Sibiu: Ansamblul Profesionist „Junii Sibiului” va pune în scena primul spectacol de teatru muzical coregrafic
https://www.ziarulmetropolis.ro/sibiu-ansamblul-profesionist-junii-sibiului-va-pune-in-scena-primul-spectacol-de-teatru-muzical-coregrafic/

Primul spectacol de teatru muzical coregrafic pus în scenă de Ansamblul Profesionist „Junii Sibiului”, intitulat ‘La Sibiu, în Piaţa Mare, târg de n-are asemănare’ va recrea în zilele de 29 şi 30 octombrie, pe scena Casei de Cultură a Sindicatelor din Sibiu, de la orele 18.00, atmosfera barocă din vremurile Baronului Samuel von Brukenthal, a […]

Un articol de |17 octombrie 2012

Primul spectacol de teatru muzical coregrafic pus în scenă de Ansamblul Profesionist „Junii Sibiului”, intitulat ‘La Sibiu, în Piaţa Mare, târg de n-are asemănare’ va recrea în zilele de 29 şi 30 octombrie, pe scena Casei de Cultură a Sindicatelor din Sibiu, de la orele 18.00, atmosfera barocă din vremurile Baronului Samuel von Brukenthal, a anunţat marţi, într-o conferinţă de presă, directoarea ansamblului, coregrafa Silvia Macrea.

„Este o premieră pentru Junii Sibiului, pentru sibieni, fiind vorba de primul spectacol de teatru muzical coregrafic. Sperăm să vă surprindem. De aceea am creat şi costume speciale”, a spus Silvia Macrea.

Aceasta a dezvăluit că în urmă cu două decenii, Junii Sibiului au montat prima încercare de spectacol de teatru muzical coregrafic, fiind vorba de prezentarea artistică a nunţii ciobăneşti din comuna Răşinari, învecinată municipiului Sibiu.

Spectatorii sunt aşteptaţi pe 29 şi 30 octombrie, la Casa de Cultură a Sindicatelor, la un târg ca pe vremea baronului Samuel von Brukenthal, când Piaţa Mare a Sibiului era din plin animată de negustori din Lipsca, cojocari din Mărginime, saşi curelari din Hochfeld (Fofeldea), guvernatori, boieri moldoveni, breslaşi şi lăutari. Târgurile săptămânale şi anuale organizate în trecut în Piaţa Mare erau foarte căutate de negustori şi muşterii de pretutindeni, dată fiind legătura pe care oraşul o făcea între ţările române din Imperiul Austro-Ungar. Târgul şi Piaţa Mare deveneau astfel spaţii de importanţă economică, socială şi culturală. Preţul unui bilet este de 15 lei, conform organizatorilor.

Aproximativ o sută de artişti – dansatori ai ansamblurilor ‘Cindrelul – Junii Sibiului’ şi ‘Ceata Junilor’, precum şi instrumentişti şi interpreţi vor recrea atmosfera târgurilor de altădată din Piaţa Mare a oraşului, prin cântece şi dansuri specifice perioadei baroce, printr-o bogată recuzită ce include tarabe ale negustorilor, căruţe, butoaie cu vin, dar şi costume specifice etniilor reprezentate în târg. Imaginea târgului baroc este contrapunctată de cea a târgului de secol XX, cu învârtite someşene, jocuri ţigăneşti, ulcele secuieşti, şliboviţă sârbească.

‘Acest proiect al Centrului aşază istoria într-o formă accesibilă publicului larg – spectacolul, şi recreează o secvenţă de viaţă de mare importanţă în Sibiul baroc – târgul. Am pregătit special pentru acest spectacol momente coregrafice noi, precum dansul ardelenesc de câmpie, corăgheasca specifică moldovenilor, un căluşer ardelenesc, brâul de la Răşinari, dar şi poloneza sau gavota – dans francez ce a cunoscut o mare răspândire în perioada barocă’, a explicat Silvia Macrea.

Proiecţiile cu imagini vechi din Piaţa Mare, costumele specifice barocului, minorităţilor şi spaţiului de târg, muzica, dansurile, decorul din sunt ingredientele unui mega-spectacol ce valorifică elemente istorice, etnice şi antropologice, prin dialog, muzică şi dans.

Diversitatea etnică, cromatică, sonoră a târgului este redată printr-un scenariu, o scenografie şi o regie ce respectă adevărul istoric. Astfel, scenariul spectacolului este semnat de Theodor Vasilescu, regia şi coregrafia de Theodor Vasilescu şi Silvia Macrea, iar textul poetic aparţine arh. Constantin Dobrescu.

Spectacolul ‘La Sibiu, în Piaţa Mare, târg de n-are asemănare’ face parte din agenda culturală a anului baroc, fiind finanţat atât de Primăria, cât şi de Consiliul Judeţean Sibiu.

 

Sursa: Agerpres

06
/02
/23

Despre cum „Nora” lui Henrik Ibsen a inventat feminismul și nemulțumirile în mariaj s-a spus suficient. Fie că a fost întâmpinată ca o supraviețuitoare a celui mai șoptit abuz domestic, sau că i-a fost criticată reacția radicală de a-și abandona copiii și statutul social peste noapte, Nora este una dintre cele mai populare protagoniste dramatice, iar „Casa de păpuși” este un clasic care stârnește (poate că inclusiv în prezent) sentimente puternice.

05
/02
/23

Cele trei cărţi de cronici de film publicate de Romulus Rusan în anii `70-`80 au fost reeditate recent, într-un singur volum şi într-o ediţie de lux, în seria de autor pe care i-o dedică Editura Spandugino. O apariţie demnă de a fi salutată şi un bun pretext de recitire.

03
/02
/23

Marti, 7 februarie, ora 18.30, la Seneca Anticafe, strada Arhitect Ion Minu nr 1, se lansează raportul de cercetare "Consumul cultural al tinerilor și tinerelor din orașele mici și mijlocii. Perspective feministe" realizat de Asociația Room 2046 și Fundația Friedrich-Ebert-Stiftung România, cu ocazia derulării proiectului F-SIDES Chapters - o serie de cinecluburi feministe în urbanul mic și mediu din România.

02
/02
/23

CRONICĂ DE FILM Probabil că e şi simbolic, însă cu siguranţă e ceva comic în constatarea că cel mai prolific regizor de filme comerciale din cinematografia română post-2000 e un spaniol. În timp ce noi eram ocupaţi cu filmele de festival, Jesús del Cerro îşi urma neabătut şi vesel propriul drum, aproape singur pe culoar.

02
/02
/23

Trompetistul de talie internațională Alex Sipiagin – ale cărui albume au fost nominalizate sau au câștigat premii Grammy – este invitat special într-un concert extraordinar de jazz prezentat joi, 9 februarie 2023, ora 19.00, împreună cu Big Band-ul Radio România. Cel mai nou album al său - „Mel’s Vision” - a fost lansat în urmă cu doar câteva zile (26 ianuarie 2023).

02
/02
/23

Conform UNICEF, performanța și adaptarea școlară a copiilor până în 10 ani este determinată de abilitățile sociale și emoționale dezvoltate până la vârsta de 6-7 ani. Într-un moment în care unul din 54 de copii se află în spectrul autist, necesitând încă din copilărie terapii lunare de până la peste 2,000 euro, o formă de terapie creativ-artistică vine să sprijine educația timpurie și îmbunătățirea calității vieții pentru copii neurodiverși și/sau cu dizabilități.