion de dolari. Fondurile obtinute in urma initiativei One Love a UNICEF vor sprijini activitatea UNICEF prin care ajuta copiii si familiile lor sa isi revina dupa impactul negativ al COVID-19
  • Rogalski Damaschin Public Relations: Bucurosi tare sa dezvoltam aceasta campanie pentru clientul nostru CEZ Romania, cel mai mare producator privat de energie verde din Romania. Energia vine de la oameni, iar a face o promisiune verde inseamna simplu – sa ai grija de cele din jur, sa iti pese in general de viata, de resursele naturii, dar si de cei mai vulnerabili dintre noi. Copiii din medii defavorizate au nevoie azi de acces la educatie online, pentru ca maine sa reuseasca la randul lor sa spuna #PrezentPentruViitor
  • Russenart CommunicationsSpectacolul „Ce vine dupa” ne deschide usa catre taramul nebunesc al vesnicului razboi, acolo unde orgoliile domina, partenerul de viata ajunge sa fie un strain, iar dragostea nu are sub nicio forma rolul principal
  • Seven Media:
    • Kyriakos Kotsoglou, comisar pentru turism si e-guvernare Regiunea Creta, a stat de vorba cu jurnalistii romani participanti la press tripul organizat de Cocktail Holidays
    • Santorini, una dintre cele mai sigure destinatii in aceasta perioada. Declaratiile primarului insulei pentru jurnalistii romani
    • Cocktail Holidays a introdus in oferta sa asigurarea impotriva Covid 19, polita acopera o serie de riscuri adaptate la nevoile actuale ale turistilor si este inclusa in toate pachetele
  • The House PR Agency recomanda articolul „Why a four day working week could save us and the Planet
  • The Public Advisors:
    • Luna aceasta, Asociatia ZI de BINE vorbeste deschis despre sanatatea mintala, in timp ce strange fonduri pentru amenajarea unei gradini terapeutice pentru pacientii internati la Spitalul de Psihiatrie Eftimie-Diamandescu
    • Care este legătura dintre #poftadesport si #poftadebere? Aflam raspunsul de la Alex Grecu, om de radio si pasionat de ciclism, si de la dr. Corina Zugravu, medic primar igiena alimentatiei si nutritiei
    • Ce sunt antioxidantii si de ce sunt importanti pentru sanatate (Centrul de Studii despre Bere, Sanatate si Nutritie)
  • Total PR:
    • mobilPay Delivery, platforma pentru comenzi de la restaurante, magazine si producatori locali, s-a lansat oficial pentru toti utilizatorii mobilPay Wallet
    • SAS Software lanseaza noi servicii digitale de marketing in contextul #COVID19
    • Auchan extinde parteneriatul cu #PostaRomana pentru livrari de produse la nivel national
    • ANIS Romania saluta adoptarea proiectului de lege pentru introducerea cartii de identitate electronice
    • Ce fac micii in timpul Targului de Bere de la Auchan? Un material marca Times New Roman
    • Atos va asigura infrastructura IT pentru #JocurileOlimpice din 2022 si 2024
    • Caravana Regista a ajuns in judetul Constanta
    • Pe 14 iulie, de Ziua Nationala a Frantei, foodpanda ne-a invitat sa sarbatorim rafinata bucatarie frantuzeasca
  • Travel Communication:
    • Ce vizitam vara aceasta prin Romania?
    • Romanii prefera vacantele in tara / Crestere de pret de 8% fata de aceeasi perioada a anului trecut
  • Tudor Communiation:
    • Fiecare zi poate deveni o bucurie daca ne antrenam inteligenta emotionala. Florin Alexandru, analist comportamental, a explicat la #Magic Morning de la Magic FM Romania cum ne putem gestiona emotiile in mod constructiv
    • Domeniul constructiilor a fost mai putin afectat de pandemie, iar perspectivele sunt bune pentru investitii. Alexandru Boca, CEO Conzo, a povestit despre singura platforma de tip marketplace din acest domeniu, intr-un interviu pentru Bursa.ro
    • Invitatul Mihaelei Tudor la Brands that Value a fost Constantin Paraschiv, fondator BiziLive TV si antreprenor retail, intr-o discutie despre modul in care a dezvoltat o afacere în TV online si despre evolutia comunitatii BiziLive TV in contextul pandemiei
    • Antreprenorul Octavian Badescu, initiatorul miscarii #hailatreaba, trage un semnal de alarma asupra intentiei extrem de mici a romanilor de a merge la vot, la alegerile locale din toamna
    • Ambasada Olandei a premiat proiectul „cel mai tare din parcare” in finala concursului The Circular Agriculture Challenge. Echipa de studenti care a castigat marele premiu vrea sa construiasca o gradina urbana de fructe si legume, in campusul universitar Moxa, din care sa aprovizioneze cantina studeneasca
  • Zacke PR:
    • Asociatia KinetoBebe demareaza un proiect caritabil pentru a asigura 40 de burse de terapie lunar
    • 10 ani de Floria.ro: cum s-au schimbat preferintele romanilor in materie de flori
    • In 2020 putem spune fara sa gresim ca tehnologia si-a facut loc in vietile noastre. Odata cu acest demers, am castigat timp, am eficientizat sarcini si ne-am extins capabilitatile. Care-i urmatorul pas? Despre Pharma Points, o aplicatie dezvoltata de Doctrina.biz, pe Hotnews
    • Determinare si invatare continua, sau cum sa ajungi o „poveste de succes”. Interviu Silviu Petricescu in Economica.net
    • Revista Capital realizeaza in numarul actual o analiza a eCommerce-ului din ultimele luni. Echipa MerchantPro ofera insight-uri despre evolutia vanzarilor si comportamentului de consum
  • GroupM: „Restart&Reset” – despre schimbarile de paradigma din HR cu noul director de resurse umane al GroupM, Nineta Ceaus
  • Mainstage The AgencyPENNY. + Mainstage The Agency = Digital Love
  • Mercury360:
    • New post from Mercury360 si Politia Romana: „Selfie-ul pe tren nu ia like-uri. Ia vieti”
    • Topping pentru timpul liber: puzzle-ul Heinz a testat rabdarea romanilor
  • Propaganda promoveaza Tara Fagarasului intr-unul dintre cele mai importante proiecte de branding regional din Romania
  • RCS-RDSFilm Now continua seria premierelor in luna august cu aclamatul „1917: Speranta si moarte”
  • UPGRADE 100: Totul despre TikTok: UPGRADE 100 Focus, eveniment exclusiv despre noua platforma social media + o emisiune dedicata, la Radio Guerrilla
  • V8 Interactive: Creativitatea la ea acasa, la propriu, intr-o serie de provocari lansate de Bioderma alaturi de V8 Interactive

