Serban Pavlu, într-o premieră a Teatrului de Comedie
https://www.ziarulmetropolis.ro/serban-pavlu-intr-o-premiera-a-teatrului-de-comedie/

Spectacolul „Cum am învăţat să conduc“, de Paula Vogel, în regia lui Eugen Gyemant, are premiera în seara aceasta, de la ora 19.00, la Teatrul de Comedie din Bucureşti. Din distribuţie fac parte actorii Serban Pavlu, Ioana Anastasia Anton, Delia Nartea, Smaranda Caragea şi Alexandru Conovaru.

Un articol de Corina Vladov|14 noiembrie 2013

Spectacolul „Cum am învăţat să conduc“, de Paula Vogel, în regia lui Eugen Gyemant, are premiera în seara aceasta, de la ora 19.00, la Teatrul de Comedie din Bucureşti. Din distribuţie fac parte actorii Serban Pavlu, Ioana Anastasia Anton, Delia Nartea, Smaranda Caragea şi Alexandru Conovaru.

„Cum am învăţat să conduc”, text câştigător al premiului Pulitzer în 1998, este o analiză emoţionantă a unei vieţi ce stă sub semnul iubirii nepotrivite. Pentru a intra în atmosfera anilor ’60, în care se desfăşoară piesa, un automobil Chevrolet Impala din 1966 va fi expus în seara premierei la Sala Nouă.

Eugen Gyemant a reuşit să transforme povestea şocantă a celor doi protagonişti într-o comedie moralizatoare.

„Într-o lume imaginară, de păpuşi Barbie, o Americă a anilor ’60, se desfăşoară pe ascuns o relaţie interzisă. Descoperim însă că limitele dintre inocenţă şi perversitate sunt greu de stabilit, iar relaţiile dintre oameni sunt mult prea complexe pentru a putea fi împărţite în categorii.

Explorarea propriei memorii devine o coborâre în infern, în căutarea traumei iniţiale şi a unui eveniment care să dea sens întregului. Printr-un proces asemănător celui psihanalitic, spectacolul ne comunică zonele cele mai delicate ale intimităţii unei alte fiinţe, însă, pentru a o face, este mai întâi nevoie de o lecţie”, a spus Eugen Gyemant.

Paula Vogel a debutat ca dramaturg la sfârşitul anilor ’70 şi s-a făcut remarcată în anul 1992, când a câştigat premiul Obie pentru tragicomedia „Vasul din Baltimore”.

Alexandru Conovaru, Smaranda Caragea, Delia Nartea, Ioana Anastasia Anton, Serban Pavlu

Scenă din spectacolul „Cum am învăţat să conduc“, cu Serban Pavlu

Spectacolul este prezentat în cadrul programului „Noi la Sala Nouă” – un proiect care susţine obiectivul declarat al Teatrului de Comedie, acela de a sprijini tinerii regizori, tinerii creatori, fiind o continuare firească a programului „Comedia Ţine la TINEri”, desfăşurat cu succes în ultimii ani.

Potrivit comunicatului, criza financiară – ce redefineşte din ce în ce mai mult atât societatea, cât şi arta contemporană – a făcut aproape imposibilă implicarea tinerei generaţii în proiecte de amploare. S-a născut astfel necesitatea includerii în proiectul managerial a unui program dedicat în exclusivitate noului val de creatori.

Repertoriul ales are ca scop crearea unei identităţi artistice pentru Sala Nouă a Teatrului de Comedie, recent apărută în peisajul teatral. Programul „Noi la Sala Nouă”, lansat la începutul anului 2013, reprezintă şi prima stagiune a acestei săli.

Citiţi şi: Teatrul independent, prins între comercial, necesitate şi experiment

Spectacolele aduc în atenţia publicului texte contemporane de succes, ce tratează probleme universale şi au o puternică tentă socială. Odată cu promovarea tinerilor regizori, programul îşi doreşte să atragă şi să fidelizeze acel segment de public care preferă spectacolele semnate de aceştia. Cei patru regizori cuprinşi în proiect în 2013 – 2014 sunt Vlad Cristache, Eugen Gyemant, Alexandru Mâzgăreanu şi Vladimir Anton.

Un alt obiectiv managerial este lărgirea orizontului cultural al tinerei generaţii. Foaierul aflat la parterul sălii de teatru găzduieşte „Atelier 030202″ – un spaţiu de artă contemporană dedicat tinerilor artişti vizuali interesaţi de experiment, concept vizual şi noile media.

Foto cu Serban Pavlu – Teatrul de Comedie

05
/02
/24

Prima premieră a anului 2024 la Teatrul EXCELSIOR (singurul teatru din București dedicat adolescenților și tinerilor) este spectacolul PTERODACTILI de Nicky Silver, o producție în regia lui Radu Iacoban și scenografia lui Tudor Prodan.

05
/02
/24

Editura Humanitas Fiction vă așteaptă marți, 6 februarie, ora 19.00 la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (Bd. Regina Elisabeta nr.38) la lansarea romanului Borges și eu de Jay Parini, recent apărut în colecția „Raftul Denisei“ coordonată de Denisa Comănescu, în traducerea lui Mihnea Gafița, un road novel care emană o nesfârșită admirație pentru unul dintre cei mai îndrăgiți scriitori ai secolului XX, un roman ce are la bază întâmplări petrecute în primăvara anului 1971.

04
/02
/24

NOU Un singur personaj, în care coabitează două ființe diferite, chiar opuse. Un singur monolog, lung, rostit de doi actori, într-un spectacol nou intrat în portofoliul Teatrului Metropolis, în urma concursului pentru debutanți, “StarT”

02
/02
/24

Jurnalismul de investigație din Balcani, Europa Centrală, țările Parteneriatului Estic, precum și Cipru și Malta, a întâmpinat numeroase provocări în ultimii ani. În multe țări din regiune, peisajul media este plin de (auto-)cenzură, iar inițiativele independente și critice sunt insuficiente. Jurnaliștii se confruntă deseori cu amenințări, hărțuire și acțiuni legale, ceea ce le restricționează tot mai mult capacitatea de a documenta și raporta problemele acute din societatea actuală.

02
/02
/24

În perioada 5 – 23 februarie 2024, Elite Art Gallery vă invită la expoziția artistului Leo Dolghier Oleg, „Symbiosis”, curatoriată de istoricul de artă, Felicia Acsinte. În cadrul vernisajului, care va avea loc pe data de 8 februarie, începând cu ora 18:00, expoziția va fi îmbogățită cu un element interactiv și dinamic, prezentat de artistul performer, Alexandru Medinschi, completând astfel călătoria vizuală printr-o experiență captivantă.

02
/02
/24

„Apropo de poveste” este despre poveste, poveștile în care credem cu toții și pe care ne place să le ascultăm. Dar povești reale, din socialul imediat. Proiectul propune un laborator de teatru dedicat tinerilor absolvenți, care combină ateliere pe estetici teatrale neconvenționale (măști, teatru-dans, teatru de animație) cu tematici sociale pentru a produce două producții noi de teatru, inovatoare.