Statistici, topuri, trenduri:

Interviuri, opinii:

  • Petre Barcu: Din lumea noastra au disparut aplauzele. Oare cum traiesc artistii fara ele?
    Raluca Barbu: E important sa gandesti in afara powerpoint-urilor si sa descoperi consumatorul asa cum este el cu adevarat
  • George Bozga: Suntem bombardati de informatii contradictorii, aparent fara sens. Traim intr-o perioada de criza multidimensionala
  • Olivia Dejeu, Oh Kimono: In antreprenoriat nu exista program, trebuie sa fii disponibil 24/7 pentru afacerea ta
  • Elian Dumitru: Publicul roman a devenit foarte cinic si reticent fata de advertising
  • Vasile Ernu: Suntem fiinte sociale si izolarea ne desocializeaza. Condamnarea la „spatiu privat” este dezumanizanta
  • Ana Ghetu (Project Manager, Customer Experience la Kellogg’s, absolventa a cursului certificat de Customer Experience.- Institutul de Marketing):: Singura constanta este schimbarea
  • Cornel Lazia: Am refuzat cu indarjire sa fotografiez orasul pustiit
  • Lucia: Publicul devine din ce in ce mai matur si mai apropiat de noi
  • Raul Lupas: Umanitatea trece prin momente intense, iar asta necesita o atentie mai mare spre functionalitatea mintii
  • Diana Lupu: Suntem in punctul in care este absurd sa mai incercam sa negam importanta retelelor de socializare
  • Lucian Negoita: Am mai traversat crize, avem capacitatea de rezilienta. Avem nevoie de timp si sa ramanem activi
  • Oana Oprea: Oamenii vor sa vada implicare pe bune din partea brandurilor, nu mecanici de genul „un like = o donatie”
  • Sebastian Luba: Daca social media ar fi un parc, iar publisherii ar fi cate o alee, as fi reticent sa calc vreodata p-acolo de bunavoie
  • Claudiu Trusca: Am urmarit in timp real cum noi platforme creative, precum Tik Tok, au explodat
  • Familia Hai Hui: Post-izolare am inceput sa iesim timid in Romania. Exista multe destinatii pitoresti in afara de Mamaia si Valea Prahovei

Evenimente, conferinte:

27
/02
/24

Între 6 și 7 aprilie va avea loc Digital Nomad Summit, conferința dedicată celor care vor să lucreze și să trăiască oriunde în lume. Timp de două zile, 12 speakeri locali și internaționali vor oferi inspirație, povești și instrumente valabile pentru cei care vor să-și schimbe locuința și să lucreze din Asia sau Europa.

18
/11
/22

Începând cu anul 1999, pe data de 19 noiembrie se sărbătorește Ziua Internațională a Bărbatului. Obiectivele acestei zile includ concentrarea asupra sănătății bărbaților și băieților, îmbunătățirea relațiilor dintre sexe, promovarea egalității între sexe și prezentarea de modele masculine de urmat.

08
/04
/20

De la strângeri de fonduri pentru cei care au nevoie de sprijin în această perioadă, la diferite activități adaptate zilelor în care #stămacasă, români din toată țara continuă să creeze noi inițiative pe Facebook, cu scopul de a aduce un impact pozitiv în lupta cu epidemia de COVID-19. Indiferent de tema abordată, acestea reușesc să folosească instrumentele online pentru a aduce împreună comunități și a găsi soluții la dificultățile cu care se confruntă.